فانوس جنوب
کد خبر: 1914       سه شنبه 29 آبان 1397 در 16:10
| ف | | |

اعلام ویژه برنامه های هفته بسیج

اقدامات چشمگیر سپاه با محوریت وحدت و خدمات‌رسانی به مردم؛ از اردوهای جهادی تخصصی تا احداث ۱۳۵ واحد مسکونی در خوزستان

اقدامات چشمگیر سپاه با محوریت وحدت و خدمات‌رسانی به مردم؛ از اردوهای جهادی تخصصی تا احداث ۱۳۵ واحد مسکونی در خوزستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان از برگزاری ۱۷۱۹ برنامه هفته بسیج در مساجد، پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی بسیج خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خوزستان خبر از اهواز، ، سرهنگ پاسدار میرعبدالرضا حاجتی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک آغاز هفته بسیج اظهار داشت: بسیج مظهر وحدت، ایثار و خدمت به مردم بوده و همه برنامه‌های هفته بسیج با محوریت این سه ویژگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نخستین روز از هفته بسیج است، افزود: امسال در یک اتفاق مبارک، هفته بسیج با هفته وحدت که یکی از رازهای ماندگاری جمهوری اسلامی ایران است مقارن شده و خدا را شاکریم که پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شیعه و سنی با وحدت در جمهوری اسلامی برای تحقق آموزه‌های اسلامی تلاش می‌کنند.

حاجتی در ادامه به استکبار‌ستیزی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی بسیج اشاره و بیان کرد: مبارزه با جانورانی به نام دولتمردان آمریکا و کسانی که فکر می‌کنند با داشتن بمب اتم و تکنولوژی نظامی، آقای جهان هستند از ویژگی‌های بسیج به شمار می ‌رود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با تأکید بر اینکه بسیج بدون مردم تعریف نمی‌شود، افزود: امروز قلب جهان ایران و قلب ایران خوزستان است؛ ما افتخار می‌کنیم که در قالب بسیج به مردمی که خود بسیجی هستند و همواره در مقابل توطئه‌های دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و در سختی‌ها ایستادگی می‌کنند، خدمت کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج 1719 برنامه در خوزستان اجرا خواهد شد که شامل برنامه‌های عمومی مانند شب شعر، نمایشگاه دستاوردهای بسیج، همایش ائمه‌جمعه، دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور، دیدار با علما برنامه‌های خاصی مانند اردوهای جهادی و خدمت رسانی و همچنین گردهمایی بزرگ بسیجیان خوزستان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان افزود: همایش بزرگ دختران و مادران انقلابی نیز به همت بسیج جامعه زنان خوزستان در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

اعزام پرستار و پزشک متخصص به مناطق محروم

حاجتی افزود: یکی از برنامه‌های محوری بسیج در خوزستان، اعزام تیم های پزشکی شامل پرستار، پزشک متخصص و پزشک روانشناس به مناطق محروم است که تاکنون 15 هزار و 850 نفر را ویزیت کرده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه 4 تیم پزشکی فوق تخصص نیز به صورت منظم به مناطق محروم اعزام می شوند، اظهارداشت: این تیم فوق تخصصی تاکنون بیش از 2 هزار نفر را ویزیت و افرادی که نیازمند درمان هستند را به مراکز بیمارستانی سپاه معرفی می کنند.

وی ادامه داد: 25 تیم پزشکی نیز به مساجد فرستاده شدند که تاکنون 5 هزار و 645 نفر را ویزیت کرده و تیم های سرکشی به مدارس که شامل 15 تیم می شوند نیز 3 هزار 675 نفر را ویزیت کرده اند.

حاجتی تصریح کرد: کار تیم های پزشکی جهادی به صورت مقطعی نبوده و این تیم ها همواره در بازه زمانی مشخص دوباره به نقاط محروم سرکشی می کنند.

ساخت خانه، پل و مدرسه در روستاها

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان درباره فعالیت های بسیج در حوزه محرومیت زدایی گفت: در حوزه محرومیت زدایی فعالیت های خوبی با همکاری کمیته امداد خوزستان انجام شده که از مهمترین آنها می توان به احداث 135 واحد خانه مورد نیاز مددجویان و همچنین احداث 3 پل در مناطق صعب العبور روستایی اشاره کرد.

وی در خصوص توزیع سبدهای معیشتی میان قشرهای ضعیف و محروم جامعه بیان داشت: تاکنون با همراهی خیران توانستیم 2 هزار و 500 سبد معیشتی میان مردم توزیع کنیم.

حاجتی با بیان اینکه 390 پروژه در دستور کار گروه های جهادی قرار دارد افرود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان از آورده های سراسری و با حضور بیش از 520 گروه جهادی در حال انجام هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهارداشت: این قرارگاه درحال خدمات رسانی به 6 دهستان هستند که بر اساس برآوردها جزو محروم ترین دهستان های خوزستان بودند.

وی افزود: در یکی از این دهستان ها برای نخستین بار پس از گذشت 40 سال از انقلاب به صورت سیار آبرسانی انجام شد که امیدواریم در آینده بتوانیم به صورت ثابت به آنها آبرسانی کنیم.

آغاز دوباره گشت‌های محله‌ای بسیج

حاجتی در ادامه این نشست از آغاز گشت های محله ای بسیج خبرداد و گفت: از روز یکم آذرماه با اعلام رسمی دادستان استان و با همکاری نیروی انتظامی، گشت های محله ای بسیج که یادآور گشت های محله ای دهه 60 بود دوباره آغاز خواهند شد.

وی با بیان اینکه با قانون شکنان به شدت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: این حرکت به منظور ناامن سازی فضا برای سارقان مسلح و برهم زنندگان امنیت عمومی است تا مردم با امنیت خاطر بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است