فانوس جنوب
کد خبر: 3011       چهارشنبه 26 مرداد 1401 در 15:53
| ف | | |

آماده شدن مسیر ریلی برای انتقال زوار اربعین از خوزستان

 آماده شدن مسیر ریلی برای انتقال زوار اربعین از خوزستان

استاندار خوزستان: امکان سفر با قطار برای زائرین فراهم شدکه میتوانند از نقاط مختلف کشور با قطار به خرمشهر و از آنجا با ریل باس به پایانه بروند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه، پایانه مرزی و دیدار با موکب‌داران اظهار کرد: کار آماده سازی مواکب، پارکینگ و مسیر زوار سرعت خوبی گرفته است و با شروع حرکت زائران به سمت مرز آمادگی لازم برای پذیرایی از آن‌ها وجود خواهد داشت.

وی افزود: بر دروازه‌های خروجی نیز نظارت و آمادگی‌لازم وجود دارد؛ همچنین زوار خارجی و ایرانی از مسیر‌های جداگانه عبور خواهند کرد.

استاندار خوزستان گفت: زائرین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای پذیرایی از آن‌ها داشته باشیم، همچنین این ثبت نام حکم گذرنامه و بیمه آن‌ها را نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسیر‌های قطار نیز آماده شد و زائرین از مناطق مختلف کشور می‌توانند به خرمشهر بیایند. در ایستگاه خرمشهر نیز ریل باس‌هایی وجود دارد که می‌توانند تا پایانه مرزی بروند، سپس از پایانه تا بصره نیز حرکت کرده و از بصره با قطار رهسپار نجف شوند.

خلیلیان گفت: توصیه ما این است زائرین حتماً گذرنامه‌های خود را تمدید کنند چرا که وقتی وارد مرز شوند جمعیت متراکم و امکان تمدید محدود است و وقت آن‌ها تلف خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی وعده‌های ریاست جمهوری در سفر به خوزستان آب آشامیدنی بود و یکی از آن‌ها طرح غدیر است که ۵۲ درصد جمعیت شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد و عمده کار‌های آن ظرف ۸ ماه گذشته انجام و تجهیزاتی برای نصب نیاز است که به محض رسیدن آن‌ها این تاسیسات قابل بهره‌برداری است.

استاندار خوزستان همچنین در دیدار با مدیران مواکب اربعین مستقر در مرز شلمچه گفت: اقدامات زیادی توسط دستگاه‌های دولتی در‌حال انجام است تا مسیر حرکت زائرین هموار و مشکلات کاهش پیدا کند و تلاش ما این است اربعین حسینی سال جاری یک اربعین متفاوت نسبت به سال‌های گذشته باشد چراکه ۲ سال گذشته مراسم اربعین حسینی تعطیلی بود.

وی افزود: اقدامات باید گونه‌ای ساماندهی شود که به بهترین شکل پذیرای زائرین اربعین حسینی باشیم.

تدارکات کار‌های زیرساختی در حال پیگیری است و در یک‌ماه اخیر بار‌ها از مرز بازدید کردیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: هفته گذشته نیز وزیر کشور از نزدیک از مواکب و زیرساخت‌ها بازدید کرد. هدف ما از این بازدید‌ها سرعت دادن به کار‌ها بوده تا در سریعترین زمان به گونه‌ای به اتمام برسند که در زمان ورود زوار مشکل خاصی نباشد.

خلیلیان در پایان به تامین امنیت مواکب اربعین مستقر در مرز‌ها و اقدامات مورد نیاز درخصوص تامین نیاز‌ها و برطرف کردن مشکلات مواکب اربعین تاکید کرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است