فانوس جنوب
کد خبر: 4066       یکشنبه 17 دي 1402 در 10:00
| ف | | |

آخرین مهلت دریافت سند مالکیت برای شهروندان خوزستانی

آخرین مهلت دریافت سند مالکیت برای شهروندان خوزستانی

شهروندان خوزستانی که در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرهای این استان سکونت دارند و پیش از سال ۱۳۹۴ در این مناطق ساکن شده‌اند، تا پایان سال جاری مهلت دارند برای دریافت سند مالکیت رسمی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اعلام این خبر و با اشاره به صدور سند مالکیت برای اراضی واقع در محلات بازآفرینی شهری (سکونت‌های غیررسمی)، گفت: برای اخذ سند مالکیت رسمی در این سکونتگاه‌ها طبق دستورالعمل اجرایی بند (م) تبصره ١١ قانون بودجه سال 1402 کشور فقط تا پایان سال جاری مهلت باقی است.

محمد جامع درخصوص محدوده مشمول اخذ سند مالکیت رسمی عنوان کرد: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال 1394 که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: متقاضی یا همسر وی در حال حاضر باید بدون مسکن بوده و از دولت یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند. همچنین هر یک از متصرفین صرفا نسبت به یک زمین امکان بهره‌مندی را دارند و بنای احداثی نیز باید با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

جامع افزود: پیش ثبت‌نام متقاضیان باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرسhttp://facility.udrc.ir  انجام شود و سپس متقاضی باید به همراه مدارک ملکی، کارت ملی و قبض آب و برق به اداره واگذاری (معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی) شهر محل قرارگیری ملک مراجعه کند. 

وی یادآور شد: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به هنگام زلزله و آتش‌سوزی، امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی مسکن، امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله و امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد حس تعلق خاطر به محیط از مزایای دریافت سند است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است