فانوس جنوب
کد خبر: 2939       جمعه 03 تير 1401 در 18:52
| ف | | |

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

سرانه فضای آموزشی خوزستان پایین‌تر از استاندارد کشوری است

سرانه فضای آموزشی خوزستان پایین‌تر از استاندارد کشوری است

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: سرانه فضای آموزشی هشت استان پایین‌تر از استاندارد کشوری یعنی ۵.۲ مترمربع است که استان خوزستان نیز چنین شرایطی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فانوس جنوب ، مهراله رخشانی مهر عصر امروز جمعه در حاشیه بازدید از مدارس رامشیر و رامهرمز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدیدی از مدارس نیمه تمام شهرهای رامشیر و رامهرمز داشتیم، تعداد قابل توجهی پروژه نیمه تمام عمدتاً در مناطق روستایی داریم که برای تکمیل آنها باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به در اولویت بودن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی که از محل منابع ملی، استانی و خیران تأمین اعتبار شدند، افزود: تعدادی از این پروژه‌ها را می‌توان تا مهر ماه و سایر پروژه‌ها نیز با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر یا پایان سال تکمیل کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه در اولین تخصیص سال ۱۴۰۱ منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را تأمین می‌کنیم، تصریح کرد: برای ساخت پروژه‌های جدید در شهر رامشیر نیز تصمیمات خوبی گرفته شد، از محل اعتبارات نفت و محرومیت‌زدایی اولین پروژه شهری را شروع به کار می‌کنیم.

رخشانی مهر عنوان کرد: در زمینه تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و سرمایشی نیز تصمیمات خوبی گرفته شده و حداقل برای حوزه‌های امتحانی تعدادی کولر گازی تهیه و در اختیار می‌گذاریم؛ در مجموع رقمی بیش از دو میلیارد تومان برای این بخش مصوب کردیم.

وی یادآور شد: سازمان نوسازی مدارس کشور بر اساس رسالتی که برای آن تعریف شده سال‌های اخیر کار کرده و تلاش‌های خوبی نیز در راستای ایمن سازی مدارس و افزایش سرانه فضای آموزشی انجام داده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: سرانه فضای آموزشی هشت استان پایین‌تر از استاندارد کشوری یعنی ۵.۲ مترمربع است که استان خوزستان نیز چنین شرایطی دارد؛ تمام تلاش خود را برای افزایش سرانه فضای آموزشی در این استان‌ها به کار می‌گیریم.

رخشانی مهر عنوان کرد: جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر یکی از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که البته این طرح از چند سال قبل در خوزستان شروع شده و جزو استان‌های پیشرو است.

وی اضافه کرد: کانکس‌هایی که مجبور باشیم به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی و یا جمعیت کم همچنان آنها را نگه داریم نسبت به تعویض و یا نوسازی آنها اقدام می‌کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است