فانوس جنوب
کد خبر: 2539       جمعه 08 اسفند 1399 در 18:03
| ف | | |

اختصاصی|کتاب نعمت‌جان رونمایی شد

اختصاصی|کتاب نعمت‌جان رونمایی شد

اختصاصی|کتاب نعمت‌جان رونمایی شد

مراسم رونمایی کتاب «نعمت جان»، عصر چهارشنبه (6 اسفندماه 99) با حضور سمانه نیکدل «نویسنده»، صغری بُستاک «راوی کتاب» و هم‌چنین معصومه رامهرمزی «نویسنده و از امدادگران دفاع مقدس» در کتابفروشی چاپ‌ونشر بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر، مراسم رونمایی کتاب «نعمت جان»، عصر چهارشنبه (6 اسفندماه 99) با حضور سمانه نیکدل «نویسنده»، صغری بُستاک «راوی کتاب» و هم‌چنین معصومه رامهرمزی «نویسنده و از امدادگران دفاع مقدس» در کتابفروشی چاپ‌ونشر بین‌الملل برگزار شد.

در ابتدا مراسم رونمایی، سمانه نیکدل نویسنده کتاب «نعمت جان» اظهار کرد: فعالیت‌های خانم بُستاک در زمینه‌های مختلف و همچنین ازدواجشان با یک جانباز قطع نخاع باعث شد که زندگی‌نامه وی را به رشته تحریر در بیاورم.

وی ادامه داد: در جلسات ابتدایی به این نکته پی‌بردم که دایره گسترده فعالیت و خاطرات دوران دفاع مقدس خانم بُستاک، ظرفیت چاپ یک کتاب به‌صورت مجزا را دارد.

در ادامه این رونمایی، صغری بُستاک، راوی کتاب افزود: چند سالی می‌شود که پیگیر ثبت خاطرات خودم از مراکز فرهنگی مختلفی بودم که به لطف خدا امروز بخش اعظمی از آن در قالب کتاب «نعمت جان» منتشر شد.

وی ادامه داد: این خاطرات بعد از قریب به 20 سال بازخوانی شده و حاصل ساعت‌ها گفت‌وگو است. زنان امدادگر بسیاری هستند که خاطرات نابی از دوران دفاع مقدس دارند اما هنوز روایت‌ آنان منتشر نشده است.

راوی کتاب با بیان بخشی از خاطرات زندگی خود گفت: من قصد داشتم که با یک جانباز قطع نخاعی ازدواج کنم اما خانواده‌ام مخالف بودند؛ بعد از رضایت خانواده در سال 67 با یک جانباز قطع نخاع ازدواج کردم و امروز نزدیک به 23 سال است که در کنار هم زندگی می‌کنیم.

در انتهای این برنامه نیز، معصومه رامهرمزی نویسنده و از امدادگران دفاع مقدس بیان کرد: من با خواندن این کتاب خیلی امیدوار شدم و به نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بالیدم. کتاب «نعمت جان» به زبانی روان و گویا نوشته‌شده و به جهت محتوایی و تکنیک هم بسیار توانمند است.

وی افزود: مخاطبان هنگام خواندن کتاب «نعمت جان» دچار کلافگی نمی‌شوند و این کتاب، از یک روایت جذاب بهر‌ می‌برد. تصمیم‌گیری عاقلانه در عین وجود عاطفه از شاخصه‌های قهرمان زن امدادگر کتاب «نعمت جان» است.

نویسنده و از امدادگران دفاع مقدس با بیان اینکه آثار حوزه زنان دفاع مقدس دچار نواقصی هستند، گفت: این کتاب شاخصه‌های یک زن مسلمان انقلابی را به‌خوبی نشان می‌دهد و مخاطب داستان، پویایی، توانمندی، قدرت و تلاش را در قهرمان این کتاب حس می‌کند. قلم کتاب «نعمت جان» به اغراق و اضافه گویی دچار نشده و زندگی آدم‌های معمولی و دوست‌داشتنی را روایت می‌کند.

رامهرمزی با تأکید بر اینکه در انتشار این کتاب عجله‌ای نبوده و ساعت‌ها زمان صرف نگارش آن شده است، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که کتاب‌های دفاع مقدس باید فربه باشند تا بتوانند پیام خود را برسانند اما در این کتاب 200 صفحه‌ای، از ابتدا تا انتها معنا رو پیدا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: کتاب «نعمت جان» روایتی عفیفانه از بانوان ایرانی دارد و به‌خوبی همدلی مردم در انقلاب و نقش زنان را در بیمارستان شهید کلانتری روایت می‌کند. من با کلمات این کتاب زندگی کردم.

بنابرین گزارش، کتاب «نعمت جان»، خاطرات صغری بُستاک، امدادگر و پرستار جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. بستاک سال ۱۳۳۷ در اندیمشک متولدشده و فعالیت‌هایش را پیش از پیروزی انقلاب شروع کرده است. پس از انقلاب هم در نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفین، نهضت سوادآموزی، کمیته امداد و نهایتاً بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک خدمت کرده است. او اواخر سال ۱۳۶۶ با دعوت‌نامه‌ای از طرف تعاون سپاه، در کنار امدادگری، مسئول گروه انصارالمجاهدین شد.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: دست تنها بودم. همه پرستارها سرشان شلوغ بود و کسی نبود کمکم کند. تا آن موقع چنین کاری نکرده بودم. خیلی می‌ترسیدم. زیرلب صلوات می‌فرستادم تا آرام شوم. به امام زمان(عج) توسل کردم. گازاستریل و قیچی و باند و پنس و بتادین و چند تا وسیله دیگر را برداشتم. تلفن زنگ خورد. آقای عسکری از تبلیغات پشت خط بود. پرسید: «توی بخش کمک می‌خواید؟» گفتم: «خدا خیرت بده. زود بلند شو بیا.» رفتم بالای سر مجروح. بهش گفتم: «مجبوریم همین جا ترکش رو دربیاریم. نمی‌تونم بیهوشت کنم. تحمل درد رو داری؟» چشم‌هایش بی‌رمق بود. نگاهی انداخت بهم و گفت: «آره... فقط درش بیارید... سینه‌ام داره می‌سوزه.»

لازم به ذکر است کتاب «نعمت جان»، در ۲۰۸ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشرشده است و علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است