فانوس جنوب
کد خبر: 3276       جمعه 16 دي 1401 در 17:23
| ف | | |

خدمت صادقانه و مردمی بودن، راز محبوبیت سردار سلیمانی در جهان

 خدمت صادقانه و مردمی بودن، راز محبوبیت سردار سلیمانی در جهان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان: خدمت صادقانه و بودن در کنار مردم، راز محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، سردار میرعبدالرضا حاجتی درخصوص راز محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌گوید: "به سردار سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه نکنید، زیرا وی یک مکتب است" و این سخن معنا و مفهوم‌های زیادی دارد.

وی سردار سلیمانی را محبوب دل‌های مردم افغانستان، یمن، عراق، سوریه، لبنان، باریکه غزه و... دانست و افزود:این سردار بزرگ محدود به مردم ایران نیست، بطوریکه برای سالگرد این سرباز اسلام از شمال کالیفرنیا تا جنوب هندوستان مرایم بزگداشت و ختم نه به معنای از دنیا رفتن بلکه از روی شعور می‌گیرند، وقتی با مردم ترکیه و سوریه صحبت می‌کنیم، آن‌ها می‌گویند که سردار سلیمانی ما را از دست تروریست‌ها نجات داد.

سردار حاجتی خدمت صادقانه به مردم را یکی از دلایل محبوبیت این شخصیت دانست و ادامه داد: حاج قاسم نوکر مردم، در کنار آن‌ها و برای مردم بود و باعث شد در دل مردم جا شود، زمانیکه سیل خوزستان را فراگرفت، بدون تکلف وارد استان شد، به میان مردم آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان می‌گوید: سردار سلیمانی ظاهر و باطن یکسانی داشت، کسی که فرمانده ارشد نظامی با درجه سرلشکری بود و دشمن او را ژنرال سایه یا شَبَه خطاب می‌کرد، چون جسور و نترس بود و تعداد آن‌ها در ایران کم نیستند.

این مقام مسئول به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بعد از شهادت این افراد، مشخص می‌شود که چگونه افرادی بودند، اشاره و اضافه کرد: سرداران بنامی هم در خوزستان همچون سردار سلیمانی داشته و داریم و وقتی دنیای استکبار و غرب در ۸ سال دفع مقدس به قصد بلعیدن استان، وارد شدند، ولی همین سرداران و رزمندگان و بسیجیان اجازه ندادند.

سردار سلیمانی، افتخاری برای مردم ایران

وی گفت: سردار سلیمانی ۱۰ سال اول زندگی پس از انقلاب را در خوزستان، ۱۰ سال دوم را در کرمان و ۱۰ سال سوم و چهارم را در قدس گذارند و همین مسائل باعث شد همیشه خبر‌هایی از فتح و پیروزی و گوشمالی‌های به دشمنان به گوش مردم برسد و به این شخصیت بارز نظامی که توانست دشمن را در خارج از مرز‌های ایران دنبال کند، افتخار کنند.

سردار حاجتی افزود: مردم ایران مردمی شریف و قدرشناس هستند و با شهادت حاج قاسم متوجه شدند که چه گوهری را از دست داده اند، شخصیتی بود که همه او را دست داشتند، چه افراد باحجاب و چه بی حجاب، زن و مرد، پیر و جوان و کوچک و بزرگ به او علاقه داشتند و با شهادتش اندوهگین و گریان شدند.

وی می‌گوید: چنین شخصیتی با برجستگی‌های نظامی به حدی خود را میان مردم کوچک می‌کند و با همه افراد و اقشار جامعه هم صحبت می‌شود و از آن‌ها دلجویی می‌کند که زیبایی‌های آن را بتوانیم ببینیم، انسان باید در کنار مردم و هموطنان و همنوعان باشد و حاج قاسم فردی بود که حضورش، وجودش، امنیتش و در صحنه بودنش همه بهره بردند.

سردار حاجتی گفت: کشوری هستیم که در سال ۱۳۵۷ ابرقدرت‌ها را شکست دادیم و معادله‌های دشمن را برهم زدیم، انقلاب ما زلزله ویرانگری برای غرب بود و آغاز انقلاب اسلامی، آمریکا را به چالش کشید و می‌خواست از ایران که جزو کشور‌های جهان سوم بود، معادله‌های یک ابرقدرت جهان را برهم زد.

وی افزود: دشمنان قرار بود جلوی اسلام را بگیرند و اجازه عبور از تنگه داردانل ندهد، تصمیم داشتند ایران را محصور و نابود کنند، نمره قبولی در کشب حجاب را آتاتور در ترکیه گرفت.

سردار حاجتی ادامه داد: در سال ۱۳۳۵ فردی به نام قاسم سلیمانی به دنیا می‌آید و در سال ۱۳۴۲ وارد مکتب امام خمینی (ره) می‌شود و پس از سال‌ها به یک مکتب تبدیل شد که این موضوع جزو استثنا‌ها است، فرماندهی که با زکاوت، هوش و شجاعت همه معادله‌های دشمن را بهم ریخت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اقتدار حاج قاسم را بی نظیر توصیف و اضافه کرد: این فرمانده نظامی، مردی بزرگ بود و نگاه عمیقی به امنیت داشت و در حین نظامی بودن و جدیت در کار، عطوفت و مهربانی داشت.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است