فانوس جنوب
کد خبر: 1988       شنبه 01 دي 1397 در 10:57
| ف | | |

تاکید به امور بانوان و خانواده در بودجه سال آینده؛

چهار میلیون زن سرپرست خانوار در کشور

چهار میلیون زن سرپرست خانوار در کشور

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده: چهار میلیون زن در کشور سرپرست خانوار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر از اهواز، معصومه ابتکار در بازدید از یک واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی شماره یک اهواز افزود : با تسهیلاتی که دولت از صندوق توسعه ملی تهیه کرده تحولات خوبی در زمینه رشد و ایجاد فرصت های جدید برای کار زنان ایجاد شده است. 
وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار حدود 27 درصد از زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند و علاقه مند به ورود به بازار کار هستند و بسیاری دیگر هم نیازمند کار هستند ادامه داد : دولت نیز به منظور توان افزایی زنان ، ایجاد کسب و کارهای جدید و مهارت افزایی کارهای خوبی انجام داده است.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت : مشاغل خانگی به اشتغال بانوان بسیار کمک کرده است و از 70 درصد از یک میلیون و 200 هزار نفری که در کشور در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح مشاغل خانگی نام نویسی کردند ، زن بودند.
ابتکار با بیان اینکه اشتغال به کاهش آسیب های اجتماعی که زنان را تهدید می کند نیز کمک می کند ادامه داد : افزایش مهارت های زندگی زنان توسط آموزش و پرورش و دانشگاه به بانوان در داشتن زندگی موفق کمک زیادی می کند و آنان را از آسیب های اجتماعی دور می کند.

تاکید ویژه به امور بانوان و خانواده در بودجه سال آینده

معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده از اختصاص ردیف بودجه ویژه به حوزه بانوان و خانواده در بودجه سال آینده کشور برای ادارات کل امور بانوان استانداریها خبر داد.

معصومه ابتکار امروز در بدو ورود به خوزستان منظور از سفر به استان را دیدار با بانوان کارآفرین و نیز اورژانس اجتماعی 123 اهواز اعلام کرد و افزود: از خانه امن سلامت زنان و بند زنان ندامتگاه اهواز نیز بازدید می شود تا از نزدیک اقدامات انجام شده در این بند مورد بررسی قرار گیرد. 
وی با اشاره به اینکه این سفرها با هدف بررسی توانمندی ها و رفع مشکلات بانوان در امور مختلف به صورت دوره ای در استان های مختلف برگزار می شود، افزود: امروز در استان خوزستان برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه امور بانوان و خانواده اعلام خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و امور خانواده یادآور شد: یکی از مهم ترین رویکردها در دولت دوازدهم حرکت برنامه ای است که در این راستا استان ها همه سند خود برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان را تنظیم کردند و این سند باید در دستور کار استان ها قرار گیرد.
ابتکار یاد آور شد: در بودجه سال آینده برای نخستین بار یک ردیف ویژه امور بانوان استان ها تعیین شده که از این طریق شاخص ها پایش می شود و تکالیف استان ها مورد بررسی قرار می گیرد .
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: می خواهیم یک حرکت خوب در راستای کاهش شکاف ها و فاصله ها و عدالت بیشتر در جهت توجه بیشتر به خانواده ها داشته باشیم.

سفر خانم ابتکار به خوزستان 
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده صبح امروز وارد اهواز شد.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان گفت : معصومه ابتکار امروز یکم دی ماه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد و مورد استقبال غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری و سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قرار گرفت. 
سعید رضوانی افزود : بازدید از اورژانس اجتماعی، بازدید از مراکز کارآفرینی بانوان، بازدید از بند نسوان ندامتگاه اهواز، نشست با مشاورین فرمانداران در امور بانوان و نشست با فعالان سیاسی احزاب با محوریت امور بانوان و خانواده از جمله برنامه های سفر ابتکار به خوزستان است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است