فانوس جنوب
کد خبر: 2456       سه شنبه 05 آذر 1398 در 13:55
| ف | | |

ویژگی شهدا در دفاع مقدس اطاعت‌پذیری از امام(ره) بود

ویژگی شهدا در دفاع مقدس اطاعت‌پذیری از امام(ره) بود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که لازمه هم‌نشینی با «انبیاء، صدیقین، صالحان و شهدا» اطاعت از خدا و رسول در پرونده انسان است، گفت: ویژگی شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اطاعت از امام راحل بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در" کنگره سرداران و یک هزار شهید شهرستان اندیمشک و آیین پاسداشت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی در چهارم آذر 1365" با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امام راحل فرمودند که اولین بسیجی عالم وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با اشاره به این‌که اهل بیت(ع) در صف مقدم ویژگی‌های برجسته در عالم هستند، بیان کرد: وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) در خطبه متقین 110 نشانه انسان‌های تقوامدار را ذکر کرده‌اند و وقتی حضرت به عنوان بسیجی عنوان شده‌اند، ملاک و معیار برای بسیجیان نیز این نشانه‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به آیه قرآنی «وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً» اشاره و گفت: در فرهنگ دینی اسلام شهادت جایگاهی است که بدیل ندارد. شهید در ردیف انبیاء، صدیقین و صالحان قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که امام راحل در 21 بهمن ماه باوجود اعلام حکومت نظامی از سوی رژیم شاه اما به امت اسلامی گفتند که همه به خیابان‌ها بریزند و کسی در خانه نماند، ادامه داد: علم غیب نتیجه ایمان و عمل خالص و صالح است که خداوند به چنین انسان‌هایی کرامت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که لازمه هم‌نشینی با «انبیاء، صدیقین، صالحان و شهدا» اطاعت از خدا و رسول در پرونده انسان است، افزود: ویژگی شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اطاعت از امام راحل بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که اولین دغدغه امام زمان(عج) اطاعت امت است، اظهار داشت: امام علی(ع) 25 سال خانه‌نشین شد چراکه امت آن روز امام زمان خود را مأموم و خودشان را امام قلمداد کردند.

وی با اشاره به این‌که در برهه‌های مختلف از چهل سال عمر انقلاب اسلامی تحریم‌های گزنده‌ای را تحمل کردیم، گفت: مردم باوجود گله‌مندی و دردمندی اما اطاعت از حجت الهی را سرلوحه قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که امام راحل مذاکره با آمریکا را ممنوع کردند چراکه می‌دانستند در مذاکره با خوی استکباری تنها باید امتیاز داد، عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده بودند اما دسته‌ای کم آورده و افکار آنها را منحرف کردند. نتیجه شش سال مذاکره این شد که حتی پول فروش نفت را باید با گونی وارد کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که در تمام سال‌ها رهبرمعظم انقلاب راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی اقتصاد مقاومتی عنوان کرده‌اند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای تولید داخل است یعنی اینکه تمام نیازمندی‌ها از تولید داخل استفاده شود اما از حرف امام اطاعت نکردیم و امروز کار به جایی رسیده که فشار اقتصادی کمر مردم را خورد کرده است.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است