فانوس جنوب
کد خبر: 2255       شنبه 31 فروردين 1398 در 09:23
| ف | | |

نشست مدیریت بحران خوزستان با حضور رئیس قوه قضائیه

 نشست مدیریت بحران خوزستان با حضور رئیس قوه قضائیه

نشست مدیریت بحران استان خوزستان امشب با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر ، رئیس قوه قضائیه در این نشست گفت: توفیقی است که در آستانه ولادت حضرت مهدی(عج) در خدمت مردم خونگرم و تلاشگر استان خوزستان باشیم. 

وی ادامه داد: اگر چه سیل تلخی هایی به همراه داشت و خساراتی به زندگی و کسب و کار مردم زد اما حضور گروههای جهادی، بسیجیان مخلص، سپاهیان، ارتشیان و مسئولان یک جلوه مثال زدنی از همراهی و همدلی همگانی از مشکل گشایی از کار مردم را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: این همراهی بسیار ارزشمند بود در کنار ارشادات مقام معظم رهبری که از همان آغاز حادثه پیگیر کار بودند و دستورات و راهنمایی های لازم را صادر کردند.

وی با تاکید بر تسریع در روند جبران خسارتهای سیل، تصریح کرد: در حوزه امداد و نجات کارهای بسیار خوبی انجام شده اما بحث دیگر جبران خسارتها و عادی شدن زندگی مردم است که این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شد و اینکه باید سابقه سال 95 که خسارات سیل دیر پرداخت شد تکرار نشود؛ هر چند جبران همه خسارتها ممکن نیست باید خسارتهایی که مردم دیده اند تا جایی که ممکن است با سرعت انجام شود و همه مسئولان در این زمینه هم نظر هستند که انشاالله دغدغه ای برای مردم سیل زده وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: مساله دیگر که بعد از امداد رسانی باید مد نظر قرار گیرد اینست که آیا این سیل قابل پیش بینی و پیشگیری بود یا خیر؟ و باید در این زمینه یک بازنگری انجام شود که آیا می شد با پیش بینی های هواشناسی یا لایروبی رودخانه ها از حجم این خسارتها جلوگیری کرد یا همین اقداماتی که انجام شد کافی بود؟

وی ادامه داد: این حوادث مثل زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان در سال 95 و سیل امسال در چند استان باید ما را به این نکته برساند که بیشتر بر بحث پدافند غیر عامل و پیشگیری از خسارات ناشی از این حوادث، اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس دستگاه قوا با اشاره به ظرفیتهای مهم خوزستان مثل رودخانه های بسیار بزرگ، تالابها، دریا و ساحل که همه در یک استان جمع شده اند، افزود: باید نگاه ما به خوزستان کاملا راهبردی باشد و در حوزه برنامه سازی و برنامه ریزی هم باید این نگاه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سرعت عمل مسئولان در اینگونه حوادث بسیار مهم بود، تصریح کرد: اینکه در استان خوزستان تلفات جانی نداشتیم باید به درگاه خدا شکرگزار باشیم و باید خسارتهای مالی انشاالله با صبر و بردباری مردم مجاهد و مقاوم خوزستان به سرعت پرداخت شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: حوادث سیل اخیر یک پیام برای مرم ما دارد و آن اینکه ما همه در مشکلات کنار هم هستیم و یک پیام هم برای دشمن دارد و آن اینکه ما همه از ارتش و سپاه مقتدر گرفته تا مسئولان در کنار مردم مشکلات کشور را برطرف می کنیم و این تصور دشمن که اگر جلوی کمکهای بین المللی را بگیرد ما نخواهیم توانست مشکلات را حل کنیم تصوری باطل است و ما هیچ نیازی به کمک دشمنان نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی امروز برای سرکشی و دیدار با مردم سیل‌زده به خوزستان سفر کرد. دیدار با سران عشایر، اقوام و طوایف عرب، بختیاری و لر استان خوزستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با اعضای شورای قضایی و قضات از دیگر برنامه های سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به استان بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است