فانوس جنوب
کد خبر: 3132       جمعه 27 آبان 1401 در 15:23
| ف | | |

هوشیاری مهمترین وظیفه امت اسلامی در برابر دشمنان

 هوشیاری مهمترین وظیفه امت اسلامی در برابر دشمنان

امام جمعه موقت اهواز :مهم‌ترین وظیفه امروز امت اسلام هوشیاری و تحلیل درست است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز امروز، ۲۷ آبان در جمع نمازگزاران اهواز ضمن تسلیت شهادت گروهی از مردم و مدافعان امنیت در روز‌های اخیر در کشور گفت:مهم‌ترین وظیفه امروز امت اسلام هوشیاری و تحلیل درست است و آزمایش خداوند این است که در مقابل کید و حمله دشمن صبر کنید و محکم بایستید.

امام جمعه موقت اهواز افزود : خدای سبحان، راه‌های رسیدن به سعادت را پیش روی انسان قرار می‌دهد که اگر می‌خواهد شاکر یا کافر باشد، انتخاب با او است. این یک سنت بدون تغییر است.

وی اظهار کرد: سراسر قرآن مملو از آیاتی است که راه تقوی را به انسان نشان می‌دهد. تقوی یک عنوان کلی به معنی دوری از گناه و بندگی خدا است. تقوی مصادیق و مراتب متفاوتی دارد.

خداوند در قرآن کریم به معرفی مومنینی می‌پردازد که در حد اعلی تقوی هستند. هدف از نقل قصه پیامبران الهی در قرآن این است که مانند آن‌ها باشیم. قرآن کتاب تاریخ یا قصه نیست، بلکه کتاب فلسفه تاریخ است. هدف از نقل این قصه‌ها، نشان دادن راه تقوی است.

حاجتی با اشاره به آیه «وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» (آل‌عمران، ١٤٦) بیان کرد: طبق بیان این آیه همین که پیامبران قیام می‌کنند، دو جبهه مقام هم صف می‌کشند، جبهه حقانیت و جبهه کفر. این سنت تاریخی است. در طول تاریخ چنین است.

هر جا پیامبر و جانشینان پیامبر قیام کرده باشند در مقابل آن‌ها صف آرایی شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که خداوند در این آیه به توصیف خاکریز پیامبران می‌پردازد، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید وقتی پیامبری قیام می‌کند علی رغم سختی‌ها عده‌ای افراد خدایی در کنار او می‌ایستند و همراه پیامبر می‌جنگند.

خداوند ویژگی‌های این افراد را توضیح می‌دهد. اولین صفت مردان و زنانی که خط پیامبران را انتخاب می‌کنند این است وقتی دچار دشواری و مصیبت می‌شوند، سست نمی‌شوند و ضعف به خود راه نمی‌دهند.

حاجتی ادامه داد: خداوند در توصیف گروه‌های جبهه حق می‌فرماید آن‌ها کسانی هستند که در مقابل دشمن احساس ضعف و سستی نمی‌کنند. قوی‌تر می‌شوند.

هر چه دشمن با ننگ و فریب به میدان می‌آید حضورشان قوی‌تر می‌شود و در بشارت می‌دهد که خداوند انسان‌های صابر را دوست دارد. به عبارتی مهم‌ترین آزمایش خداوند در گوشه مساجد و حج و سجده‌های طولانی نیست؛ گرچه این‌ها در جای خود لازم هستند. 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که آزمایش اساسی زمانی است که دشمن به شما فشار می‌آورد، ادامه داد: ثمره نماز‌های روزانه و اول وقت و آن عبادت‌ها این است که کنار پیامبر باقی می‌مانند.

به فرموده رهبر انقلاب، علاج دشمنی آمریکا یک چیز بیشتر نیست و آن ایستادگی و استقامت است بعد فرمودند این راه سختی‌هایی دارد که خدا به آن‌ها اجر می‌دهد.

وی بیان اینکه حضور شما در هر مناسک انقلابی، به عنوان عمل صالح برای شما نوشته می‌شود، اظهار کرد: باید بدانیم در چه راهی هستیم. این راه تربیون است. امروز انقلابی بودن، راه با تقوی شدن است.

حاجتی در خطبه دوم نماز گفت: حادثه غم انگیز تروریستی ایذه را تسلیت عرض می‌کنم. دشمن فریب کار با ننگ و رنگ تعدادی از هم وطنان ما را در شهرستان ایذه به نحو سبعانه و با درنده‌خویی به شهادت رساند.

حادثه ایذه یک حادثه تنها نیست، گرچه برای ما بسیار تلخ است، اما در عرض حوادثی بود که در اصفهان و مشهد و سنندج با درنده خویی اتفاق افتاد. به فرموده رهبر انقلاب، پشت سر این حوادث آمریکا و اسرائیل هستند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما که مهم‌تر از قرار گرفتن در سنگر دفاع و اسلحه به دست گرفتن نیرو‌های انتطامی و حتی مهم‌تر از وظایف نیرو‌های امنیتی است، هوشیاری و تحلیل درست است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است