فانوس جنوب
کد خبر: 3465       جمعه 25 فروردين 1402 در 16:02
| ف | | |

پیام امام راحل (ره) برای مردمی‌سازی روز جهانی قدس

 پیام امام راحل (ره) برای مردمی‌سازی روز جهانی قدس

نماینده ولی فقیه در خوزستان : مردمی‌سازی روز جهانی قدس توسط پیام امام راحل (ره)اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، ظهر امروز جمعه (۲۵ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای، اظهار کرد: همه روز‌های سال به ویژه شب‌های قدر به وجود مقدس امام عصر (عج) اختصاص دارد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اندیشه مهدویت در عالم تشیع، مسلمین و خاصه شیعیان، افزود: راویان جهان اسلام کتاب‌های ارزشمند متعددی در این زمینه تألیف و جامعه شیعه را با این معارف ناب معروف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بحث در وجود مقدس امام عصر (عج) از وسعت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: وجود حضرت کلمه تامه خداوند سبحان است و معارف حول این شخصیت قابلیت دارد که تمام ناشدنی باشد و با وجود ایشان کلمه باطن جمع می‌گردد.

امام جمعه اهواز، با اشاره به آیه قرآنی «الم/ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ /الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ»، ابراز کرد: می‌فرمایند یکی از مصادیق غیب اعتقاد به وجود مقدس امام زمان (عج) است؛ در آیات ابتدایی سوره بقره پنج ویژگی برای متقیان بیان می‌شود که اگر جامع آن‌ها باشد از ظاهر و باطن آن می‌تواند استفاده کند.

وی با بیان اینکه اسرار والای ایمانی جز با اعتقاد به امام عصر (عج) نمایان نمی‌شود، تصریح کرد: مرکز مدیریت تحول و تغییر در عالم ظهور نیز وجود مقدس امام عصر (عج) است و انسان در فراهم‌سازی بستر ظهور هم دخیل است و هم هیچ‌کاره.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با تشکر از امت اسلامی جهت حضور پرشور در مراسم‌های مذهبی و راهپیمایی روز جهانی قدس، عنوان کرد: از حضور تمام اقشار و گروه‌های مختلف در این راهپیمایی و خلق حماسه دیگر قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به پیام امام راحل در سال ۵۸ در خصوص روز قدس، خاطر نشان کرد: مردمی‌سازی روز جهانی قدس توسط این پیام اتفاق افتاد و قدس به مساله اسلامی و انسانی تبدیل و مانع از فراموشی مساله فلسطین شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، تنها راه‌حل برای فلسطین اشغالی را جهاد و مقاومت اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: این سرزمین باید به صاحبان اصلی خود بازگردد و با انحلال و زوال رژیم صهیونیستی قدس، فلسطینی‌ها باید به سرزمین خود برگردند و عالمیان بدانند در قبال رژیم کودکش صهیونیست تنها زبان زور نتیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به مسأله حجاب به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، اذعان کرد: ناظر‌های مختلف راه اندازی شده است و در خط مقدم نیز نیروی انتظامی قرار دارد البته مردم و مسئول باید در کنار یکدیگر باشند.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه مبانی ما در خصوص زکات فطره هر مقدار دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد همان برای استان خوزستان است، یاد آور شد: درخصوص آزادی زندانیان، اعلام شده اگر هر کسی نفری ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند، تعدادی از زندانیان آزاد خواهند شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است