فانوس جنوب
کد خبر: 4029       شنبه 18 آذر 1402 در 11:30
| ف | | |

شناسایی ۸۰فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی در خوزستان

شناسایی ۸۰فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی در خوزستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه ۸۰فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی در خوزستان شناسایی شده است، گفت: برنامه‌ریزی برای رونق توسعه گردشگری دریایی و بهره‌برداری از سواحل استان در چند سطح در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ،محمد حسین ارسطوزاده ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری را فصل نوینی در حوزه اقتصاد دریامحور عنوان کرد و افزود: خوزستان ظرفیت مطلوبی در حوزه گردشگری دریایی دارد که توسعه زیرساخت‌های لازم این حوزه به مشارکت صنایع بزرگ استان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری طی دهه‌های اخیر رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین آثار این رشد، موضوع اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف گردشگری است.

مدیر میراث فرهنگی خوزستان گفت: گردشگری دریایی، یکی از جاذبه‌های سواحل و بنادر است که علاوه بر درآمدزایی بالا، ‌در توسعه صنعت گردشگری و ورود گردشگر نیز نقش به‌سزایی دارد.

ارسطوزاده بیان کرد: با توجه به اینکه بالغ بر 300 کیلومتر از سواحل کشور در حوزه خلیج فارس در امتداد ساحلی خوزستان است و شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام خمینی، بندر ماهشهر و هندیجان شهرهای ساحلی و بندری هستند که از دیرباز محل مراودات و دادوستد خارجی کشور بوده‌اند، می‌توانند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.

وی ادامه داد: وجود اولین اسکله‌های کشور و زیرساخت‌های موجود صنایع دریایی همچنین وجود زیست‌بوم‌های کم‌نظیر با انواع آبزیان و جزایری که زیستگاه انواع جانوران دریایی هستند، در کنار تالاب‌های بین‌المللی که در فصول مختلف سال میزبان پرندگان مهاجر هستند، از دیگر جاذبه‌های منحصر بفرد خوزستان بشمار می‌آیند، تنوع اقوام با فرهنگ و آداب رسوم خاص ساحل‌نشینان نیز از جاذبه‌های بی‌بدیل فرهنگی ساحل است.

ارسطوزاده گفت: اما نکته مهم این است که متاسفانه به دلیل وجود صنایع سنگین، بویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، کاستی و کمبود بسیاری در زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد و به ظرفیت گردشگری دریایی کمتر بها داده شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در راستای شناخت ظرفیت‌های گردشگری مطالعات جامعی انجام شده و برنامه‌ریزی برای رونق توسعه گردشگری دریایی و بهره‌برداری از سواحل خوزستان در چند سطح در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در گام نخست، بررسی وضعیت موجود و چگونگی ایجاد رونق و توسعه گردشگری با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها که قابلیت بهره‌برداری دارند، انجام شده است، این مرحله شامل ایجاد مسیرهای آبی برای انجام سفرهای دریایی داخلی و بین‌المللی هم می‌شود.

ارسطوزاده ادامه داد: گام دوم مطالعات در جهت توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در کرانه و پس‌کرانه سواحل است، از این رو بیش از 80 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی شناسایی شده که هر یک از طرح‌ها مولد اشتغال در حوزه گردشگری خواهند بود.

وی با بیان اینکه سفرهای دریایی درون استانی و فرا استانی با استان‌های همجوار در امتداد سواحل خلیج فارس و دریای عمان و همچنین سفرهای بین المللی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی با فعالان حوزه گردشگری در کشورهای همسایه در جهت توسعه گردشگری دریایی نیز از دیگر اهداف این طرح است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است