فانوس جنوب
کد خبر: 2296       شنبه 26 اسفند 1402 در 15:42
| ف | | |

تأثیر مخرب اینستاگرام بر نوجوانان و جوانان

تأثیر مخرب اینستاگرام بر نوجوانان و جوانان

اینستاگرام بدترین تأثیر را بر سلامت روانی نوجوانان و جوانان دارد.

نتایج یک تحقیق در بریتانیا نشان می‌دهد که اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی بدترین تأثیر را بر سلامت روانی جوانان دارد.

به عقیده آن‌ها دیدن تصاویر مهمانی‌ها، غذاها، لباس و مد و تعطیلی‌های افرادی که با بزرگ‌نمایی عکس‌های خود را به نمایش می‌گذارند، برای نوجوان و جوانی که به‌دنبال یافتن هویت اجتماعی است، تنها این پیام را دارد : "پول و مد مهم‌ترین مسئله دنیا و زندگی امروز است". تصاویری که خیلی هم با آن‌چه واقعی است تطابق ندارد. پس الگویی در برابر فرزندان قرار می‌گیرد که در دوره حساس شکل گیری شخصیت فقط اضطراب و استرس را به دنبال دارد.

کودک با بزرگ شدن و رسیدن به سن 14 سالگی کم کم از خانواده دور شده و تلاش می‌کند با تعامل با دنیای بیرون شخصیت خود را شکل دهد. در واقع در این سن بحرانی هر چیزی می تواند الگوی نوجوان محسوب شود. بدیهی است وقتی نوجوان در معرض اطلاعات نادرست و غیر واقع قرار بگیرد نه تنها از شخصیت واقعی خود دور شود، بلکه تحت تأثیر تصاویر بزرگ‌نما شده و نه چندان واقعی شخصیت آنان تخریب هم می‌شود.

این تصاویر تقریبا دروغین و سطحی از زندگی فردی که آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد، نگرش نوجوان را نسبت به خودش تخریب می‌کند و فرد که در حساس‌ترین دوره زندگی‌اش به‌دنبال الگویی برای زندگی می‌گردد، با دیدن تصاویر میهمانی، جواهرها، نوع پوشش و آرایش، مد و لباس و ... چنان بمباران می‌شود که نتیجه اش چیزی جز گیج شدن، عدم احترام به خود واقعی و تخریب شخصیت نیست.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است