فانوس جنوب
کد خبر: 2957       دوشنبه 06 تير 1401 در 22:49
| ف | | |

اجرای طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان در خوزستان

 اجرای طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان در خوزستان

طرح هر مسجد یک حقوقدان برای ارایه خدمات حقوقی به مردم عملیاتی شد و خوزستان پایلوت اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، معاون قضایی رئیس کل و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خوزستان از اجرای طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان در استان خبر داد و گفت: کمک به احیای حقوق عامه، راه اندازی نهضت آگاه سازی، جلوگیری از سرازیر شدن پرونده‌های حقوقی به دادگستری‌ها و استفاده از ظرفیت قضات و حقوق دانان از اهداف این طرح است.

حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی افزود : به مناسبت هفته قوه قضاییه با همکاری دادگستری کل استان خوزستان، بسیج حقوقدانان و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان، طرح سراسری هر مسجد یک حقوقدان با چهار هدف اصلی پایه ریزی شد که در شرف اجرا است.

وی اظهار کرد: اولین هدف این طرح کمک به احیای حقوق عامه، دومین هدف آن، راه اندازی نهضت آگاه سازی، سومین هدف، جلوگیری از سرازیر شدن حجم زیادی از پرونده‌های حقوقی به دادگستری‌ها و حل مشکلات حقوقی جامعه به وسیله حقوقدانان موجود در مساجد و چهارمین هدف این طرح استفاده از ظرفیت قضات، حقوق دانان دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان حقوقی است.

طباطبایی با بیان اینکه این مشاوره‌ها به صورت رایگان با هدف کاهش میزان پرونده‌های حقوقی در دادگستری‌ها انجام می‌شود، افزود: از اثرات مثبت این طرح می‌توان به آشتی مردم با مساجد و استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات حقوقی هر ناحیه و در نهایت جامعه اشاره کرد.

معاون قضایی رئیس کل و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خوزستان ادامه داد: اجرای این طرح با حضور متخصصان در مرحله اول زمینه آموزش بسیاری از مسائل حقوقی را به مردم فراهم می‌آورد و این خود مانع پیشامد بسیاری از مشکلات حقوقی است.  

طباطبایی افزود: بحث دیگر در اجرای این طرح، آسیب شناسی است. یک حقوق دان هنگام گفتگو با مراجعان متوجه می‌شود که به طور مثال در آن ناحیه چه مشکل عمده‌ای وجود دارد و بیشتر مشکلات حول محور کدام موضوعات قرار دارند و با جمع بندی کردن مشکلات آن ناحیه و دسته بندی آن‌ها و در نهایت ارجاع به مراجع ذیربط، رفع آن مشکلات بسیار آسان خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش، به کمتر شدن مراجعات به دادگستری‌ها و کاهش تنش‌های حقوقی در میان مردم منجر خواهد شد. یکی از مشکلات جامعه ما ضعیف بودن مردم در مطالبه گری است و یکی دیگر از اهداف این طرح، احیای فرهنگ مطالبه گری در میان مردم است که منجر به حل بسیاری از مشکلات در سطح جامعه خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است