فانوس جنوب
کد خبر: 2083       یکشنبه 14 بهمن 1397 در 20:18
| ف | | |

نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۸۰ مدرسه اهواز برگزار می‌شود

 نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۸۰ مدرسه اهواز برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی خوزستان گفت: در کل کشور۴۰ هزار مدرسه به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب نمایشگاه مدرسه انقلاب را برگزار می‌کنند و در اهواز نیز ۴۰ مدرسه دخترانه و۴۰ مدرسه پسرانه را برای این امر در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین اکبر محمدیان امروز در نشست خبری جشنواره دانش آموزی مدرسه انقلاب با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و تنها نهادی است که زیر نظر نماینده ولی فقیه اداره می‌شود؛ اظهار داشت: اتحادیه از همان ابتدا اعتماد به دانش آموز را بنای کار خود قرار داده و مسئولیت انجام کار فرهنگی در مدرسه را به وی واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را در دهه فجر در دست اجرا داریم، افزود: در کل کشور40  مدرسه به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی  نمایشگاه مدرسه انقلاب را برگزار می‌کنند و در اهواز نیز 40 مدرسه دخترانه و40 مدرسه پسرانه را برای این امر در نظر گرفتیم.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی خوزستان با اشاره به تعطیلی‌های پیش رو و برگزاری نمایشگاه تا انتهای بهمن ماه؛ بیان کرد: محور این نمایشگاه در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردا تعریف شده است. دیروز ما مربوط به اتفاقات دوره پهلوی است که دانش آموز باید درباره آن‌ها تحقیق کند و امروز ما نیز دوره فعلی و پس از انقلاب اسلامی است همچنین فردای ما نیز در غالب آینده انقلاب اسلامی تفسیر می‌شود.

وی ادامه داد: راویان نمایشگاه دانش آموزان هستند و هر مدرسه‌ایی که از تعداد بیشتری دانش آموز استفاده می‌کند مورد تشویق قرار می‌گیرد. در این نمایشگاه حتی یک متر بنر نیز دیده نمی‌شود چرا که مقصود و هدف این است که کار به صورت خلاقانه و دستی دانش آموزان انجام بپذیرد.

حجت الاسلام محمدیان تاکید می‌کند: یکی از نکات نمایشگاه مدرسه انقلاب این است که دانش آموزان دیده می‌شوند و کل نمایشگاه بر پایه خلاقیت دانش آموز است.

وی با اشاره به ایام فاطمیه گفت: امسال به دلیل همزمانی ایام فاطمیه با دهه فجر نمایشگاه مدرسه انقلاب با شعارهایی مانند فجر فاطمی برگزار می‌شود همچنین بخشی از نمایشگاه با نام هویت زن اسلامی نیز تدارک دیده شده و این دوره هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی خوزستان عنوان کرد: 10 آیتم برای نمایشگاه مدرسه انقلاب تعریف شده است همچنین هدف ما جذب حداکثری دانش آموزان است. 

وی افزود: جشنواره رسایش نیز برای آن دسته از دانش آموزانی است که کار اجرایی انجام نمی‌دهند و در زمینه‌های خبر نویسی، گزارش عکاسی و رشته‌هایی از این دست فعالیت دارند تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام محمدیان توضیح داد: به طور تقریبی در هر مدرسه چیزی حدود20 تا50 دانش آموز درگیر نمایشگاه می‌شوند. ما به خاطر زحماتی که دانش آموزان در این نمایشگاه می‌کشد تقدیر شهرستانی، استانی و کشوری برای او در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: اردوی مدرسه انقلاب در دو هفته گذشته نیز برای300 مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی برای آشنایی آن‌ها درباره چگونگی نحوه فعالیت در نمایشگاه مدرسه انقلاب تشکیل شد.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است