فانوس جنوب
کد خبر: 1856       شنبه 10 شهريور 1397 در 16:43
| ف | | |

ارزیابی کارشناس فوتبال از وضعیت چهار تیم لیگ برتری خوزستان

ارزیابی کارشناس فوتبال از وضعیت چهار تیم لیگ برتری خوزستان

اگر استقلال خوزستان بازیکنان بهتری جذب نکند، فولاد به صورت بهتری از نفرات خود بهره نبرد، نفت آبادان به خوبی از زمان برای هماهنگ شدن استفاده نکند و منابع مالی نفت‌مسجدسلیمان نیز مشخص نشود، در ادامه لیگ با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد

یک کارشناس فوتبال خوزستان با بیان این‌که لیگ برتر ایران که ویترین فوتبال کشور محسوب می‌شود به نوعی متاثر از فوتبال خوزستان است، گفت: اگر استقلال خوزستان بازیکنان بهتری جذب نکند، فولاد به صورت بهتری از نفرات خود بهره نبرد، نفت آبادان به خوبی از زمان برای هماهنگ شدن استفاده نکند و منابع مالی نفت‌مسجدسلیمان نیز مشخص نشود، در ادامه لیگ با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد. 
 
احساس طبیبی با اشاره به این‌که 25 درصد لیگ برتر فوتبال ایران متعلق به خوزستان است، اظهار کرد: لیگ برتر ایران که ویترین فوتبال کشور محسوب می‌شود به نوعی متاثر از فوتبال خوزستان است. بنابراین اگر فوتبال خوزستان از نظر فنی قوی باشد، تاثیر مستقیمی روی فوتبال کشور و حتی فوتبال ملی خواهد گذاشت اما اگر سطح کیفی این چهار تیم لیگ برتری پایین بیاید، طبیعتا سطح لیگ نیز پایین می‌آید و خروجی آن نیز بر فوتبال ملی تاثیر می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: باتوجه به این‌که یک‌چهارم لیگ متعلق به فوتبال خوزستان است باید اقتصاد هم متناسب با این ظرفیت باشد؛ یعنی در جذب منابع مالی، جذب بازیکن و همچنین پشتیبانی باید به تیم‌های خوزستانی توجه شود ولی عملا می‌بینیم که به این صورت نیست. اصفهان دو تیم سپاهان و ذوب آهن را در لیگ برتر دارد و شاهد هستیم که این تیم‌ها از وضعیت مالی بهتری نسبت به چهار تیم خوزستانی برخوردار هستند.
 
*روزهای بسیار سختی در انتظار استقلال خوزستان است
 
این کارشناس فوتبال در ادامه در ارزیابی از وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان، خاطرنشان‌کرد: امسال سرمربی استقلال خوزستان و بیش از 90 درصد بازیکنان این تیم تغییر پیدا کردند. در فوتبال روز دنیا دوره پیش فصل که یک دوره مهم است وجود دارد که باید طی شود تا بازیکنان از نظر فیزیکی و روانی آماده حضور در رقابت‌ها شوند ولی می‌بنییم که استقلال خوزستان از این دوره پیش فصل محروم بود و دو هفته مانده به آغاز لیگ، سرمربی تیم مشخص شد.
 
وی افزود: استقلال خوزستان در پنج هفته سپری شده از لیگ، عملکرد فنی خوبی داشته و نتایج نسبتا خوبی کسب کرده، هر چند نتایج ایده‌آل نبوده است. به هر حال اگر در ادامه مشکلات سخت‌افزاری این تیم حل نشود و شرایط لازم برای برگزاری تمرینات فراهم نشود و همچنین بازیکنان بهتری جذب نکنند، این تیم با مشکل مواجه خواهد شد. باید شرایطی برای این تیم فراهم شود که بازیکنان احساس کنند در لیگ برتر کار می‌کند و اگر در این فضای حرفه‌ای قرار نگیرند، در آینده دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد. به نظرم استقلال خوزستان روزهای بسیار سختی را پیش‌رو دارد و اگر مشکلات فنی این تیم حل نشود، این تیم دچار مشکلات فنی عدیده‌ای خواهد شد.
 
*حضور فولاد جزو چهار تیم، کار بزرگی خواهد بود
 
طبیبی در ارزیابی از تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز گفت: فولاد ویترین فوتبال خوزستان است زیرا از ساختار تشکیلاتی خوبی برخوردار است و از منابع مالی و امکانات سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برد، ضمن این‌که باشگاه فولاد آکادمی بسیار خوبی دارد که می‌تواند تیم بزرگسالان خود را هم تغذیه کند. همچنین بازیکنان با کیفیت لیگ نیز اگر بخواهند تیم خود را انتخاب کند، فولاد را نیز انتخاب خواهند کرد. فولاد زیرساخت لازم برای قرار گرفتن در رده‌های اول تا پنجم جدول را دارد.
 
