فانوس جنوب
کد خبر: 2366       چهارشنبه 30 مرداد 1398 در 12:40
| ف | | |

تکریم و معارفه روسای کل دادگستری خوزستان

دو مشکل دستگاه قضا از زبان محسنی اژه‌ای

 دو مشکل دستگاه قضا از زبان محسنی اژه‌ای

معاون اول قوه قضاییه: تاخیر در اجرای احکام و بازداشت‌های موقت طولانی، ۲ مشکل دستگاه قضاست که باید رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر ، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تودیع و معارفه رئیسان کل دادگستری خوزستان در سخنانی اظهار کرد: در اجرای احکام، اعم از حقوقی و‌ کیفری تعداد زیادی وجود دارد که یا مطلقا اجرا نشده و یا اجرایی شدنش زمان بر است، باید برای اجرای احکام فکری شود تا تسریع شود و اگر مشکل اجرایی دارد بررسی و حل شود.
وی تاخیر در اجرای احکام و طولانی شدن بازداشت‌های موقت را دو مشکل برای دستگاه قضایی اعلام کرد و  افزود: در سال ۹۷ از چند دادخواست ۴۲ هزاز و ۲۷۷ فرقه پرونده در خوزستان تشکیل شد این در حالیست که بسیاری از اموری که به دستگاه قضا می‌آید می‌تواند با صلح و سازش و به شکل بهتری بین مردم حل شود.
وی با بیان اینکه خیر و برکتی که در این بخشش هاست خیلی با برکت است، ادامه داد: از چند جرم کیفری مانند سرقت، ضرب و جرح و تصادف چندین هزار پرونده تشکیل شده است، اگر واقعا این پرونده‌ها به سمت صلح و سازش بروند بسیاری از پرونده‌ها شکل نمی‌گیرد.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: شورای حل اختلاف فعلی باید گسترش یابد و تنها به آن اکتفا نشود و علاوه بر آن از ظرفیت‌های دیگری مانند محلات، مساجد، نیروی انتظامی و ظرفیت دانشگاهی برای حل پرونده‌ها هم استفاده شود. وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان ویژگی‌های ممتازی دارد و لازم است همه مدیران و نخبگان دست به دست هم بدهند و از این منابع سرشار به نفع مردم استفاده کنند. اژه‌ای ادامه داد: جناب افشارنیا در ده سال حضور در خوزستان آنچه را که می‌توانستند به کار گرفتند و همه تلاش خود را برای خدمت رسانی انجام دادند. جناب مرادی بومی و خوشنام استان است که برای ایشان ارزوی موفقیت می‌کنم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان هم در این مراسم گفت: مردمی بودن، انقلابی بودن و‌ضد فساد بودن دستگاه قضا از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است. حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد تصریح کرد: مردمی بودن انقلاب زمانی معنا پیدا می‌کند و مردم در ان استوار می‌مانند که دستگاه قضا در برخورد با جرایم و مفاسد قاطع عمل کند. وی افزود: کادر سازی و بحث به کارگیری نیروی انسانی از جمله مواردی بشمار می‌رود که برای عملکرد بهتر دستگاه قضا ضروری است.
رئیس حوزه‌های علمیه خوزستان هم در این آئین گفت: وضع امنیتی استان با اغاز کار اقایان افشارنیا و الفت بحمدالله وضعیت بهتری یافته است. آیت الله موسوی جزایری افزود: آقای مرادی هم که در مقام دادگاه روحانیت عملکرد قابل توجهی داشته است، امیدواریم با همکاری همه قضات و‌مدیران دادگستری موجب برقراری امنیت بیشتر و عدل علی شود.
استاندار خوزستان هم در سخنانی گفت: تلاش قوه قضاییه برای برقراری عدل قابل ستایش است. غلامرضا شریعتی عنوان کرد: تاکید بر رعایت عدل و احقاق حق طرفین رویه دستگاه قضا در خوزستان بوده است. استقلال شخصی و قضایی اقای افشارنیا، عقلانیت در تصمیم گیری و بینش مناسب ایشان در مسایل سیاسی، اقتصادی ستودنی بود.
مدیرکل سابق دادگستری خوزستان نیز گفت: در دوره مسولیتمان تلاش کردیم هیچ منفعت شخصی برای خود در نظر نگیریم و تمام تلاش خود را برای خدمت بکار گیریم. فرهاد افشارنیا، حفظ استقلال دستگاه قضایی استان و دخالت نکردن در رای قضات خوزستان را از مهمترین دستاورد‌های دوره مسئولیتش عنوان کرد. وی ادامه داد: در طول دوره مسئولیتم تعداد زندانیان جرایم کیفری از ۱۵ هزار به ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافت و همچنین تعداد قضات از ۴۰۰ به ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.
حجت الاسلام صادق مرادی ۲۸ مرداد امسال با حکم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری خوزستان منصوب شد. وی پیش از این ریاست دادگاه ویژه روحانیت خوزستان را عهده‌دار بود، فرهاد افشارنیا نیز از آبان سال ۹۳ تاکنون به عنوان رییس کل دادگستری خوزستان فعالیت می‌کرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است