فانوس جنوب
کد خبر: 1920       چهارشنبه 30 آبان 1397 در 09:15
| ف | | |

در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان مطرح گردید:

اولویت اجرای طرح معراج در مدارس آسیب پذیر و حاشیه ای است.

اولویت اجرای طرح معراج در مدارس آسیب پذیر و حاشیه ای است.

مسئول ستاد طرح معراج اهواز در شورای آموزش و پرورش: اجرای طرح معراج نیازمند ٤ میلیارد و ١٢٦ میلیون تومان اعتبار است که به تفکیک برای آموزش دانش آموزان، خانواده ها و معلمان مشخص شده است

به گزارش خبرگزاری خوزستان خبر از اهواز، مسئول ستاد طرح معراج در اهواز گفت: طرح معراج با اولویت قرار دادن مدارس آسیب پذیر، حاشیه ای و مدارس دخترانه انجام می شود که اجرای آن نیازمند ٤ میلیارد و ١٢٦ میلیون تومان اعتبار است.

حجت الاسلام یزدان پرست پیش از ظهر امروز یکشنبه ٢٧ آبان ماه ٩٧ در شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح معراج زیر نظر آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با همکاری آموزش و پرورش خوزستان انجام می شود که جامعه هدف آن دانش آموزان، والدین و معلمان هستند.

وی افزود: در این طرح بر اساس نیازهای تربیتی، آموزشی و عقیدتی دانش آموزان، با حضور مدرسین طلبه جلسات پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات دانش آموزی برگزار می شود

یزدان پرست گفت: تعمیق باورهای دینی، ترویج فرهنگ اقامه نماز، مبارزه با هجمه های اعتقادی و پاسخ به شبهات دینی و پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین در ساخت های اعتقادی، عبادی و اخلاقی از اهداف اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: اجرای جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، برگزاری همایش های ویژه والدین با محوریت آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و تربیت دینی، همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه دبیران و مدیران از ابعاد اجرایی این طرح است

یزدان پرست گفت: تا کنون حدود ٥٢٠ مدرسه در خوزستان توسط ٦٩٠ مبلغ خواهر و برادر تحت پوشش اجرای طرح معراج قرار گرفته است و بنا داریم مدرسه های تحت پوشش این طرح را به ٧٠٠ مدرسه برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی برای مدرسین طرح معراج  تصریح کرد: تاکنون در طرح معراج ٢٠٠ همایش با موضوع های تربیتی و اعتقادی برای خانواده ها برگزار شده است.

یزدان پرست با بیان اینکه هم اکنون این طرح در اهواز، کارون و باوی اجرا می شود، گفت: ما آمادگی پوشش ١ هزار و ٥٠٠ مدرسه را داریم اما به دلیل اینکه اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده است فقط قادر به پوشش ٧٠٠ مدرسه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح معراج با اولویت مدارس آسیب پذیر، حاشیه ای و مدارس دخترانه  انجام می شود، افزود: در سال تحصیلی پیش رو ١٠٥ هزار دانش آموز، ١٠٥ هزار نفر از والدین و ٧ هزار معلم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و توانمند می شوند.

طرح معراج  برای پاسخ به شبهات دینی از سال ۸۸ به همت آیت الله جزایری و روحانیون استان در مدارس استان خوزستان اجرا می شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است