فانوس جنوب
کد خبر: 1947       چهارشنبه 14 آذر 1397 در 21:00
| ف | | |

معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق:

جنگ امروز مرز ندارد/ امید مستضعفان به جمهوری اسلامی ایران است

جنگ امروز مرز ندارد/ امید مستضعفان به جمهوری اسلامی ایران است

معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق گفت: امروزه جنگ در زمینه فرهنگ، علم، سیاست و حتی در اقتصاد است؛ همه ما باید در این جنگ شرکت کنیم چرا که یک جنگ‌ اعتقادی است و مرز هم ندارد.

مراسم نهمین سالگرد تدفین شهدای‌گمنام دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، عصر امروز در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه با اجرای سید جواد‌هاشمی و سخنرانی حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق برگزار شد.

با پیروزی انقلاب، صفحه‌ای جدید در تاریخ اسلام گشوده شد

معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق  در این مراسم با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 40سال پیش، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) پیروز شد؛ امام راحل در 15خرداد وقتی خواستند انقلاب را شروع کنند تک و تنها بودند و با وجود خواص اهل حق و آیت الله خامنه‌ای، مردم اندک اندک به این جمع پیوستند و مطهری‌ها و بهشتی‌ها جلو آمدند تا اینکه پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

حجت الاسلام سید هاشم‌الحیدری، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاریخی جدید برای اسلام و مسلمین آغاز شد و صفحه‌ای جدید در کتاب اسلام گشوده شد؛ مهم‌ترین رویداد در زمان غیبت‌کبری همین پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با مخاطب قرار دادن مردم ایران، عنوان کرد: متاسفانه انقلاب برای شما تبدیل به یک عادت شده است، با وجود مشکلات‌اقتصادی، دعواهای سیاسی و حقوق‌های نجومی و مسائلی از این قبیل، انقلاب برای شما عادی شده است ولی امروزه انقلاب اسلامی در خارج از کشور، در عراق، سوریه و فلسطین، وجود دارد و رهبر انقلاب، پیشوای مقاومت در زمان ما هستند.

الحیدری افزود: زمانی تنها شما در جبهه‌ مقاومت بودید، بعد حزب‌الله لبنان و همین‌طور عراق، سوریه و فلسطین جبهه‌مقاومت تشکیل دادند و امروزه شاهد اضافه شدن یمن، بحرین، کشمیر، پاکستان، افغانستان  و نیجریه به این جبهه هستیم؛ امروزه جبهه امامت، ولایت و مقاومت یک جبهه عظیم است و گسترش آن نه تنها در ایران بلکه از فلسطین تا به یمن و از کشمیر تا نیجیریه است؛ بر انسان‌ولایی تکلیف است که در این جنگ حضور داشته باشد.

امروزه جنگ اراده‌ها برپا است

معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق با اشاره به دانشگاه‌ها، بیان کرد: امروزه جنگ در دانشگاه‌ها و جنگ فرهنگ، علم، سیاست و حتی اقتصاد است؛ به تعبیر رهبر انقلاب، جنگ اراده‌هاست که در همه زمینه‌ها جاری است؛ همه ما باید در این جنگ شرکت کنیم چرا که یک جنگ‌اعتقادی است و مرز هم ندارد.

وی افزود: اگر جوانان ایرانی برای مقابله با داعش به سوریه نمی‌رفتند، جنگ به  کرمانشاه، همدان، مازندران و سایر شهرهای ایران کشیده می‌شد. داعش شوخی نیست، ما داعش را به چشم خود دیدیم، جنگ امروز با داعش، سخت‌تر از جنگ دفاع‌مقدس است چرا که داعش هنگامی که وارد شهری می‌شود آن را نابود و محو می‌کند؛ 85درصد از سوریه به دست داعش و گروه‌های تکفیری افتاد و همه کار سوریه را تمام شده دانستند اما هنگامی که مردان مقاومت وارد میدان شدند، دست داعشی‌ها را در از فاصله چندمتری حرم حضرت زینب (س) کوتاه کردند؛ این جوانان چرا رفتند؟ رفتند چون اینجا آقایی بود که فرمودند ما اجازه نمی‌دهیم و سوریه پیروز خواهد شد.

الحیدری در رابطه با جان‌فشانی مدافعین‌حرم، عنوان کرد: این مردان به سختی دفاع کردند و خون دادند، جانشان را کف دستشان گذاشتند و در میدان‌ها از سوریه دفاع کردند که نتیجه‌اش امنیتی است که شما در آن هستید؛ شما حججی‌ها دادید ولی الحمدلله ناموس، مردم و حکومت در امان هستند؛ این امنیت در کدام کشور منطقه وجود دارد؟ وضع امروز یمن بسیار وخیم است اما شما در امنیت هستید؛ بعضی از گزارش‌ها اعلام می‌کند که امروزه در سوریه 2میلیون خانه‌ تخریب شده وجود دارد، که از نتایج حمله داعش است.

وی با اشاره به هدف داعش، اظهار کرد: هدف اصلی داعش این بود که به بیروت حمله کند اما با ورود حزب الله به میدان، این نقشه منتفی شد و سوریه، لبنان و عراق را محافظت کردند. اینکه شما ایرانی و بنده عراقی هستم کاملا درست است اما ما در یک جبهه هستیم و مرزهای اعتقادی ما که بحث ظالم و مظلوم است یکی است.

الحیدری در پایان گفت: امروز امید مستضعفان به جمهوری اسلامی ایران است؛ در چهل‌سالگی انقلاب‌اسلامی ما در بهترین شرایط هستیم، 40 سال است که ما پیروزیم، سقوط اسرائیل و آزادی قدس، آرزوی بزرگ ما است و این آرزو با شما و نه با دولت‌های عربی و اروپایی تحقق می‌یابد؛ بر ما واجب است که به خودمان اعتماد کنیم، ما امروز نسبت به هر حرفی که در فضای‌مجازی می‌گوییم مسئول هستیم و باید به مقاومت فرهنگی، علمی و پژوهشی دعوت کنیم.

 

مرجع: فارس

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است