وی با بیان این‌که باشگاه فولاد برای فصل جاری نیز به آقای پورموسوی اعتماد کرد و قرارداد وی تمدید شد و به نظرم نقطه قوت کار همین بود زیرا این مربی شناخت کاملی از بازیکنان و باشگاه دارد، افزود: در پنج هفته سپری شده از لیگ برتر و با توجه به حضور باشگاهایی همچون پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی، فولاد امتیازات بدی جمع نکرده است اما از نظر کیفیت فنی آن‌چه انتظار داشته‌ایم را نشان نداده است.
 
این کارشناس فوتبال بیان کرد: اهالی فوتبال خوزستان انتظارشان از باشگاه فولاد متفاوت از سه باشگاه دیگر است و به عقیده من باید این تیم روز به روز از نظر فنی پیشرفت بهتری داشته باشد. امسال تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان، ذوب آهن و حتی پدیده تیم‌های خوبی هستند و همین که فولاد بتواند جزو چهار تیم اول جدول قرار بگیرد و جزو مدعیان کسب سهمیه باشد، کار بزرگی انجام داده است. که با توجه به ساختاری که دارد و متمایز بودن آن از سه باشگاه دیگر، باید این کار را انجام دهد. به هر حال فولاد در ادامه این مسیر باید بتواند از بازیکنان خود به نحو بهتری بهره ببرد که اگر این‌ مهم انجام نشود، قطعا با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.
 
*قرار گرفتن نفت آبادان در رده‌های بالایی جدول بعید است
 
طبیبی در ادامه در خصوص تیم فوتبال نفت آبادان نیز خاطرنشان‌کرد: نیمکت نفت آبادان نیز مانند استقلال خوزستان ثبات نداشت و سرمربی این تیم تغییر پیدا کرد. سرمربی فعلی این تیم برزیلی است و با فوتبال ایران و خوزستان آشنایی ندارد که آشنا شدن او با این شرایط نیازمند زمان است. درست است این باشگاه دارای ساختار است و شاید خیلی از مشکلات استقلال خوزستان را نداشته باشد ولی با توجه به این‌که مهم‌ترین عامل برای نفت آبادان، زمان است، این تیم برای شکل گرفتن و هماهنگ شدن به زمان نیاز دارد و اگر از زمان به خوبی استفاده نکنند، به مشکل بر خواهند خورد. 
 
وی افزود: نفت آبادان در ادامه لیگ برای بقا مشکلی نخواهد داشت و با توجه به سابقه‌ای که دارد و همچنین کیفیت بازیکنانی که به خدمت گرفته است و برخورداری از حمایت خوب تماشاگران خود، قطعا در لیگ برتر می‌ماند اما بعید است که این تیم به رده‌های بالای جدول برسد. به هر حال از نفت آبادان انتظار می‌رود با گذشت زمان نتایج بهتری کسب کند.
 
*ماندن نفت‌مسجدسلیمان در لیگ از استقلال خوزستان ساده‌تر است
 
این کارشناس فوتبال همچنین در ارزیابی از تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان عنوان کرد: این تیم به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر آمده است و وضعیت مالی مشخصی ندارد و اگر منابع آن مشخص نشود در ادامه لیگ به مشکل برمی‌خورد. نفت در پنج هفته سپری شده نیز می‌توانست بهتر از این نتیجه بگیرد و به نظرم نتایج آن قابل قبول نبوده است، هرچند این تیم نیز برای هماهنگ شدن نیازمند زمان است.
 
وی با بیان این‌که نفت هم در ادامه لیگ شرایط بسیار سختی خواهد داشت، گفت: قطعا هدف‌گذاری نفت‌مسجدسلیمان بقا در لیگ برتر است. کیفیت بازیکنانی که نفت جذب کرده ‌به مراتب از تیم‌های نفت آبادان و استقلال خوزستان بهتر است؛ ویسی از تجربه خودش بهره گرفته و با تفکر بومی‌گرایی، تیم خوبی جمع و جور کرده است اما این تیم باید از نظر مالی حمایت شود تا بتواند به هدفش که بقا در لیگ برتر است، برسد. قطعا روزهای سختی پیش‌روی نفت مسجدسلیمان است. به نظرم اگر این تیم از شرایط میزبانی خود استفاده کند، می‌تواند در لیگ برتر بماند و بقای آن در لیگ برتر نسبت به استقلال خوزستان ساده‌تر است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است