فانوس جنوب
کد خبر: 2950       دوشنبه 06 تير 1401 در 10:57
| ف | | |

ضرورت تهیه نذورات عید قربان از مراکز مجاز

 ضرورت تهیه نذورات عید قربان از مراکز مجاز

برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو مردم باید گوشت مورد نیاز خود را از اماکن مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به هشدار دامپزشکی خوزستان به دامداران در خصوص تب کریمه کنگو اظهار کرده است: اقدامات آموزشی لازم در خصوص سمپاشی دام و اماکن به ویژه اماکن دارای سابقه بیماری به دامداران اعلام شده است.

مصطفی کنارکوهی تاکید کرد: برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو مردم باید گوشت مورد نیاز خود را از اماکن مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند همچنین از خرید لاشه‌ها از اماکن غیرمجاز پرهیز کنند.

رییس اداره دامپزشکی اهواز نیز گفت : در صورت وجود گزارشی مبنی ذبح غیرمجاز دام در اهواز، بلافاصله اکیپ‌های واحد بهداشت و نظارت دامپزشکی به محل اعزام می‌شوند.

رضا حفیظی اضافه کرد: مستندات جمع‌آوری شده در قالب فیلم به دادستانی ارسال شده و از فرد خاطی شکایت می‌شود. همچنین رونوشت این شکایت نیز به شهردار منطقه برای و جمع‌آوری مراکز عرضه غیر مجاز گوشت ارسال می‌شود.

رییس اداره دامپزشکی اهواز گفت: واحد‌های متخلف به استناد ماده ۱۲ دامپزشکی پس از اخذ حکم قضایی پلمب و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

حفیظی یادآور شد: دامپزشکی اهواز دارای ۴ اکیپ بهداشتی و در برخی موارد ۵ اکیپ است که در سطح شهر اهواز مشغول نظارت و بازرسی بر واحد‌های پروانه‌دار بهداشتی از قبیل قصابی ها، گوشت فروشی‌ها، هاپیر مارکت‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی هستند.

وی ادامه داد: در تمامی کشتارگاه ناظر عالی مستقیم دولتی دامپزشکی به‌صورت ۲۴ ساعته مستقر است و در کنار ناظر عالی دامپزشکی و مسئولین فنی بهداشتی بر ذبح شرعی دام‌ها و خط کشتار نظارت دارند.

حفیظی با اشاره به در پیش بودن عید قربان گفت: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در کمین ذبح غیربهداشتی دام‌هاست توصیه می‌شود که مردم نذورات خود برای عید قربان را از مراکز مجاز دامپزشکی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان اهواز در روز عید قربان در کشتار‌های از پیش تعیین شده حاضر هستند، یادآور شد: در محل‌هایی که ذبح دام به صورت غیرمجاز و در غیاب بازرسی انجام می‌شود ممکن است ویروس حامل این بیماری از طریق دام به افراد انتقال داده شود و در آن‌ها بیماری تب کنگو را ایجاد کند.

تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی قابل انتقال از دام آلوده به انسان است. این بیماری در حیوان علائم خاصی ندارد، اما در انسان عوارض وخیمی بر جای می‌گذارد و در مواردی با مرگ همراه است.

یکی از دلایلی که سبب ابتلای انسان به تب کریمه کنگو می‌شود، خرید گوشت خارج از سیستم کشتارگاهی است و سازمان دامپزشکی کشورضمن هشدار نسبت به این موضوع اعلام کرده است که تهیه گوشت باید از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی صورت بگیرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است