فانوس جنوب
کد خبر: 1990       دوشنبه 03 دي 1397 در 10:52
| ف | | |

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان؛

شرکت های داخلی، تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کردند

شرکت های داخلی، تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کردند

قائم‌مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه استانداری آمادگی دارد که حمایت‌ها و کمک‌هایی از کارخانه‌های تولید کالای خانگی ایران را داشته باشد، گفت: این حمایت‌ نظیر زمین، تسهیلات و حمایت‌هایی توسط دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر از اهواز، یداله مهرعلیزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه کالای خانگی در محل دائمی نمایشگاه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه جایگاهی برای عرضه کالاها و محصولات شرکت‌های ایرانی است و خوشبختانه در بازدید انجام شده، به وضوح این مساله موج می‌زند.

وی ادامه داد : چنین نمایشگاه هایی، فرصت بی‌نظیری برای شرکت‌های ایرانی هستند که بتوانند با توجه به وضعیت ارز و مشکلات ناشی از ورود کالاهای خارجی بتوانند پا جای پای کالاها و برندهای خارجی بگذارند، البته این مستلزم داشتن آر ان دی یا شرکت های تحقیق و توسعه است که بتوانند کالاهای باکیفیت برای مصرف‌کننده ایرانی تولیدکنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که خوشبختانه محصولات عرضه شده در نمایشگاه نشان از این داشت که گام‌های خوبی برداشته شده، امید به این که در حوزه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بتوانیم با ارائه حمایت‌ها و خدماتی که داریم از این شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: در نشست هایی که با مدیران این شرکت ها داشتیم، موضوعی را در دستور کار قرار دادیم، این که آنها بتوانند بخش هایی از شرکت های تولیدی و یا واحدهای ساخت خود را به استان خوزستان منتقل کنند.

مهرعلیزاده با بیان این که استانداری خوزستان این آمادگی را دارد که حمایت‌ها و کمک‌هایی از این شرکت ها داشته باشد، ادامه داد: جمایت هایی از قبیل زمین، سوله، مکان، تسهیلات و تجهیزات
و حمایت‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه آیین نامه یا دستورالعمل خرید از داخل را در اختیار این شرکت‌ها قرار بدهد.

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی گفت: خوزستان بازار ۶ میلیونی دارد که اگر این شرکت‌ها آمادگی انتقال واحدهای تولیدی خود را به استان داشته باشند ما هم میتوانیم این شرکت ها را در لیست اولویت های خرید استان برای خرید از شرکت آنها قرار دهیم که این موضوع باعث می شود در بازار خوزستان نفوذ بیشتری داشته باشند.
مهرعلیزاده افزود: استقبال مردم از نمایشگاه نسبتا خوب بود و این هم نشان از علاقه مندی مردم به این نمایشگاه بود و هم ناشی از برندهای ارائه شده از شرکت‌های ایرانی بود.

این مقام مسئول اقتصادی عنوان کرد: طبق مشاهداتی از نمایشگاه و سوال جوابهایی که از غرفه داران به عمل آمد، خوشبختانه هم فروش محصول خوبی داشتند
و تقریبا از وضعیت نمایشگاه راضی بودند و هم سفارش هایی انجام شد که به طور نسبی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه راضی کننده بود.

وی در خصوص قیمت محصولات ارائه شده در نمایشگاه گفت: آنچه که از صحبت‌های شرکت‌ها برمی‌آمد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت ها بود اما مشکلاتی مثل کمبود مواد اولیه و کالاهای اولیه و واسطه ای را مطرح می‌کردند که این باعث شده قیمت ها در مقایسه با قیمت دلار پایین نیاید اما اگر ما بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز این شرکت‌ها و کالاهای واسطه ای آنها را با هماهنگی شرکت های خارجی و روابط بین الملل برطرف کنیم به احتمال زیاد در آینده نزدیک، قیمت تمام شده محصولات خانگی داخلی بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است