فانوس جنوب
کد خبر: 3568       جمعه 29 ارديبهشت 1402 در 16:13
| ف | | |

مهار تورم با همراهی دولت و مردم

 مهار تورم با همراهی دولت و مردم

امام جمعه اهواز: امسال سال مهار تورم است، ولی مهار تورم با همراهی دولت و مردم مقدور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: کشور ما هم اکنون در جنگ اقتصادی تمام عیار و همه جانبه به سر می‌برد و گرانی یکی از ابعاد این جنگ نابرابراقتصادی است. وی افزود: مردم گرانی را به سختی تحمل می‌کنند، ولی باید با گران‌فروشی و افسار گسیختگی قیمت‌ها مقابله کرد.
امام جمعه اهواز ادامه داد: باید کارگروهی متشکل از جوانان با انگیزه برای نظارت بر بازار و جلوگیری از گران‌فروشی و تنظیم بازار فعال شود تا قدری از فشار‌ها بر مردم کاسته شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: مدیریت قیمت‌ها در بازار خیلی موضوع مهم است که در بسیاری از کشور‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و احدی جرات ندارد از قیمت‌ها تخطی کند.
وی با اشاره به اینکه  با بیان اینکه در همه کشور‌ها تورم و گرانی هست و اختصاص به کشور ما ندارد، گفت:  امسال سال مهار تورم است، ولی مهار تورم با همراهی دولت و مردم مقدور است.
خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور تاکید و  گفت:  باید با برنامه‌ریزی دقیق، بهینه‌سازی مصرف و افزایش میزان بهره‌وری را نهادینه و از اسراف جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ضمن تاکید بر  اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنان افزود:  جنگ هشت ساله را جوانان به پیش بردند و در عرصه اقتصادی نیز جوانان می‌توانند گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور باشند.
وی ادامه داد:  محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند و  باید به جوانان حرمت گذاشت و میدان داد، ولی این به بدین معنا نیست که به بزرگان اکرام نکنیم.
امام جمعه اهواز بیان کرد: جوانان و نیروی جوانی سرپنجه حل مشکلات اقتصادی کشور هستند از این رو لازم است هر کدام از مدیران ما یک جوان در کنار خود داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: مبارزه با بی‌حجابی تنها وظیفه دولت و حاکمیت نیست بلکه احاد مردم به‌خصوص متدینین باید به وظیفه الهی خود عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه اگرهمه تذکر لسانی بدهند و امر به معروف و نهی از منکر کنند بی حجابی در کشور ما جمع خواهد شد، افزود:  آمریکا و شیاطین از ترویج بی‌حجابی در کشور اسلامی ما خوشحال و خرسند هستند.
امام جمعه اهواز ادامه داد:  وقوع انقلاب اسلامی  پرتویی از احیای کرامت انسان‌ها می‌باشد و  براساس فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر، همه انسان‌ها باید از کرامت انسانی برخوردار باشند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فردعوت جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه، تبریک دهه کرامت و روز دختر، گرامی‌داشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، تاکید بر محبت به دختران و گرامی‌داشت هفته حج از دیگر محور‌های خطبه‌های نماز جمعه اهواز بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است