فانوس جنوب
کد خبر: 2945       یکشنبه 05 تير 1401 در 14:53
| ف | | |

اجرای فاز جدیدی از توسعه پتروشیمی‌ها در بندرماهشهر

 اجرای فاز جدیدی از توسعه پتروشیمی‌ها در بندرماهشهر

معاون اقتصادی استاندار خوزستان :بندرماهشهر یکی از گلوگاه‌های مهم کشور است و فاز جدیدی از مرحله توسعه پتروشیمی‌ها در این شهر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، آقارضا فتوحی در دیدار با مسئولان بندرماهشهر در خصوص طرح توسعه پتروشیمی‌های این شهرستان اظهار داشت : شهرستان بندرماهشهر مزیت‌های اقتصادی کلانی را در خود جای داده که یکی از مهمترین آن‌ها در ساحل دریا بودن است که ویژگی‌های اقتصادی بسیار مطلوبی اعم از حمل و نقل آسان با تناژ بالا و دسترسی آسان از جانب دریا را برای صادرات و واردات کالا داراست.

وی افزود: بندرماهشهر یکی از گلوگاه‌های مهم کشور است که بیش از ۷۰ درصد از کالا‌های اساسی کشور از مرز آبی وارد می‌شوند که حدودا ۴۵ میلیون تن را در خود جای داده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: در بحث صنعت و پتروشیمی حدود ۳۸ درصد از شرکت‌های پتروشیمی کشور در منطقه بندرماهشهر فعالیت دارند که امیدواریم فاز جدیدی از مرحله توسعه شهرک‌های صنعتی و سایر پتروشیمی‌ها اعم از بالادستی و پایین دستی را بتوانیم در منطقه بندرماهشهر انجام دهیم.

فتوحی ضمن تاکید بر ورود بخش‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه افزود: امیدواریم بحث صنعت مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا بتوانیم اقدامات خود را هرچه زودتر و بهتر از لحاظ تولید، اشتغال و مهمترین رکن آن که ارزآوری بیشتر برای دولت است انجام دهیم.

پیام برزگر، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر نیز در خصوص فاز دوم پتروشیمی‌های بندرماهشهر اظهار کرد: در سالیان قبل بحث توسعه منطقه ویژه اقتصادی مطرح و مطالعاتی در این زمینه انجام شده بود و سه منطقه نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است، با شروع دولت سیزدهم این مبحث با دستور وزیر نفت وارد فاز جدیدی شد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر گفت: هدف ما این است که توسعه صنعت پتروشیمی با رعایت مسائل زیست محیطی و سایر موارد قانونی و الزامات مربوطه انجام داده و ایجاد منطقه پتروشیمی جدید علاوه بر اشتغا‌ل‌زایی خوبی که به همراه دارد زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی هم افزایش بدهد و انعطاف پذیری بالایی نیز در بخش نفت و انرژی در کشور ایجاد کند.

برزگر در ادامه به بحث شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها اشاره کرد و گفت: طبق شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که از نظر ما نیز دانش‌بنیان‌ها حلقه بین اشتغال و تولید هستند و نقش پر رنگی در این زمینه می‌توانند داشته باشند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی از رویکرد‌های این سازمان در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های سازمان منطقه ویژه حل مسائل صنعت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان می‌باشد که این شرکت‌ها می‌توانند در تولید دانش فنی برای صنایع پایین دستی مفید بوده و هم در جذب سرمایه‌گذار در قالب شتاب‌دهنده‌ها اقدام کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است