فانوس جنوب
کد خبر: 3316       یکشنبه 02 بهمن 1401 در 21:22
| ف | | |

هیچ نیروگاهی در خوزستان به دلیل کاهش سهمیه گاز از سوخت مایع استفاده نمی‌کند

 هیچ نیروگاهی در خوزستان به دلیل کاهش سهمیه گاز از سوخت مایع استفاده نمی‌کند

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه تمام نیروگاه‌های برق استان گاز مصرف می‌کنند گفت: هیچ نیروگاهی در استان خوزستان وجود ندارد که به دلیل کاهش سهمیه گاز از سوخت مایع استفاده کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، نادرقلی زری میدانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اتاق خبر سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به پایداری گاز در این استان، اظهار داشت: تمام نیروگاه‌های برق استان گاز مصرف می‌کنند و هیچ نیروگاهی در خوزستان وجود ندارد که به دلیل کاهش سهمیه گاز ناچار شود از سوخت مایع استفاده کند.

وی با اشاره به سردی هوا و افزایش مصرف گاز افزود: با وجود تداوم هوای سرد و روند صعودی مصرف گاز، مشکلی در پایداری شبکه توزیع گاز در هیچ یک از مناطق شهری و روستایی خوزستان نیست.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه امسال، سال سخت و سردی را داشتیم گفت: با تمهیدات لازم ، گاز به همه بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع، نیروگاه‌ها و کشت و صنعت خوزستان در وضعیت پایدار قرار دارد و محدودیتی در هیچ یک از بخش‌های مصرفی گاز خوزستان اعمال نشده است.

وی با اشاره به اینکه تولید گاز در جنوب و مصرف عمده آن در شمال است گفت: در روند گاز مصرفی خوزستان به دلیل اینکه در این استان در ابتدای شبکه انتقال گاز قرار دارد اختلالی ایجاد نشده ولی با این حال مردم استان باید با صرفه جویی در مصرف گاز ، به فکر  مناطق شمالی کشور باشند چون این استان‌ها در شرایط سخت زمستانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به اینکه تلاش و برنامه‌ریزی شده تا هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشته باشیم گفت: امیدواریم بدون قطع و ناپایداری در شبکه گاز ، زمستان را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در ادامه گفت: هم اکنون 27 میلیون مشترک گاز در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد، تنها در 2 هفته قبل شهرک تربیت جام با 17 هزار مشترک گاز دچار قطعی موقت گاز شد که در حال حاضر گاز مردم این شهر در وضعیت پایدار و قابل قبول رسیده است.

زری میدانی در ادامه به  مصرف گاز در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: مصرف گاز در بخش خانگی خوزستان حدود 13 تا 14 میلیون متر مکعب، بخش‌های صنعتی، نیروگاهی و پتروشیمی خوزستان 40 میلیون متر مکعب در روز است. بر خلاف سایر استان‌های سردسیر کشور مصرف گاز خانگی در خوزستان پایین ولی مصرف گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی بالا است.

وی اظهار داشت: هر چه میزان مصرف گاز خانگی در استان کمتر شود امکان تخصیص گاز به دیگر بخش‌های صنعتی و پتروشیمی که ارزش افزوده بسیار بالایی دارند بیشتر خواهد شد و ارزآوری برای کشور به دنبال خواه داشت.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است