فانوس جنوب
کد خبر: 3286       سه شنبه 20 دي 1401 در 10:10
| ف | | |

واحد‌های صنعتی و معدنی در سامانه جامع محیط زیست ثبت نام کنند

 واحد‌های صنعتی و معدنی در سامانه جامع محیط زیست ثبت نام کنند

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از ثبت‌نام واحد‌های صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خوزستان در سامانه جامع محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، محمد نجفیان ، در خصوص الزام سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر ضرورت ثبت‌نام واحد‌های صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خوزستان در سامانه جامع محیط زیست اظهار کرد: این فرآیند در راستای شناسایی واحد‌های آلاینده، اخذ عوارض ناشی از آلایندگی‌های احتمالی و همچنین ارائه مشوق‌های لازم برای کاهش آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی انجام می‌شود. وی افزود: از صاحبان صنایع استان خوزستان خواسته می‌شود تا به منظور شفافیت‌های لازم در زمینه شناسایی واحد‌های آلاینده و همچنین انجام بررسی‌های محیط زیستی، با مراجعه به سامانه جامع محیط زیست به آدرس iranemp.ir ضمن انجام مسئولیت‌های اجتماعی برای کاهش آلایندگی‌های احتمالی فعالیت‌های خود اقدام کنند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه تمام مکاتبات و ارتباطات صنایع با سازمان حفاظت محیط زیست از طریق این سامانه انجام می‌شود، گفت: فرآیند اعطای تسهیلات به پروژه‌های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست نیز از طریق سامانه جامع محیط زیست انجام می‌شود.

نجفیان با بیان اینکه بخشی از اولویت اختصاص تسهیلات به پروژه‌های محیط زیستی صندوق ملی محیط زیست دربرگیرنده احداث، تکمیل، بازسازی و بهینه‌سازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی، خدماتی، تجاری و مسکونی است، عنوان کرد: احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز یکی دیگر از اولویت‌های پرداخت تسهیلات این صندوق است که می‌توان از آن بهره برد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به اجرایی شدن بند الف ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان "عوارض سبز" ویژه واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست محدوده مجاز و استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، مشمول پرداخت عوارض با نرخ‌های نیم درصد (۰.۵) و یک درصد و نیم (۱.۵) هستند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است