فانوس جنوب
کد خبر: 1931       سه شنبه 13 آذر 1397 در 15:43
| ف | | |

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد:

وجود 34 مدرسه چادری و کانکسی در ایذه/لزوم تغییر و تحول در زیرساخت‌های مناطق عشایری

وجود 34 مدرسه چادری و کانکسی در ایذه/لزوم تغییر و تحول در زیرساخت‌های مناطق عشایری

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه دو هزار و 500 دانش‌آموز در 118 مدرسه عشایری در ایذه مشغول به تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر 16 مدرسه چادری یک یا دوکلاسه و 18 مدرسه کانکسی در ایذه وجود دارد.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان درخصوص وضعیت مدارس عشایری در ایذه، اظهار کرد: حدود دو هزار و 500 دانش‌آموز در 118 مدرسه عشایری ایذه در حال تحصیل هستند. از این تعداد بالغ بر هزار و 900 دانش‌آموز در 98 مدرسه ابتدایی و 550 دانش‌آموز نیز در 21 مدرسه متوسطه اول و دوم شامل 18 مدرسه متوسطه اول و 3 مدرسه متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 16 مدرسه چادری یک یا دوکلاسه و 18 مدرسه کانکسی در ایذه وجود دارد، افزود: 22 مدرسه خطرآفرین در ایذه وجود دارد که دارای قدمتی بیش از 30 تا 40 سال هستند.

حمید قنبری گفت: در مجموع 335 معلم در ایذه مشغول آموزش دانش‌آموزان هستند. در مقطع پیش دبستانی نیز 70 مربی پیش دبستانی، 600 نوآموز پیش دبستانی در این شهرستان را تعلیم می‌دهند.

قنبری گفت: جامعه عشایر تعریف خاص خود را دارد. این افراد وقتی به مناطق قشلاقی باز می‌گردند تا اوایل اردیبهشت که کوچ ییلاقی دارند در یک محل  مستقر و متمرکز هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌های مناطق عشایری با وجود گذشت 40 سال از انقلاب چندان زیبنده ما نیست. باید در زیرساخت‌ها و زیربنای مناطق عشایری تغییر، تحول و دگرگونی ایجاد شود تا شاهد ثبات در این مناطق باشیم و این افراد مجبور نباشند برای نداشتن زیرساخت‌ها، نداشتن بهداشت، نداشتن مدرسه متوسطه، نداشتن جاده و... ناچار به کوچ و مراجعت شتابزده به حاشیه شهرها شوند. این مساله، هم برای عشایر و هم برای مناطق شهری مشکل ایجاد می‌کند.
 
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد: باید زیرساخت‌های قوی در حوزه راه، برق، آب، آموزش و پرورش و... را فراهم کنیم. باید همه نیازهای اولیه مردم در این مناطق فراهم شوند تا با این کار موجب ماندگاری مردم در این مناطق شویم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: در این سال‌ها تلاش‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش عشایر انجام شده است و توانسته‌ایم 100 مدرسه برای دانش‌آموزان عشایری بسازیم اما همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. با توجه به اینکه در آستانه انقلاب هستیم و با توجه به اینکه هدف شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای دفاع از محرومین، مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر و... بود، از مسئولان استانی انتظار حمایت داریم. اگر قرار است به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم این توسعه تنها با توسعه متوازن مناطق عشایری صورت می‌گیرد.


انتهای پیام

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است