فانوس جنوب
کد خبر: 2037       یکشنبه 16 دي 1397 در 16:17
| ف | | |

استاندار اعلام کرد؛

سناریوسازی دشمن در قصه کارگر بازداشتی هفت تپه

 سناریوسازی دشمن در قصه کارگر بازداشتی هفت تپه

استاندار خوزستان مسائل مطرح شده در باره بازداشت اسماعیل بخشی کارگر بازداشتی شرکت هفت تپه را سناریویی علیه نظام دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر از اهواز، غلامرضا شریعتی گفت : برخی با توسل به شایعات در باره بازداشت کارگران هفت تپه قصد دارند سناریو سازی کنند و قسم خورده اند تا نگذارند جمهوری اسلامی سالگرد چهل سالگی اش را جشن بگیرد.
وی اظهار داشت: زمانی که این کارگر بازداشت بود برخی رسانه های معاند اعلام کردند که او به علت شکنجه به بیمارستان منتقل شده در حالی که ما از حال او آگاه بودیم و معلوم نبود که آنها این اطلاعات غلط را از کجا آوردند.
استاندار خوزستان ادامه داد: کسانی که قصد دارند سناریو سازی کنند تیرشان به سنگ خورده است و برای همین عصبانی هستند و دست به شانتاژ خبری و سناریو سازی می زنند.
وی با اشاره به مشکلات کارگران هفت تپه گفت: پس از به وجود آمدن این مشکلات پیگیری های ما آغاز شد و پس از مدتی حقوق کارگران، اورهال و بازسازی کارخانه صورت گرفت ، اما در حین تجمعات و سخنرانی ها، حرفهایی بیرون می آمد که به نوعی ظلم به برخی مسئولان و نظام محسوب می شد.
شریعتی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران انقلاب محرومان و مستضعفین بوده و هست توضیح داد: در زمینه پیگیری حقوق کارگران کوتاهی نداشته ایم و به طور مدام پیگیری کرده ایم اما در جریان این اتفاقات تعدادی کارگر بازداشت شدند که تاکید شد حقوق بازداشت شدگان رعایت شود .
وی گفت: در طول مدتی که افرادی بازداشت بودند شخصا پیگیر وضعیت کارگران بودم و به طور روزانه وضعیت آن ها را از مسئولان امر بطور مستقیم جویا می شدم و تا جایی که امکان داشت اصرار داشتم در سریعترین زمان ممکن آزاد شوند که همه آنها جز 2 نفر که یکی از آنها نیز جزو کارگران نبود پس از یک تا 2 روز بازداشت همگی آزاد شدند.
استاندار خوزستان ادامه داد: از تاریخ 20 آذر اسماعیل بخشی آزاد و در محل کار خود حاضر و مشغول به کار شد و هیچ گونه مساله خاصی نداشت ، چرا که اگر مساله ای بود باید در این مدت گفته می‌شد و سوال اینجاست ، چرا بعد از گذشت 25 روز از آزادی وی مساله شکنجه اش مطرح شده است.
وی عنوان کرد: زمانی که همین کارگر در بازداشت بود تبلیغاتی دروغین به راه افتاد و اعلام شد که کارگر بازداشتی به علت شکنجه شدید و وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده است ، اما در اولین مصاحبه به علت این که اشراف کامل از وضعیت وی داشتم اعلام کردم که کذب است ، زیرا هر روز پیگیر وضعیت وی بودم.
استاندار خوزستان ادامه داد: اسماعیل بخشی در طول بازداشت خود هشت بار ارتباط تلفنی با خانواده داشت و یکبار نیز ملاقات حضوری انجام داد و مورد خاصی در این مدت نبود که مدارک و مستندات لازم در این زمینه هم موجود است که در صورت نیاز ارایه می شود.
شریعتی گفت: در شرکت هفت تپه به تازگی انتخابات شورای اسلامی کارگری برگزار شد و اعضای آن نیز انتخاب شدند ، در صورتی که در 10 سال گذشته هفت تپه شورای کارگری نداشت و ما به کمک کارگران این انتخابات را برگزار کردیم تا آنها طبق ضوابط از حقوق خود دفاع کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است