فانوس جنوب
کد خبر: 1911       سه شنبه 29 آبان 1397 در 21:00
| ف | | |

آیت‌الله جزایری:

حل مشکل بی‌آبی به کار کارشناسی و عزم مسؤولان ارشد نیاز دارد

حل مشکل بی‌آبی به کار کارشناسی و عزم مسؤولان ارشد نیاز دارد

آیت‌الله جزایری گفت: برای حل مشکل بی آبی، به کار کارشناسی نخبگان و عزم مدیران ارشد دولت نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خوزستان خبر از آبادان ، سمینار ائمه جمعه استان خوزستان عصر امروز در حسینیه ثارالله آبادان با حضور آیت الله جزایری، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه آبادان، سرپرست فرمانداری این شهرستان و مسئولان شهری، علماو طلاب برگزار شد.

در این مراسم سید زین العابدین موسوی فرماندار آبادان در خصوص مشکلات و شوری آب آبادان در تابستان سخنرانی کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم درخصوص دغدغه فرماندار آبادان و مسئله شوری آب آبادان در تابستان امسال، اظهار کرد: بنده نیز این موضوع را تایید می‌کنم در زمانی که قضیه شوری آب اتفاق افتاد بود مرتب این موضوع را از طریق استاندار دنبال و از ایشان گزارش این موضوع را پیگیری می‌کردیم ولی این موضوع به بودجه کلان نیاز دارد؛ این مسئله به اراده کشوری نیاز دارد و مداخله مسئولین عالی کشور، چندین بار جلسات مهمی در تهران تشکیل شد و قضایا پیگیری شد؛ خوشبختانه هم اکنون تا حدی مشکل حل و التیام حاصل شده است.

وی افزود: باید سرپرست فرمانداری آبادان پیگیر این موضوع در استان باشد؛ علما باید جوابگو باشند ولی دخالتی در امور اجرایی ندارند چراکه مسائل اجرایی در دست فرمانداران و استانداران است.

 امام جمعه اهواز با بیان اینکه این موضوع به پیگیری بیشتر در تهران نیاز دارد و بودجه خاص خود را لازم دارد، بیان کرد: نمایندگان مجلس با اختیارات قانونی که دارند می توانند پیگیر این مسائل در تهران باشند و گرنه صحبت در جمع مردم دردی را دوا نمی‌کند و همه باید یک صدا و یک ندا باشند؛ این مسائل چیزی نیست که برای نظام لاینحل باشد؛ درست است که نظام از لحاظ مالی دستش باز نیست ولی مواردی که ضرورت دارد و مسائل حیاتی است انشاءالله حل خواهد شد.

 جزایری عنوان کرد: ممکن است بعضی سال‌ها خشکسالی داشته باشیم به کارشناسان متخصص و زبده چه در تهران و چه در آبادان نیاز داریم تا کار کارشناسی انجام دهند که دیگر با این چنین فاجعه‌ای روبه رو نشویم این مسئله قابل حل و برسی است.

وی گفت: ازسرپرست فرمانداری آبادان و مسئولین آبادان تقاضا داریم با حضور در تهران پیگیری بودجه کلان و کارشناسان این موضوع را پیگیری کنند. آنچه به بنده مربوط می‌شود با حضور مشایخ و علمای دین و خبرای نظام که در این جلسه  همه در تلاش هستیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از آثار، خدمات و پیگیری‌های امام جمعه آبادان تاسیس حوزه سفیران هدایت در این شهرستان است؛ در این دو شهرستان دو حوزه وجود دارد و به غیر از حوزه سنتی این حوزه وضعیت خاصی دارد از آن جهت که عالم پرور، نخبه پرور و مبلغ پرور است. این مبلغان زبده در روستاها و برای مقابله با شبهات در این حوزه تعلیم دیدند.

وی افزود: این حوزه 5 سال است که شروع به کار کرده است و اولین خروجی آن علمای هستند که امروز مراسم عمامه گذاری آنهاست آمده‌اند که در حسینه‌ها و مساجد و در واقع در بازار آخرت خدمت کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌توانند برای اعتقادات شیعیان وسوسه و شبهه ایجاد کنند، عنوان کرد: علما مدافع صادق و مخلص هستند که  امت اسلام را حفظ می‌کنند؛ در طول تاریخ علمای اسلام از صدر اسلام تاکنون در برابر ظلم‌های فرهنگی معنوی و ظلم‌های مادی حکومت‌های جاهل و غاصب سینه سپر کردند و مدافع حقوق مردم بودند.

وی بیان کرد: ما نیز با کمک و مساعدت عشایر و مشایخ با غیرت بر عهد و پیمان و بیعت خود با انقلاب و اسلام پایبند هستیم و پیروز خواهیم شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است