فانوس جنوب
کد خبر: 2228       دوشنبه 26 فروردين 1398 در 21:47
| ف | | |

45 درصد کل خسارت کشاورزی کشور متعلق به خوزستان است

45 درصد کل خسارت کشاورزی کشور متعلق به خوزستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از مجموع ۸۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه خوزستان ۳۴ درصد آن‌ها دچار خسارت شدند و ۴۵ درصد از کل خسارتی که به بخش کشاورزی کشور وارد شد متعلق به خوزستان است که نشان‌دهنده حجم عظیم خسارت در خوزستان است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر ، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت بسیار سنگین به بخش کشاورزی خوزستان، اظهار کرد: در سال زراعی 98-97 در سه نوبت استان خوزستان مشکل سیلاب داشت که در مجموع ۲۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان دچار آب‌گرفتگی، طوفان و خوابیدگی شدند و طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خوزستان به‌جز صنایع نیشکری خسارت وارد شد.

وی افزود: از مجموع ۸۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه خوزستان ۳۴ درصد آن‌ها دچار خسارت شدند و ۴۵ درصد از کل خسارتی که به بخش کشاورزی کشور وارد شد متعلق به خوزستان است که نشان‌دهنده حجم عظیم خسارت در خوزستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیگیری‌ها برای پرداخت خسارت، عنوان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان به استان خوزستان برای سیل ۹۷ و فروردین ۹۸ اختصاص پیدا کرد که ۳۷ میلیارد تومان آن در سه روز گذشته پرداخت شد و متعلق به افرادی که مزارع کشاورزی خود را بیمه کرده بودند.

وی گفت: پیگیری‌های لازم برای پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان و غیر بیمه‌شدگان توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و پیشنهادی به هیات دولت ارائه شد که بر مبنای آن پرداخت به همه بهره‌برداران بخش کشاورزی که به نوعی دچار خسارت شدند، انجام شود.

چنگلوایی با اشاره به لزوم وجود یک ستاد برای احیا و بازسازی اراضی کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به این‌که کشت پاییزه بسیاری از کشاورزان از بین رفت باید تمهیدات لازم اندیشیده شود که کشاورزان کشت تابستانه را انجام دهند و زمین‌های کشاورزی آن‌ها احیا شود.

وی افزود: ممنوعیت کشت برنج که در سال‌های گذشته وجود داشت در تلاش هستیم که امسال برداشته شود و کشاورزان به‌راحتی و بدون دغدغه کشت تابستانه را در سطح گسترده انجام دهند.

چنگلوایی گفت: با توجه به این‌که ۱۶۴ هزار هکتار از مزارع گندم خوزستان از بین رفت اما برداشت گندم در خوزستان آغاز شد و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزار کشاورزی گندم برداشت شد و برداشت گندم از مزارع سیل ندیده شهرستان‌هایی که دچار سیل شده‌اند انجام شد.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است