فانوس جنوب
کد خبر: 1940       سه شنبه 13 آذر 1397 در 21:10
| ف | | |

استاندار خوزستان:

جوانان به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد ترغیب شوند

جوانان به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد ترغیب شوند

استاندار خوزستان با تاکید لزوم از بین بردن شکاف بین نسلی، گفت: شکاف بین نسلی و عدم ارتباط‌گیری با نسل‌های پیشین و انتقال شاخص‌ها و استانداردها به نسل‌های بعدی موجب می‌شود شاخص‌های دیگر یا جامعه بی‌هویت شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خوزستان خبر از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که امروز (13 آذر ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: معیار و معنی هویت تنها منحصر به قوم، قبیله و نژاد نیست؛ امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تنوع نیازهای روحی، فرهنگی و اجتماعی معیار و معنی هویت نیز در حال دگرگونی و پویایی است
 
وی افزود: موضوع هویت در فرایند رسیدن جامعه پویا بر کسی پوشیده نیست؛ اگر شکل‌گیری شخصیت و هویت انسان در دوران نوجوانی با آرامش روحی و متناسب با مقتضیات زمان نباشد روحیه انسان در بزرگسالی دچار تزلزل و نوسان می‌شود که این امر موجب مشکلات جدی در حوزه‌های مختلف اجتماعی خواهد شد. 
 
استاندار خوزستان ادامه داد: بنابراین تلاش جهت تعامل بین نسل‌ها یکی از نیازهای بحث‌های هویتی در جامعه است.  شکاف بین نسلی و عدم ارتباط‌گیری با نسل‌های پیشین و انتقال شاخص‌ها و استانداردها به نسل‌های بعدی  موجب می‌شود شاخص‌های دیگر یا جامعه بی‌هویت شکل بگیرد. 
 
شریعتی عنوان کرد: تقویت روحیه کمال‌جویی، حقیقت‌گرایی، اجتناب از حاشیه‌های کاذب و حمایت از آثار تولیدی جوانان از جمله مواردی هستند که به بحث‌های هویتی جوانان مخصوصا به تولیدات جوانان در عرصه‌های مختلف کمک می‌کنند و عدم توجه به این مسائل برعکس عمل می‌کند؛  انتظار می‌رود حوزه های اجتماعی و مراکز علمی و دانشگاهی کمک کنند تا نقشه راه برای این موضوع تدوین شود.
 
وی تصریح کرد: جامعه ما جوان و پویا است که در مساله هویت در خطر است؛ باید از شکاف بین نسلی جلوگیری شود و در صورت ایجاد آن نیز جهت اصلاح تلاش شود تا تبعات آن به حداقل برسد. اگر در مسیر شکاف بین نسلی پیش برویم نگرانی‌هایی در این زمینه در کمین ما قرار دارد و جامعه را با تلاطماتی مواجه می‌کند.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: انتظار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از تجارب و داشته‌های علمی خوزستان و روحانیون استفاده کند و برنامه‌ریزی را به گونه‌ای انجام دهد که در رسیدن به یک جامعه پویا، به هویت‌بخشی به جامعه برسیم و تا حدودی عقب ماندگی‌ها جبران شوند.
 
وی با تاکید بر لزوم حضور سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، گفت: یکی از پایه‌های اصلی بحث‌های جوانان و مدیریت‌بخشی جامعه، شهرداری است که باید علت عدم حضور نماینده  شهرداری در چنین جلسه‌ای بررسی شود. همچنین فرماندارن شهرستان‌ها باید ماهانه ستاد ساماندهی امور جوانان را تشکیل دهند و گزارش کار را به دبیرخانه ارسال کنند.
 
شریعتی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان استفاده کنند. تاکید دولت بر افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان بوده است و باید فرمانداران شرایطی فراهم کنند تا جوانان به تشکیل سازمان‌های مردم نهاد ترغیب شوند و جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه تلاش شود.
 
وی بیان کرد: هفته‌های فرهنگی در همه شهرستان‌های خوزستان برگزار می‌شود که این‌کار از شهرستان ایذه آغاز می‌شود. تا پایان سال هفته‌های فرهنگی در همه شهرهای خوزستان اجرا خواهند شد که این موضوع نیز در پویایی و نشاط جامعه مخصوصاً نسل جوان نقش مهمی دارد.


انتهای پیام

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است