فانوس جنوب
کد خبر: 1641       چهارشنبه 05 مهر 1396 در 11:09
| ف | | |

تعدیل نیروهای شرکت حفاری شمال

تعدیل نیروهای شرکت حفاری شمال

اخراج نیروهای حفاری شمال در دستور کار این شرکت قرار گرفته که باید برای جلوگیری از این اخراج‌ها مسئولان خوزستان به ویژه مجمع نمایندگان به صورت جدی به این موضوع ورود کنند

اخراج نیروهای حفاری شمال در دستور کار این شرکت قرار گرفته که باید برای جلوگیری از این اخراج‌ها مسئولان خوزستان به ویژه مجمع نمایندگان به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

شرکت حفاری شمال یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حفاری خاورمیانه است که در این چند سال اخیر رشد بسیار خوبی در زمینه حفر چاههای نفتی و گازی داشته و این نیز به دست متخصصان و کارگران این سرزمین رقم خورده است.

اما این شرکت بزرگ در این دو سال گذشته وضعیت ابهام آمیزی دارد و این به گونه است که بیش از 300 نیروی فنی و متخصص آن به صورت معلق قرار دارند و از مزایا این شرکت تنها بخشی از حقوق و مزایای را دریافت می‌کنند.

حالا در این چند روز گذشته از سوی شرکت‌های پیمانکاری حفاری شمال تماس‌هایی با نیروهای این شرکت برقرار شده ‌که در روزهای آینده باید برای تسویه حساب به این شرکت مراجعه کنید. اما از این موضوع نمی‌توان به راحتی گذشت چرا که نیروهای این شرکت در سالیان اخیر برای پیشرفت و اهداف این شرکت گام‌هایی مفیدی در فصل‌های سرد و گرم سال سپری کردند و این سوال وجود دارد که چرا در سالی که مقام معظم رهبری آن را تولید و اشتغال نامگذاری کردند باید این نیروهای زحمتکش اخراج شوند.

ناگفته نماند که بیشترین افراد اخراجی این شرکت فرزندان خوزستان هستند و باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا نمایندگان مردم خوزستان در مجلس به این موضوع به صورت جدی ورود پیدا می‌کنند.

در حال تسویه با 220 پرسنل شرکت هستیم

در همین زمینه علیرضا شفیعی اظهار داشت: قرارداد نیروهای پیمانکاری شرکت حفاری شمال اواخر شهریور ماه به پایان رسید و با توجه به اتمام قراردادها با حدود 220 نفر از پرسنل در حال تسویه هستیم.

وی به علت اخراج این نیروها اشاره کرد و گفت:دلیل اصلی این نیروها افزایش بهره وری و چابک سازی ستاد و پایگاه های پشتیبانی شرکت است.

توسعه پایگاه عملیاتی اهواز در دستور کار شرکت حفاری شمال

مدیر منابع انسانی شرکت حفاری شمال در ادامه همین مبحث افزود:شرکت حفاری شمال بیش از هزار نفر نیروی مازاد بر چارت سازمانی دارد که از این تعداد پرسنل مازاد کمتر از 25درصد تعدیل شده‌اند و این در حالی است که برنامه‌های توسعه‌ای شرکت همچون توسعه پایگاه‌های عملیاتی اهواز به سرعت در حال اجرا است.

علیرضا شفیعی بیان کرد: بیش از 2 سال می‌گذرد که راهبری دکل دریایی امیر کبیر و اخیرا شناورهای کاسپین از برنامه عملیاتی این شرکت خارج شده‌اند و در حال حاضر هیچ پروژه  و فعالیت در آمدزایی در منطقه نداریم،با این وجود در پایگاه بهشهر 40 نفر از نیروهای بومی مشغول به کار هستند،در ضمن نبایستی از مخارجی که از ابتدای سال 95 تاکنون که بالغ بر 8 میلیارد تومان بوده گذر کرد.

وی عنوان کرد: از تعداد پرسنل شاغل حاضر در شرکت بیش از 200 نفر از آنها در آینده به صورت توسعه آتی می‌شوند و در حال حاضر برنامهای برای تعدیل این تعداد از پرسنل نداریم،اما در صورتیکه با توسعه فعالیت های شرکت به خدمات این گروه از کارکنان نیاز داشته باشیم قطعا آنها را به کارگیری می‌کنیم.

استاندار خوزستان به قضیه اخراج نیروهای حفاری شمال ورود کند

 در همین زمینه یکی از کارگران این شرکت اظهارداشت: چرا باید کارگرانی که پس از این همه سال در این شرکت زحمت کشیدند، اخراج شوند.

فرزاد می گوید: واقعا باید به کجا برویم دنبال کار، ما زمانی که وارد این شغل شدیم با هزاران امید  و دلبستگی کار می کردیم حالا که می خواهیم تسویه کار خود را بگیریم باید چگونه با خانوادهمان روبه‌رو بشویم.

این کارگر شرکت حفاری شمال در ادامه می افزاید:امیدوار هستیم که مسئولان کشوری به ویژه استاندار خوزستان و همچنین مجمع نمایندگان خوزستان به این موضوع رسیدگی کنند.

مسئولان فقط شعار می دهند و به وعده خود عمل نمی‌کنند

یکی دیگر از کارگران شرکت حفاری شمال اظهار داشت: در این اوضاع اقتصادی نابسامان که در کشور وجود دارد باید پس از اینکه اخراج شدیم به کجا برویم.

محسن درباره شغل خود میگوید: در صنعت حفاری سختی کار زیاد است و نیروهای این شرکت پس از سال ها کار و زحمت در این شرکت حالا باید اخراج شوند. برخی از مسئولان در امر اشتغالزایی فقط شعار می‌دهند و در عمل هیچگونه کار مفیدی نمی‌کنند  به عنوان یک کارگر معتقدم وقتی که رهبر معظم انقلاب شعار سال را مبنی بر اشتغال و تولید نامگذاری کردند مسئولان وظیف دارند که به نحو احسنت به فرمایشات ایشان گوش فرا دهند.

 این کارگر شرکت حفاری شمال می افزاید: نیروهای این شرکت از مسئولان انتظار دارند که پیگیر این مسئله باشند چرا بیش از چندین جوان که هرکدام دارای چند خانوار هستند در حال اخراج از این شرکت هستند.

اوایل سال جاری بود که شرکت حفاری شمال با بیش از 100 پرسنل خود تسویه حساب کرد و این موضوع همچنان ادامه دارد و گریبانگیر بیش از 200 نفر دیگر شده است که باید برای جلوگیری از اخراج این نیروهای زحمتکش مسولان به ویژه پیگیری مجمع نمایندگان خوزستان را میطلبد تا اینکه از اخراجی نیروهای این شرکت جلوگیری کنند.
 
مرجع / تسنیم

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است