فانوس جنوب
کد خبر: 2851       سه شنبه 26 بهمن 1400 در 20:40
| ف | | |

عیدی‌ بازنشستگان و کارکنان دولت چه زمانی واریز می شود؟

عیدی‌ بازنشستگان و کارکنان دولت چه زمانی واریز می شود؟

ابتدای هفته رقم عیدی کارکنان و بازنشستگان یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان اعلام شد، اکنون این سوال مطرح است که این مبلغ چه زمانی به حساب خانوارها واریز می شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، چند روزی است که میزان عیدی کارکنان دولت و بازنشسته‌ها مشخص شده است؛ براساس آنچه اعلام شد، کارکنان دولت و بازنشسته‌ها حداقل یک میلیون و ۶٠٠هزار تومان عیدی می‌گیرند. اگر متاهل باشند حداقل عیدی دو میلیون و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان خود ١۵٠هزار تومان دریافت خواهند کرد.البته این تصمیم اعتراضاتی به دنبال داشت. برای مثال حتی قبل از تعیین عیدی نیز بازنشسته‌ها انتظار داشتند رقم عیدی افزایش یابد و معتقد بودند رقم سال گذشته که به دو میلیون هم نرسیده بود کفاف هیچ چیزی را نمی‌داد. اما امسال نیز تغییر چندانی در عیدی‌ها ایجاد نشده و تقریبا به همان میزان پارسال پرداخت می‌شود و قطعا این مبلغ دردی از آنان دوا نخواهد کرد.

البته نکته جالب این بود که برخی بانوان نیز به مبلغ عیدی اعتراض داشتند؛ برای مثال یکی از مخاطبان به اقتصاد آنلاین گفته بود که چرا مردان به ازای فرزندان عیدی می‌گیرند اما زنان خیر.

 

با همه این اوصاف مبلغ عیدی مشخص شده و بعید به نظر می‌رسد که تغییری داشته باشد. اما سوال اساسی اینجاست که این عیدی چه زمانی به حساب بازنشستگان و کارکنان دولت واریز خواهد شد؟

 
 

هرچند هنوز پاسخ دقیقی به این سوال داده نشده اما تا حدودی می‌توان حدس زد که در همین روزها عیدی به حساب بازنشستگان و کارکنان دولت واریز شود.

برای مثال چند روز پیش معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی در خصوص عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران  به ایسنا گفته بود: میزان عیدی همه ساله در قالب مصوبه‌ای توسط دولت مشخص و از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود. پیشنهادی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح نمی‌شود بلکه میزان عیدی، مربوط به عامه مردم  است و برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران همه صندوق‌ها به صورت یکسان تعیین می‌شود. ما به محض دریافت مصوبه هیات وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد.

تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

در مورد حقوق کارکنان نیز پارسال عیدی همراه با حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد و احتمالا امسال نیز به همین شکل باشد و کارکنان دولت همزمان با حقوق بهمن ماه عیدی خود را دریافت کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است