فانوس جنوب
کد خبر: 3439       جمعه 18 فروردين 1402 در 16:12
| ف | | |

تاکید بر حضور همگانی برای مبارزه با استکبار در روز قدس

 تاکید بر حضور همگانی برای مبارزه با استکبار در روز قدس

امام جمعه اهواز: هفته آینده، روز قدس است؛ امسال سالی ویژه است و کوچک و بزرگ باید برای مبارزه با استکبار جهانی حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۸ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: چهار امر مهم در هفته پیش رو محقق خواهد شد. ایام ضربت و شهادت امیرالمومنین (ع)، نزول قرآن کریم، لیله القدر و وجود مقدس امام عصر (عج) است. در خطبه اول به مساله خانواده و مسایل مربوط به تحکیم بنیان آن و جلوگیری از تزلزل پرداخته می‌شود. اگر فضایل امام علی (ع) در خانواده ما محقق شود هم خانواده اسلامی خواهد بود و هم بنیان آن مستحکم می‌شود.

وی با اشاره به دو نکته مهم در ارتباط با فضایل امام علی (ع)، افزود: سوال اول این است که چرا معصومین مخصوصا خاتم الانبیا (ص)، کرارا یادآور می‌شوند که فضایل مولود کعبه بی نهایت است؛ طبق روایات، وقتی به متون روایی مراجعه می‌کنیم فضایل امام علی (ع) بی انتها است.

موسوی فرد ادامه داد: سوال دوم این است که چرا خداوند این همه کمالات وجودی و ظرفیت معنوی را در وجود مولود کعبه قرار داده است. مگر حضرت چه کار مهمی باید انجام دهد؟ خداوند این همه کمالات و ظرفیت‌های مادی را در وجود امام قرار داده است؟ البته وقتی فضایل امام را ذکر می‌کنیم پیش از ایشان فضایل خاتم الانبیا (ص) وجود داشته و همه این ویژگی‌ها بعد از حضرت محمد (ص) است.

وی بیان کرد: جواب سوال اول این است که تنها مسیر برای رسیدن به قرب الهی که همه ما برای رسیدن به آن ماموریت داریم، فقط امیر المومنین (ع) است. مسیر برای رسیدن به قرب الهی، امام علی (ع) است و لقب امیرالمومنین، خاص حضرت است.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: شخصی بر امام صادق (ع) وارد شد و گفت سلام یا امیرالمومنین، چهره حضرت برافروخته شد و گفتند این لقب خاص حضرت امیرالمونین امام علی (ع) است. همه ویژگی‌های امیرالمومنین بعد از شخصیت آسمانی خاتم الانبیا (ص) است.

وی ادامه داد: در خصوص سوال دوم، خداوند غایت خلقت جن و انس را استقرار نظام توحیدی و عبودیت قرار داده است و تحقق این مهم پیش نیاز‌هایی دارد تا بتوانید به عبودیت برسد. اولین پیش نیاز شایسته سالاری مومنین و صالحان است. دومین پیش نیاز استیلای دین الهی که سکاندار آن امام علی (ع) است و یکی از اهداف نظام اسلامی تامین معیشت مردم است.

موسوی فرد گفت: هفته آینده، روز قدس است؛ امسال سالی ویژه است و کوچک و بزرگ باید برای مبارزه با استکبار جهانی حضور داشته باشیم.

وی افزود: یکی از بهترین اعمال در شب قدر، تفکر و برنامه ریزی برای یک سال است. سه شب حداقل ۲ تا ۳ ساعت بیاندیشیم. سرنوشت یک سال قرار است رقم بخورد. شیطان فکر نکرد و محصول ۶ هزار سال عبادت خود را به باد داد. بهترین ظرفیت در شب قدر برای همه ما فراهم است و تلاش کنیم بهترین را برای خود رقم بزنیم؛ در شب قدر خوبی‌ها را بخواهید.

موسوی فرد با اشاره به سخنان اخیر رهبری با کارگزاران نظام، اظهار کرد: سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب چند نکته داشت که عمده آن در خصوص معیشت بود؛ دغدعه حداقل ۱۶ ساله رهبری است. ایشان این امت که در سخت‌ترین شرایط پای انقلاب ایستاده اند را خوب می‌فهمند و سهمشان این نیست که سفره آن‌ها به سختی تامین شود. تورم، و تولید و... نکاتی بود که رهبری اخیرا بر آن‌ها تاکید کردند و در این جلسه رئیس جمهور نیز گزارش خوبی داد.

وی با تاکید بر رسیدگی به قشر فرهنگی، گفت: کار مهم دولت در آموزش و پرورش را نباید فراموش کنیم. این دولت به همه اقشار مخصوصا قشر فرهنگی توجه می‌کند. گزارشی رییس جمهور به رهبری دادند و مقام معظم رهبری گفتند خوشحالم که می‌بینم در این بازه زمانی اینقدر کار شده است.

موسوی فرد ادامه داد:، اما دشمن نگذاشت این حلاوت بماند و خدا به مدیرانی که خالصانه کار می‌کنند توفیق دهد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه این امت سختی‌ها را تحمل کردند، گفت: امیدواریم که مردم تنفس را در مسایل اقتصادی داشته باشند.

امام جمعه اهواز در پایان با تاکید بر اینکه نظام از مساله حجاب کوتاه نمی‌آید، گفت: نظام اسلامی از حجاب کوتاه نمی‌آید و وظیفه ما تذکر لسانی است. حجاب نشانه هویت زن اسلامی است و بالغ بر ۸۰ درصد زنان مسلمان طرفدار حجاب اند و نظام از حجاب کوتاه نخواهد آمد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است