فانوس جنوب
کد خبر: 3527       جمعه 08 ارديبهشت 1402 در 16:48
| ف | | |

رابطه ایران و عربستان به سود همه کشور‌های حوزه خلیج فارس است

 رابطه ایران و عربستان به سود همه کشور‌های حوزه خلیج فارس است

امام جمعه موقت اهواز روابط ایران و عربستان را به سود همه کشور‌های حوزه خلیج دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، امام جمعه موقت اهواز روابط ایران و عربستان را به سود همه کشور‌های حوزه خلیج دانست و گفت: رابطه ایران و عربستان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و اقتصادی تاثیر مثبتی دارد و تاکنون نیز پول‌های زیادی از کشور‌های حوزه خلیج فارس سرازیر شده که در قیمت دلار نیز تاثیر داشته است.

آیت‌الله عباس کعبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با بیان اینکه آمریکا در منزوی کردن ایران شکست خورده است، افزود: با حفظ حاکمیت متقابل، حقوق همسایگی و ارتباط متقابل می‌توانیم در حوزه کشور‌های خلیج فارس در زمینه اقتصاد و امنیت توسعه خوبی داشته باشیم و شاهد رونق و شکوفایی برای ملت‌های منطقه و گشایش اقتصادی برای ایران اسلامی باشیم.

وی تجدید نظر‌های صورت گرفته در روابط دیپلماسی ایران و عربستان سعودی را مثبت خواند و ادامه داد: این ارتباط از لحاظ امنیتی نیز به سود جهان اسلام است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع و توجه جدی به دست‌های پشت پرده تخریب آن بیان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته انگلیس خبیث و آژانس یهود، فراماسونرهاو حکومت کودتایی رضاخان پهلوی و مقربان بهایی دستگاه پهلوی یعنی پدر هویدا و جد هویدا در این تخریب نقش داشتند.

وی ضمن تشریح جامع و مفصل نقش دست‌های پشت پرده در تخریب قبور بقیع افزود: نکته مهم این است که مساله اتحاد شیعه و سنی برای آن‌ها گران تمام شد و به دنبال تفرقه بزرگ در درون جهان اسلام بودند.

آیت الله کعبی بر دشمن شناسی، توطئه شناسی و لزوم اتحاد میان جهان اسلام و شیعه و سنی تاکید کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم در برقراری روابط سیاسی با عربستان، بازسازی قبور بقیع را درخواست خواهند کرد و این امر انجام خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم دولت سعودی در سیاست‌های گذشته خود نیز تجدید نظر کند و با اعتمادسازی متقابل برگ زرینی از توسعه و پیشرفت اقتصادی و صلح پایدار را در منطقه رقم بزنیم.

سنگ تمام مردم خوزستان در استقبال از رییس جمهور

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سفر رییس جمهور به استان خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان روز گذشته (ع) در استقبال از رییس جمهور در مصلای اهواز سنگ تمام گذاشتند و استقبالی باشکوه و آکنده از عشق ولایت، ایران و قدردانی از خادمان خود و شخص رییس جمهور را به نمایش گذاشتند.

وی خطاب به مقامات عالی کشور گفت: خوزستان ولایتمدار و شهیدپرور یکپارچه در مسیر آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر انقلاب تجدید بیعت می‌کند ضمن اینکه وحدت و همدلی خوزستان با تنوع قومی و زبانی کاملا برجسته است.

آیت الله کعبی با اشاره به عزم دولت سیزدهم در زمینه تخصیص اعتبارات فراوان برای رفع مشکلات اساسی خوزستان بیان کرد: توجه رییس جمهور به مسایل خوزستان به قدری است که اعلام کرد اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات استان برطرف شوند.

وی به افتتاح پالایشگاه گاز هویزه، بهره‌برداری از نیروگاه اندیمشک، بهره‌برداری از برخی طرح‌های آبرسانی، مسکن، بهداشت و درمان، راه و ... در سفر دوم رییس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: هدف از سفر‌های استانی رییس جمهور ارائه راهبرد‌ها و برنامه‌ها با برنامه اجرایی برای رفع مسائل خوزستان است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت استقبال مردم از رییس جمهور گفت: استقبال اینچنینی مردم از مسئولان مسئولیت‌آور است؛ در استان خوزستان فاصله میان آنچه که هست با مطلوب زیاد است.

وی با اشاره به نفتی بودن استان خوزستان افزود: با توسعه همه جانبه در استان باید در ذهن خوزستانی‌ها دوگانه نفت و پیشرفت، نفت و عدالت، نفت و رونق حک شود تا دیگر شاهد دوگانه نفت و فساد یا نفت و تبعیض نباشیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه توسعه نفتی استان باید به توسعه فراگیر استان منجر شود، گفت: اشتغال‌زایی و بومی گزینی، حل مشکل مسکن، راه اندازی مسکن‌های اجاره‌ای ارزان، توجه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، تکمیل شبکه فاضلاب اهواز، تامین آب کشاورزان، آبرسانی از کارون سه و تبدیل وضعیت ایثارگران از مهمترین مطالبات مردم خوزستان از رئیس جمهور هستند.

وی افزود: حل مشکل بازنشستگان، توجه به نهاد‌های فرهنگی، تحقق مسولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع بزرگ، اعطای تسهیلات و وام ازدواج جوانان، راه‌اندازی صنایع پایین دست، راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی، پرداخت خسارت‌های کشت و تکمیل راه‌ها از دیگر مطالبات مهم ما در استان خوزستان هستند.
امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: اگر از هر شهرستان حداقل سه اولویت اول اجرای شود بخش زیادی از مشکلات استان برطرف می‌شوند.

وی باگرامیداشت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس برتر از یک نام و آبراه بین‌المللی و راهبردی است؛ خلیج فارس بیانگر فرهنگ، تمدن و زیست مشترک ملت بزرگ و با فرهنگ ایران با ملت‌های منطقه و حاشیه خلیج فارس است.

آیت الله کعبی بر نقش مهم خلیج فارس در امنیت، اقتصاد، ارزش‌های مشترک دینی و فرهنگی در میان ملت‌های منطقه و اسلامی اشاره کرد و گفت: با اعتمادسازی متقابل، دیپلماسی همسایگی و سیاست متوازن خارجی که مورد توجه دولت سیزده است به یاری خدواند اتفاقت خوبی خواهد افتاد.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت روز شورا بیان کرد: مشورت از ویژگی‌های اهل ایمان است که باید آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم؛ با مشورت جلوی ناهنجاری‌ها و شکاف‌های اجتماعی گرفته و بستر توسعه، رشد و شکوفایی فراهم می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز مشورت و مشارکت فعال مردم در انتخاب اصلح را از مولفه‌های نظام مردم سالاری عنوان کرد و گفت: مشورت در مدیریت شهری به معنای بسیج ظرفیت‌ها در یک شهر و استان برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: مشورت بعد اجتماعی و فرهنگی دارد لذا انتظار می‌رود شورا‌ها به جای توجه به مسایل خاص سیاسی و انتخاباتی به ایجاد امکانات و ظرفیت‌های ویژه برای حل مشکلات استان خوزستان به ویژه آسفالت، فاضلاب و بهبود وضعیت معیشتی و آسایش مردم توجه داشته باشند.

آیت الله کعبی همچینین به روز معلم و کارگر و توجه جدی به این ۲ قشر مهم جامعه اشاره کرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است