فانوس جنوب
کد خبر: 1983       سه شنبه 27 آذر 1397 در 14:20
| ف | | |

"بازاریابی" پیش نیاز ایجاد فضای تازه برای تجارت خوزستان با کشور قطر است

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که برای جام جهانی در قطر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: از طریق کارهای عمرانی عمده در قطر، تولیدات و کارخانه‌ها را فعال و مواد اولیه لازم را برای شرکت‌ها فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خوزستان خبر از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه با صادرکنندگان برتر استان خوزستان اظهار داشت: امیدواریم اهتمام در امر صادرات به ویژه در شرایط کنونی و تحریم، بیشتر به این مساله توجه و شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا از پتانسیل‌های موجود در کشور و خوزستان بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: به نحوی مقررات ساماندهی و برای تسهیل این امر مقررات‌زدایی کنیم که صادرکنندگان را در بروکراسی‌های اداری خسته نکنیم. صادرت کنندگان تنها باید به فکر صادرات، رونق و توسعه آن باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با خلق بخشنامه‌ها و مقررات شبانه یا ساعتی تمام برنامه‌ها و چارچوب‌هایی که برای سال‌ها طراحی کردیم را به هم نزنیم. در زمینه قطر دولت و کشور حساب ویژه‌ای باز کرده و شرایط به نحوی است که امکان گسترش این امر وجود دارد.

وی افزود: الحمدالله در بازار عراق نسبتا خوب ظاهر شدیم و باید بهتر از این سطح و با ظرفیت بیشتر ورود کنیم. در دیدار اخیر با سفیر ایران در عراق و بحث‌های پیرامون مسائل صادرات، ایشان امیدوار بودند که صادرات به 8.5 میلیارد دلار در عراق برسد که در سال گذشته 6 میلیارد دلار بوده و یک و نیم میلیارد دلار نیز برق و گاز بوده است.

شریعتی با تأکید بر توسعه صادرات در بخش برق و گاز با کشور عراق، بیان کرد: موانعی در مرزها وجود دارد که در این زمینه کارگروهی ایجاد شده تا موانع را حل و برطرف کنند و اختیارات را به این کارگروه تفویض کردیم تا شرایط را برای سیاست دولت در این زمینه مهیا کرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در زمینه قطر زمینه فراهم است و دولت نیز اهتمام جدی دارد و باید فرصت‌ها را برای هدفگذاری استان خوزستان در این زمینه مغتنم شمرد.

وی با اشاره به این‌که برای جام جهانی در قطر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: از طریق کارهای عمرانی عمده در قطر، تولیدات و کارخانه‌ها را فعال و مواد اولیه لازم را برای شرکت‌ها فراهم کرد. چنین ظرفیتی وجود دارد اما باید بازاریابی شود.

شریعتی با بیان این‌که صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان خوزستان بر روی بازار قطر به ویژه باتوجه به جام جهانی و نیاز این کشور فعال شوند، ادامه داد: تعاملات و رفت و آمد میان استان خوزستان و قطر را افزایش را دهند و ما نیز راه را تسهیل می‌کنیم. امیدواریم قدر صادرکنندگان و ارزآوران کشور که سربازان و افسران مبارزه اقتصادی کشور هستند را بیشتر بدانیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: معاونت اقتصادی استانداری، صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، جهاد کشاورزی و حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های خود برای کمک و حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان کالا و خدمات بسیج شوند.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است