فانوس جنوب
کد خبر: 2891       چهارشنبه 01 تير 1401 در 10:08
| ف | | |

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد

تاکید بر اشتغال زایی در خوزستان

تاکید بر اشتغال زایی در خوزستان

خوزستان دارای ظرفیت‌ها و بستر‌های لازم برای اشتغال در بخش‌های صنعتی و کشاورزی است که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، نماینده ولی فقیه در خوزستان در هفتاد و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با موضوع ارتقای فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون، گفت:فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در استان باید به گفتمان تبدیل شود و بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی برای اشتغال زایی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد افزود: اشتغال آفرینی، مهارت آموزی، ارتقای روحیه خودباوری و تغییر نگاه به کار و کارآفرینی نیاز‌های جدی برای ارتقای سطح اشتغال در استان و کشور است.

وی با اشاره به تعیین مبلغ قابل توجهی تسهیلات قرض الحسنه به افراد جویای کار در شورای عالی کار گفت: وام‌های اشتغال‌زایی نباید برای خرید جهیزیه و یا خودرو صرف شود بلکه باید نظارت لازم انجام شود تا این وام در راستای اشتغال هزینه شود.

موسوی فرد ایجاد کارگروه اشتغال با حضور نخبگان استان برای ارایه راهکار‌های عملی در جهت اشتغال زایی در خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: الگو‌های موفق فراوانی در کشور برای اشتغال زایی وجود دارد که بهره گیری از این تجربه‌های موفق برای تغییر شرایط خوزستان اهمیت جدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی با برگزاری همایش و جلسه ایجاد نمی‌شود، ادامه داد: خوزستان دارای ظرفیت‌ها و بستر‌های لازم برای اشتغال در بخش‌های صنعتی و کشاورزی است که باید از این ظرفیت برای اشتغال در خوزستان به درستی استفاده شود.

امام جمعه اهواز فعال سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیرفعال خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تنش آب در کشور میان برخی استان‌ها ایجاد شده است که باید ضمن برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های شیرین سازی آب خلیج فارس، طرح‌های صنعتی و کشاورزی با نیاز کم به آب در اولویت باشد.

وی با اشاره به نشست خود با معاون اول رییس جمهور گفت: در این دیدار تاکید شد که سه مجموعه فولاد، نیشکر و پتروشیمی خوزستان که بیشترین استفاده از آب را در استان دارند تنها سه سال حق استفاده از آب استان را دارند و موظف شده اند تا با بسترسازی لازم، آب خلیج فارس را جایگزین آب شیرین موجود برای مصارف صنعتی خود کنند.

حجت الاسلام موسوی فردگفت: بدون شک یکی از موانع اشتغال زایی در استان بانک‌های خوزستان هستند و معرفی نمونه‌های موفق کارآفرینی در استان موجب الگوگیری جوانان برای ورود به کارآفرینی می‌شود که وظیفه رسانه‌ها در این زمینه بسیار زیاد است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است