فانوس جنوب
کد خبر: 3317       یکشنبه 02 بهمن 1401 در 19:48
| ف | | |

برنامه جامع شهروندی اهواز در افق ۱۴۰۵ طراحی شده است

 برنامه جامع شهروندی اهواز در افق ۱۴۰۵ طراحی شده است

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اهواز گفت: توسعه فرهنگی و آموزش مسائل حوزه شهروندی در اولویت فعالیت شهرداری است و برنامه جامع اهواز همدل در افق ۱۴۰۵ طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، حجت‌الاسلام حمید رعیتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری نخستین جشنواره اهواز همدل، اظهار داشت: برنامه جامع عملیاتی اهواز 1405 با شعار اهواز همدل نگارش شده است و در حال حاضر در حال طی کردن مرحله تصویب در شورای اسلامی شهر اهواز قرار دارد.

وی افزود: در این برنامه نیز تلاش شده نیازهای فرهنگی و شهروندی مطابق با ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی طراحی شود.

رعیتی ادامه داد: مسائل و معضلات فرهنگی یکی از مشکلاتی هستند که در اهواز وجود دارند و از حوزه گسترده‌ای برخوردار هستند، با این حال در تلاش هستیم برخی از مشکلات فرهنگی را با استفاده از آموزش شهروندی برطرف کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز ادامه داد: در حوزه فرهنگی افراد زیادی صاحب‌نظر هستند و اگر به دنبال برون رفت از مشکلات فرهنگی هستیم باید ابتدا اقدام به آموزش کنیم، چرا که اگر شهروندی آموزش ندیده باشد انتظاری نمی‌رود که خواسته‌ها و مسائل شهری را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه حلقه گم شده مدیریت شهری اهواز آموزش شهروندی است، گفت: تمام تلاش ما این است که برنامه‌ها و جشنواره‌های خود را با محوریت آموزش شهروندی برگزار کنیم که برای این کار نیازمند تولید محتوا هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به آغاز جشنواره اهواز همدل گفت: جشنواره اهواز همدل با هدف توسعه فرهنگ شهروندی و تولید محتوا و با بهره مندی از داوران توانمند داخلی طراحی شده و در این جشنواره عموم شهروندان، هنرمندان و خبرنگاران می‌توانند تولیدات خود را حداکثر تا 25 بهمن به دبیرخانه جشنواره فرهنگی شهرداری اهواز ارسال کنند.

رعیتی تاکید کرد: حضور در جشنواره برای عموم مردم آزاد است و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود؛ علاوه بر آن از آثار برتر که می‌تواند شامل طرح، پیشنهاد و یا حتی بحث انتقادی برای بهبود آموزش شهروندی باشد به نام شخص خالق اثر برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که به سمت تولید محتوایی که سبب آموزش شهروندی می‌شود حرکت کنیم؛ با این کار هم افراد شرکت کننده به ویژه هنرمندان و خبرنگاران با موضوع درگیر می‌شوند و از تولیدات آن‌ها برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود. 

رئیس فرهنگی شهرداری اهواز اضافه کرد: این‌ جشنواره در 4 قالب اصلی پوستر، عکش، موشن و انیمیشن و گزارش خبری ویدئویی و در یک بخش جنبی یعنی عکاسی با موبایل برگزار می‌شود.

وی گفت: محورهای این جشنواره شامل هویت شهری، زیباسازی شهری، حفظ محیط زیست، آموزش شهروندی، جلوگیری از‌ تکدی‌گری، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، مشارکت در اداره شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی و آپارتمان‌ نشینی و حقوق همسایه است. 

رعیتی بیان کرد: به نفرات اول تا سوم بخش موشن و انیمیشن به ترتیب 8، 7 و 6 میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر، در سایر بخش‌ها به نفرات اول تا سوم به ترتیب 6، 5 و 4 میلیون تومان، به 5 نفر برتر در بخش عکاسی با موبایل هر کدام 1.5 میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر و اگر اثری شایسته تقدیر شد مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود. 

وی در پایان از مهلت ارسال آثار تا 25 بهمن‌ماه و برگزاری مراسم اختتامیه در اوایل اسفندماه و گفت: در خلال این جشنواره 3 کارگاه نیز برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی http://ahvazhamdel.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است