فانوس جنوب
کد خبر: 3948       چهارشنبه 10 آبان 1402 در 08:03
| ف | | |

ضرورت ارتقای امکانات درمان سکته‌های حاد مغزی در خوزستان

ضرورت ارتقای امکانات درمان سکته‌های حاد مغزی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم توسعه امکانات درمان استروک در استان خوزستان برای ارتقای سلامت مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ،دکتر محمدحسین سرمست در سمینار هفته جهانی استروک (سکته‌های حاد مغزی) با قدردانی از مجموعه استروک استان خوزستان، خطاب به آن‌ها گفت: بسیار خرسندم که خوشحالی را در چهره یکایک شما عزیزان می‌بینم و جای بسی شکر دارد که انسان برای سلامتی دیگران تلاش کند؛ از اینکه شما در امر مهم درمان نوین بیماران دچار سکته مغزی مشارکت و تلاش می‌کنید جای قدردانی دارد.

وی افزود: قطعا امکانات درمان نوین سکته مغزی در خوزستان، جای توسعه دارند و ما تمام سعی خود را خواهیم کرد که در کنار تیم استروک این امکانات را توسعه دهیم و بتوانیم در راستای ارتقای سلامت مردم گام‌های موثرتر و بیشتری برداریم.

در ادامه دکتر میثم معزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در کشور است، خاطرنشان کرد: با افتخار می‌گویم که هم‌اکنون حلقه استروک در استان خوزستان یک حلقه کامل در درمان بیماری سکته مغزی است.

وی افزود: بیمارستان گلستان اهواز، اولین مرکز درمانی در کشور بود که بخش استروک را راه‌اندازی کرد و امیدواریم به زودی با راه‌اندازی آی‌سی‌یو استروک و اینترونشن استروک، شاهد خدمات‌رسانی صددرصدی این حلقه به مردم استان خوزستان باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: جا دارد به آمار خوب درمان سکته‌های مغزی در استان خوزستان اشاره کنم و بگویم علی‌رغم اینکه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ سکته مغزی در استان ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما تزریق ترومبولیتیک دو و نیم برابر افزایش داشته و این نشان‌دهنده این است که ما روز به روز به استاندارد‌های جهانی نزدیک می‌شویم.

دکتر مفید حسین‌زاده، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز نیز به ویژگی‌های این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: در بیمارستان گلستان اهواز، کار‌های بی‌نظیر و منحصر به فردی انجام و به خوزستان و استان‌های اطراف خدمات بسیار خوبی ارائه می‌شود. از جمله بخش‌هایی که این فعالیت‌ها را ارائه می‌دهند، می‌توان به سانتر تروما، شیمی درمانی، نورولوژی و استروک اشاره کرد.

 دکتر شهرام رفیع، دبیر سمینار هفته جهانی استروک، فلوشیپ تخصصی سکته‌های حاد مغزی و مسئول استروک خوزستان نیز عنوان کرد: هدف ما از برگزاری مراسم روز جهانی سکته مغزی این است که دیگران را با سکته مغزی و راه‌های درمان سریع آن آشنا کنیم تا اگر کسی دچار سکته مغزی بشود، سریعا وی را به بیمارستان گلستان اهواز یا در شهرستان‌ها به مراکزی که توان درمان سکته مغزی را دارند، برسانیم.

دبیر سمینار هفته جهانی استروک گفت: با توجه به اینکه درمان‌های نوین دارای یک زمان خاص و طلایی برای مراجعه شخصی که دچار سکته مغزی شده هستند، بیمار در نهایت تا چهار و نیم ساعت پس از سکته می‌تواند دارو‌های حل کننده لخته خون را دریافت کند. پس باید توجه کرد که شخص دارای علائم سکته مغزی باید در این زمان طلایی به مراکز درمانی رسانده شود. البته این نکته فراموش نشود که بهترین زمان پاسخ درمانی در یک ساعت اول است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است