فانوس جنوب
کد خبر: 2269       شنبه 31 فروردين 1398 در 21:53
| ف | | |

اولویت اصلی دولت پرداخت و جبران خسارت سیل زدگان

 اولویت اصلی دولت پرداخت و جبران خسارت سیل زدگان

رئیس جمهور گفت : اولویت اصلی دولت پرداخت و جبران خسارت سیل زدگان است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با بیان این  مطلب افزود : انتظار مردم در مناطق سیل زده  پرداخت خسارت  است که دولت تلاشش  این است که پرداخت خسارات به صورت سریع انجام شود.

وی اظهارداشت : مردم در سیل اخیر منازل ، وسایل زندگی و زمین های کشاورزی خود را از دست داده اند و با صحبتی که با وزیر کشور انجام شده است به جای پرداخت پول، لوازم خانگی به مردم سیل زده داده شود که نیاز است وزارت صمت ، کارخانجات و تولیدگران در این امر همت بیشتری کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه براساس برآوردهای اولیه خسارت به منازل مسکونی در استان حدود 20 هزار میلیارد تومان است ادامه داد : ارزیابی ها خسارت منازل مسکونی و پرداخت خسارات تسریع یابد و مردم نیز از برنامه های دولت برای پرداخت خسارت در خصوص منازل آسیب دیده آگاه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت : انتظار این است که در خصوص اقساط وام بانک ها و بدهی مناطقی که دچار سیل شده اند مسئولان توجه خاصی داشته باشند تا فشاری بر مردم وارد نشود.

وی افزود : در دیداری که در محضر مقام معظم رهبری انجام شد ایشان بر ایجاد یک قرارگاهی برای پرداخت خسارت و چگونگی بازسازی ها تاکید کردند که در این راستا وزیر کشور به عنوان مسئول این قرارگاه منصوب شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سیل اخیر در 100 سال اخیر بی سابقه بوده است تاکید کرد : در این سیل همه مردم نمره بالایی در مقابله با سیلاب گرفته اند و پشت سر آنها امدادگران هلال احمر، نیروهای مسلح و دیگر نهادها نیز نمره بالایی گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت : دشمنان همیشه به دنبال ایجاد یاس و نومیدی در کشورمان است و یکی از این یاس ها القای خشکسالی در کشور بوده است و با رحمت الهی باران در فروردین ماه امسال این تفکر ضربه اساسی خورد.

وی افزود : علیرغم سیل و خسارت هایی که وارد شده است مردم ما با روحیه بالایی در مقابل سیل ایستادند و شاهدهستیم که یک مورد بیماری مسری یا انفجار گاز و یا متوقف شدن خدمات دولت به خاطر سیل مشاهده نشد و در  این سیل کمترین تلفات انسانی با 76 نفر بوده است که برخی از این تلفات به علت خود سیل نبوده است.

رئیس جمهور خوزستان را سرزمین ایثار ، مجاهدت ، شهادت و مرزدار ایران دانست و گفت : مردم خوزستان از هر قوم مردمی مجاهد و ایثارگر هستند و در سیل اخیر مشاهده کردیم که چگونه در مقابل سیلاب ایستادند و در اهواز 21 کیلومتر سیل بند در مدت سه روز ساخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تاکید کرد : افتخار ما این است که دولت و دیگر نهادها در سیل اخیر در کنار مردم مشغول خدمت رسانی و امداد رسانی بوده اند و در این تاریخ سیلاب ها جهان و منطقه کم سابقه است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : در قبل از انقلاب 19 سد بزرگ داشتیم که این تعداد پس از انقلاب به 172 سد بزرگ رسید که نقش بسزایی در کنترل سیلاب در خوزستان داشته اند.

رئیس جمهور همچنین از لایروبی اروند رود و اتصال راه آهن کشورمان از شلمچه به عراق خبر داد و افزود : این طرح ها موجب شکوفایی خوزستان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود (عج) را تبریک گفت و اظهارداشت : در سفر به خوزستان از شهر اهواز و تالاب شادگان به صورت هوایی بازدید و در جمع مردم در اردوگاه اسکان اضطراری بازدید شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است