فانوس جنوب
کد خبر: 1913       سه شنبه 29 آبان 1397 در 22:25
| ف | | |

گزارشی از نشست خبری استاندار

هشدار استاندار خوزستان به افرادی که سخنان تفرقه‌افکنانه می‌زنند

هشدار استاندار خوزستان به افرادی که سخنان تفرقه‌افکنانه می‌زنند

استاندار خوزستان گفت: نباید به‌گونه‌ای صحبت کنیم تا سبب تحریک احساسات عمومی شود. افراد نخبه و کسانی که محل رجوع مردم هستند باید مراقب سخنان خود باشند و با تدبیر بیشتری سخن بگویند.

به گزارش خبرگزاری خوزستان خبر از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به سخن منتشرشده از تمجید رهبری درباره وی اظهار داشت: در این جلسه بنده حضور نداشتم و جلسه و بحث نیز رسمی نبود. افرادی که حضور داشتند نقل کرده‌اند که رهبری پس از نماز صحبتی داشته‌اند و از یک سری اشخاص تمجید کرده بودند.

وی افزود: امیدوارم نکات و تمجیداتی که شده است شایسته افراد باشد هرچند که اگر سخنی از سوی رهبری مطرح شود بار سنگینی به‌روی دوش فرد می‌گذارد و مسئولیت او را برای ادامه راه چندین برابر می‌کند.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح 550هزار هکتاری رهبری بیان کرد: روند اجرای طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری به اتمام رسیده ولی مقداری از آن تنها در یک مقطع به زیر کشت رفته است. امیدواریم بتوانیم فاز دوم طرح را نیز به اتمام برسانیم.

وی درباره مصوبه‌های تصویب‌شده در سفر معاون اول رئیس جمهور به اهواز ادامه داد: مصوبه‌های این سفر در تهران بررسی خواهند شد همچنین درباره رابطه نمایندگان با بنده نیز باید بگویم رابطه دوطرفه است و این گونه نیست که نمایندگان می‌خواهند نقطه نظرات‌شان را در سیاست‌های استان به من تحمیل کنند.

شریعتی درباره بازداشتی‌های نیشکر هفت‌تپه عنوان کرد: این امر را باید از مراجع قضایی و اجرایی پیگیری کنید اما ما همه نیز پیگیر هستیم تا بیشتر از این مشکل به‌وجود نیاید. همچنین در پاسخ به نرخ بیکاری باید بگویم همان گونه که گفتید این نرخ فصلی است و آمار رسمی بیکاری هر 5 سال یک بار منتشر می‌شود.

وی درباره انتقادات واردشده به عملکردش گفت: حتماً باید عملکردها نقد شوند. من علاقه‌مند نیستم که برخی افراد مانع مطرح شدن انتقاد نسبت به بنده و استانداری شوند. باید اجازه دهند تا منتقدان در فضای باز انتقادات خودشان را ارائه کنند چرا که من این امر را پسندیده می‌بینم و باعث می‌شود از اشتباهاتم مطلع شوم.

استاندار خوزستان با اشاره به مدیران بازنشسته استانداری استان خاطرنشان کرد: این طرح در استانداری تنها شامل هاشمی می‌شد که ما از وی خواستیم بعد از اربعین حسینی(ع) استعفا دهد و از 26 آبان ماه کنار رفت. تنها با دیوان محاسبات استان بر سر برخی مدیران اختلاف نظر واقع شد که با پیشنهاد یک جلسه در این باره با دیوان محاسبات مشکل برطرف می‌شود.

وی با اشاره به بحران‌های موجود در استان خوزستان افزود: بحران‌های موجود در استان خوزستان بحران‌های کارگری است که بعضاً حتی مربوط به 50 سال گذشته نیز می‌شوند اموری مانند کهنه بودن خط تولید یا نیروی مازاد و غیره و درباره گروه ملی نیز ما وزارت صنعت را قانع کردیم تا این شرکت خارج از بورس فروش داشته باشد و این امر نیز صورت گرفت.

شریعتی تصریح کرد: بنده از چند ماه گذشته درباره نیشکر هفت‌تپه هشدار داده بودم اما توجه نشد. کارگران باید صبوری کنند و نگذارند از مطالبه‌گری آنان سوء استفاده شود.

وی درباره تلاش در عرصه فرهنگی عنوان کرد: نباید تنها شاخصه جمعیتی کلان‌شهر را داشته باشیم بلکه باید اهواز را از لحاظ فرهنگی در حد یک کلان‌شهر غنی کنیم. همچنین درباره اتفاق شوشتر باید بگویم که مراجع قضایی از همان ابتدا ورود کردند اما موضوع رسانه‌ای نشد و فرد معلوم‌الحال با بیماری سابق تشخیص داده و دستگیر شد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: کارگروه مختص برای رسیدگی به شهرک رسانه اختصاص داده می‌شود همان گونه که اکنون کارگروه مخصوص شهرک انرژی تشکیل و مطالعه آن به یک شرکت خارجی سپرده شد.

وی درباره جلوگیری و اقدامات صورت‌گرفته برای مراجعات پس از نخستین باران پاییزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عامل در این زمینه که کنوکارپوس بود تشخیص داده شد و در شورای سلامت استان نیز هرساله دستور هرس این گیاه به شهرداری‌ها داده می‌شود البته حتی اگر دستوری آن را نیز ندهیم هرس این نوع از درخت در ابتدای پاییز وظیفه ذاتی شهرداری می‌شود.

شریعتی درباره آب غدیر و قیمت قیر پاسخ داد: آب غدیر آب سالمی است و از کرخه می‌آید اما هدف ما آبرسانی از دز است همچنین قیمت قیر مصوبه کشوری است و این در حیطه استانداری نیز نیست.

استاندار خوزستان درباره سخنان تفرقه‌افکن برخی اشخاص افزود: نباید به‌گونه‌ای صحبت کنیم تا باعث تحریک احساسات عمومی شود. افراد نخبه و کسانی که محل رجوع مردم هستند باید مراقب سخنان خود باشند و با تدبیر بیشتری سخن بگویند.

وی درباره راه میانبری مسجدسلیمان و ادعای وجود مافیاهای متفاوت در خوزستان بیان کرد: میانبر راه مسجدسلیمان چند ماهی است که استارت آن زده شده همچنین نباید بدون دلیل صحبت کنیم و بگوییم مافیای فلان چیز در استان وجود دارد باید با دلیل سخن بگوییم تا بتوان امر را پیگیری کرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است