فانوس جنوب
کد خبر: 3107       جمعه 20 آبان 1401 در 14:47
| ف | | |

جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان باشد

 جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان باشد

امام جمعه اهواز : اساسا انقلاب اسلامی در بقا به نسل جوان متکی بوده و هست و محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: تقوا مهمترین عامل برای بندگی خدا است و یاد معاد مولد تقوا است. کسی که مرگ را فراموش نکند انسان پارسا خواهد بود و تمام اعمال خود را طبق رای خداوند انجام خواهد داد و با ذکر معاد انبیا به اخلاص راه پیدا کردند.

وی افزود: یاد خدا، همسر فرعون را در ردیف چهار زن برتر قرار داد و انحطاط قارون بخاطر فراموشی یاد آخرت بود. در زمان ما نیز، در نظام اسلامی مسئول باید بداند حلقه‌های زنجیر از آتش به گردن ما می‌افتد. آسیب‌هایی که الان می‌بینیم عمده آن به حاطر فراموشی یاد آخرت از ناحیه برخی مسئولین و برخی مردم است. یاد معاد زمینه ساز تقوای اقتصادی است.

موسوی فرد با بیان اینکه در این شرایط حساس توانستند تعدادی از عزیزانمان را به صحنه بیاورند، تصریح کرد: سه تا چهار سال حداقل از فضای مجازی غفلت کرده ایم. عبیدالله زیاد با یک شایعه توانست صحنه را برگرداند. ۱۸ هزار نفر پشت مسلم ابن عقیل نماز می‌خواندند، اما به هر بهانه فرار کردند. بیش از هزار سال پیش مردم شایعه پذیر بودند و با یک شایعه امام خود را تنها گذاشتند.

امام جمعه اهواز گفت: بزرگ‌ترین عیب نسل فعلی این است که تاریخ مطالعه نمی‌کند. تاریخ زمان انقلاب و قبل از انقلاب را بخوانید و ببینید که استکبار چه کرده است. حادثه شاهچراغ اتفاق افتاد و با یک کلمه می‌گویند کار خودشان است با یک شایعه. بزرگترین عیب کثیری از ما‌ها شایعه پذیری است. بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است اگر دیدید قبول کنید، اما اگر شنیدی، بدون ادله شرعی قبول نکنید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: برای اینکه توطئه دشمن به خودش برگردد به اهل بیت (ع) توسل کنید. فریب شعار‌های وهابیت را نخورید که توسل را شرک می‌دانند، چون قرآن را نمی‌فهمند.

وی ادامه داد: در این جنگ ترکیبی که از اجزای گوناگون متشکل است، مبنای آن ادراک و شناخت است. یعنی دشمن ذهن مخاطب را در اختیار می‌گیرد. به گونه‌ای شایعه می‌کنند و می‌گویند رهبری از دنیا رفته یا رئیس جمهوری وجود ندارد و همه سقوط کرده اند. کسی می‌گفت کرمانشاه سقوط کرده و بازار تعطیل است. اینگونه شایعه می‌کنند و متاسفانه شایعه می‌پذیریم.

موسوی فرد ادامه داد: در این جنگ ترکیبی، راهبرد اصلی در انقلاب و آنچه مهم است جهاد تبیین است. نقطه تهاجم جنگ شناختی دشمن، شامل تمام مردم می‌شود. یعنی ذهن تمام مردم مورد توجه است به ویژه نسل جوان. اساسا انقلاب اسلامی در بقا به نسل جوان متکی بوده و هست و محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان باشد.

وی گفت: امام (ره) به جوانان توجه ویژه داشتند و فرمودند نظیر جوانان این زمان از اول تاریخ تاکنون نبوده است. مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند یکی از مهمترین مراکز سعادت ملت، جوانان هستند. علت این است که جوانان از طهارت فکری برخوردار و موتور پیشران کشور هستند. آینده متعلق به جوانان است و وجود تهدید‌های فراوان داخلی و خارجی علیه جوانان است.

موسوی فرد بیان کرد: حداقل سه راهبرد مهم در برابر جنگ ترکیبی وجود دارد؛ جبهه انقلاب برای موفقیت در این جبهه باید این سه راهبرد را در نظر گرفته باشد. اول شناخت درست از جوانان و ظرفیت‌های موجود، دوم استخراج مسائل جوانان، سوم مواجهه صحیح با مسائل جوانان است. اولویت جوانان باید در راس برنامه باشد. ما هستیم که باید برای جوانان برنامه یزی کنیم. هم پنداری با جوان و مواجهه با آغوش باز، اصل جذاب سازی، نوآوری و ابتکار و تبیین گری شش نکته این راهبرد‌ها است.

امام جمعه اهواز با مخاطب قرار دادن نظام استکبار، یادآور شد: امام (ره) در صحیفه نور می‌فرمایند: جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکای جهانخوار این دشمن کینه توز، مبارزه آشتی ناپذیر ادامه دارد و حوادث ایران نه تنها ما را برای لحظه‌ای عقب نخواهد نشاند که ملت ما را در نابودی منافع آن‌ها مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: ما مبارزه خود را علیه آمریکا شروع کرده ایم و امیدواریم فرزندانمان با آزادی از زیر یوغ ستمکاران، پرچم توحید را در جهان بیفرازند. ما یقین داریم اگر دقیقا به وظیفه خود ادامه دهیم فرزندانمان شهد پیروزی را خواهند چشید.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است