فانوس جنوب
کد خبر: 3267       چهارشنبه 14 دي 1401 در 14:07
| ف | | |

خوزستان میزبان جشنواره بین‌المللی شعر عربی شد

خوزستان میزبان جشنواره بین‌المللی شعر عربی شد

استاندار خوزستان با بیان اینکه اصل انقلاب ما براساس مسائل فرهنگی بود؛ گفت: حل مشکلات استان باید از مجرای فرهنگی باشد و نخبگان استان به کمک بیایند تا این گام برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی امروز  با حضور علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این آیین با بیان اینکه اصل انقلاب ما براساس مسائل فرهنگی بود؛ اظهار داشت: حل مشکلات استان باید از مجرای فرهنگی باشد و نخبگان استان به کمک بیایند تا این گام برداشته شود.

محراب حسینی با بیان اینکه خود را سرباز فرهنگی استان می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم؛ بیان داشت: بسته های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… به جایی نخواهد رسید جز اینکه با فرهنگ همراه باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان عنوان داشت:همه خادم امام رضا (ع) هستیم و خاک پای زائران علی بن موسی الرضا(ع) را توتیای چشم می‌کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خود و مردم خوزستان را امام رضایی (ع) می دانیم؛ افزود: مفتخریم که ورود امام رضا (ع) از اهواز بوده است؛ خود و مردم خوزستان را امام رضایی (ع) می دانیم.

حسینی محراب با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته علمی در زمینه تاریخ اسلام و تشیع ادامه داد: فعالیت های انجام شده پژوهشی و تحقیقاتی علما در اختیار نسل جوان قرار گیرد؛ همچنین نقش اهواز در تاریخ اسلام و تشیع مورد مطالعه واقع شود.

وی ابراز داشت: زمانی که امام معصوم در جایی قدم می‌گذارد این مسیر عرض خدا محسوب می شود؛ بی دلیل نیست که اهواز از سوی امام رضا(ع) انتخاب شد.

استاندار خوزستان شعر عربی را امری وحدت‌بخش میان شیعیان دانست و گفت: شعر عربی امر وحدت بخش میان شیعیان سرزمین ما و سایر مناطق است.اگر سردار سلیمانی در عراق پیش‌تر از سرداران آن‌ها می‌جنگند؛ ریشه اش در مکتب بالنده تشیع است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شعر عربی می‌تواند پیروزی حق بر باطل را رقم بزند؛ اظهار داشت: هر صدایی که بتواند این وحدت و یکپارچگی را بیشتر کند، مورد حمایت نخبگان خواهد بود.

همچنین عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان داشت: هر چیزی که در کشور به آن می‌پردازیم؛ عطر و شمیم امام هشتم در آن نهفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در پایان عنوان داشت: خوزستان استانی فرهنگی است، اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها و محتوای غنی فرهنگی استفاده کنیم ضمن ایجاد وحدت در جامعه سبب تعالی استان در کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است