فانوس جنوب
کد خبر: 4295       پنجشنبه 31 خرداد 1403 در 12:57
| ف | | |

تاکید استاندار خوزستان بر اتمام طرح های عمرانی اربعین حسینی

تاکید استاندار خوزستان بر اتمام طرح های عمرانی اربعین حسینی

استاندار خوزستان بر آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و اتمام همه طرح‌های عمرانی مربوط، تا اوایل مرداد امسال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، علی اکبر حسینی محراب در ستاد اربعین خوزستان با تاکید بر اینکه همه کار‌های مرتبط با اربعین حسینی باید با جدیت دنبال شود و در این زمینه حق عقب‌نشینی نداریم، گفت: استان خوزستان برای میزبانی زائران اربعین آمادگی کامل دارد و همه طرح‌های عمرانی مربوط به این راهپیمایی بزرگ باید تا اوایل مرداد امسال به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه ایام اربعین فرصت مناسبی برای خدمت رسانی به مردم و زوار حسینی بوده و باید با انجام کار‌های جدید و خلاقانه، مشکلات موجود در مرز‌های استان را برطرف کرد، افزود: به منظور جلوگیری از تصادف‌های احتمالی در مسیر برگشت، باید در مرز‌های استان مکان‌هایی برای اسکان در نظر گرفته شود تا زائران قبل از حرکت به سمت شهرشان استراحت کنند.

حسینی محراب بر ثبت ورود تمام افراد به پایانه مرزی به وسیله دوربین‌ها و نصب دستگاه‌های ایکس‌ری و کنترل مواد مخدر در اسرع وقت تاکید کرد و ادامه داد: پس از اربعین سال قبل، آسیب شناسی لازم انجام و طرح‌های عمرانی در مرز‌های استان آغاز شد و امیدواریم این اربعین با کیفیت‌تر از سال قبل برگزار و تردد زائران به خوبی انجام شود، ضمن اینکه با توجه به گرمای بیش از حد هوا، انتظار داریم زائران حرکت خود را به اوایل صبح و غروب موکول کنند تا آسیبی به آنها وارد نشود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با استقرار اتاق‌های سرد و تجهیز امکانات مربوط به گرمازدگی در طول مسیر‌های منتهی به مرزها، به زائران خدمت رسانی کنند، اضافه کرد: مسائل مربوط به برق، آب شرب و فاضلاب، نصب سایبان و مه‌پاش در نظر گرفته شود، همچنین نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

حسینی محراب یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال قبل را تصادفات رانندگی در مسیر برگشت عنوان کرد و گفت: باید از این موضوع جلوگیری شود، ضمن اینکه شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند با دیگر کشور‌ها رایزنی کرده و با ورود اتوبوس نسبت به تردد زائران اقدام کنند. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است. پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است