فانوس جنوب
کد خبر: 4063       یکشنبه 17 دي 1402 در 08:05
| ف | | |

استاندار خوزستان: شهردار اهواز بماند و با قدرت به کار خود ادامه دهد

استاندار خوزستان: شهردار اهواز بماند و با قدرت به کار خود ادامه دهد

کشمکش‌های دنباله‌دار شورای شهر و شهردار اهواز بالاخره با ورود استاندار خوزستان ختم به خیر شد؛ آنهم به نفع شهردار اهواز، زیرا حسینی محراب، استاندار این استان زرخیز، امروز با قطعیت کامل گفت: شهردار اهواز بماند و با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ،

استاندار خوزستان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به حواشی اخیر بین شهرداری و شورای شهر اهواز افزود: اعضای شورای اسلامی شهر اهواز جزئی از جریان حزب‌اللهی استان و افرادی باسواد و نخبه هستند و باید در نشست با یکدیگر مشکلات را برطرف کنند تا هرچه سریع‌تر این وضعیت خاتمه پیدا کند، زیرا اختلاف ایجاد شده هیچ معنا و مفهوم و ریشه اصولی و اساسی ندارد.

علی اکبر حسینی محراب افزود: مدارکی که زمان انتخاب شهردار باید ارائه شود، توسط کارگروه وزارت کشور مورد تأیید قرار گرفته است، اما اگر امروز اعضای شورای اسلامی شهر اهواز مدارک و مستندات جدیدی دال بر صلاحیت نداشتن شهردار اهواز دارند، باید آن‌ها را ارائه دهند و این مدارک ملاک ارزیابی قرار گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کارگروهی در وزارت کشور برای بررسی مدارک و مستندات وجود دارد، تاکید کرد: شهردار اهواز بماند و با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد و با جدیت بیشتری توانایی‌های خود را ثابت کند.

حسینی محراب گفت: هیچ اتفاقی همچون اتفاق اخیر نباید باعث شود که هیچ پروژه‌ای در شهر اهواز تعطیل شده و بر زمین بماند و مردم متضرر شوند. 

به گزارش تسنیم، اعضای شورای شهر اهواز اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که شهردار اهواز صلاحیت سکانداری شهرداری این شهر را ندارد، لذا در هفته گذشته برنامه استیضاح شهردار را در دستور کار خود قرار دادند. اولین جلسه استیضاح در صحن شورا اما برگزار نشده، لغو شد، زیرا تقریبا نیمی از اعضای شورا یعنی موافقان حضور شهردار در شهرداری، در جلسه حاضر نشدند و جلسه استیضاح رسمیت نیافت و به روز بعد موکول شد. روز بعد و روزهای پس از آن، یعنی جلسه دوم و سوم و چهارم و پنجم هم این ماجرا تکرار شد و طرح استیضاح شهردار به سرانجام نرسید، گرچه مخالفان شهردار با جدیت قصد برگزاری جلسه استیضاح در هفته جاری را داشتند و تلاش کردند با ابزار تهدید موافقان شهردار را به حضور در جلسه استیضاح ترغیب کنند. این شرایط ناپایدار میان شورای شهر و شهرداری اهواز ادامه داشت تا امروز که استاندار خوزستان با تاکید بر ادامه فعالیت شهردار، نظر موافق خود را با حضور رضا امینی در مسند شهرداری اهواز اعلام کرد. البته ظاهرا هنوز حکایت پرماجرای شورای شهر و شهرداری در این کلانشهر به پایان نرسیده، زیرا موافقان استیضاح شهردار از قبل اعلام کرده بودند که فردا؛ یکشنبه 17 دی، برای ششمین‌بار جلسه استیضاح را برگزار خواهند کرد و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا دستور استاندار خوزستان مبنی بر ادامه فعالیت شهردار، تغییری در تصمیم آنها ایجاد خواهد کرد یا همچنان بر اجرای خواست خود مصمم هستند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است