فانوس جنوب
کد خبر: 1905       جمعه 25 آبان 1397 در 18:20
| ف | | |

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان:

40 هزار نفر از سال 95 تا 96 به بیکاران خوزستان اضافه شدند / خوزستان دومین استان بیکار کشور

40 هزار نفر از سال 95 تا 96 به بیکاران خوزستان اضافه شدند / خوزستان دومین استان بیکار کشور

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: حدود 40 هزار نفر از سال 95 تا 96 به بیکاران خوزستان اضافه شدند. نرخ بیکاری در استان در سال 95، رتبه 3 را داشت اما اکنون دومین استان از نظر نرخ بیکاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری خوزستان خبر از اهواز، جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان، ظهر امروز با حضور مسؤولان اجرایی دستگاه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید نور محمدپور، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، گزارش تفصیلی از اشتغال‌زایی روستایی و فراگیر طی سال 96  و اشتغال‌زایی برای 2871 نفر در بخش روستایی ارائه داد که امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اتمام این گزارش حرف‌های قابل توجهی عنوان کردند.

صعود نرخ بیکاری در استان خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با تأکید بر توجه به دغدغه‌های اصلی خوزستان، اظهار کرد: درصورتی که بخواهیم 2 مورد از دغدغه‌های اصلی خوزستان را نام ببریم، یک مورد مسائل زیست محیطی مانند مسئله آب، آلودگی‌های نفتی و گردوغبار است و معضل دیگر مسئله بیکاری است و انتظار من این بود که اعضای شورای برنامه ریزی، بیشتر به این مسائل بپردازند.

وی افزود: وقتی که این 2 موضوع مهم در رأس مشکلات قرار دارند، دستگاه‌های اجرایی باید با راهکار در این جلسه حضور پیدا می‌کردند. ما دنبال این نیستیم که تنها برگزار کننده جلسه باشیم بلکه اگر دستورکاری را ارائه می‌دهیم و موضوعی را بررسی می‌کنیم به این دلیل است که با نامناسب بودن وضعیت شاخص‌های استان روبه رو هستیم.

حاجتی با اشاره به طرح نیروی کار، عنوان کرد: روند ما روند مطلوبی نیست، بنده براساس طرح نیروی کار صحبت خواهم کرد تا به این مطلب برسم که چه اتفاقی در حیطه کار استان درحال رخ دادن است.

وی افزود: براساس طرح نیروی کار، نرخ بیکاری استان درسال های 95، 96 و تابستان 97 به ترتیب 12/7، 14/7 و 15/6 است که روند صعود نرخ بیکاری را در استان نشان می‌دهد. نرخ بیکاری در استان در سال 95، رتبه 3 را داشت اما اکنون دومین استان از نظر نرخ بیکاری هستیم.

حاجتی با اشاره به آمار بیکاری، بیان کرد: حدود 40 هزار نفر از سال 95 تا 96 به بیکاران استان اضافه شده است؛ درصورتی که ما می‌گوییم اگر کسی تنها یک ساعت در طول هفته کار کند در هنگام مراجعه بیکار محسوب نمی‌شود اما اگر کار نکرده باشد جزء آمار بیکارها است؛ ما با این ادبیات بخور و نمیر هم حدود 40 هزار نفر بیکار داریم؛ پس این آمار اشتغال چیست؟!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: چه کسی کم کاری کرده است؟ باید پیگیری کنیم چرا که این وضعیت برازنده استان نیست؛ اگر همان گونه که گزارش‌ها اعلام می‌کنند که وضع مناسب است؛ پس این آمار 40 هزار بیکار چیست؟!

خوزستان را باید از فاز بیکاری خارج کرد

در ادامه این جلسه افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: آمارها در بحث اشتغال زنگ خطری است که حس می‌کنیم؛ آن هم در خوزستانی که تولید ثروت در آن به وفور دیده می‌شود. خوزستان باید از این فاز بیکاری خارج شود چرا که به تبع بیکاری مسائل امنیتی نیز پیش خواهد آمد.

وی افزود: دستورکارها باید مورد تجدیدنظر واقع گردد؛ ما ظرفیت‌های زیادی در استان خوزستان داریم، چرا نباید از آن‌ها استفاده کنیم؟!

حیدری با اشاره به روند برگزاری جلسات شورای استان، عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم که جلسات شورای استان در فواصل کمتر و با موضوعات متفاوت‌تری برگزار شود و ما مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تعهد بدهیم چرا که می‌توان در بحث پروژه‌های نیمه تمام کار بیشتری انجام داد و در جلسات بعد تصمیمات بهتری گرفت؛ نگاه به اشتغال در استان را باید بهتر کرد.

برنامه‌های اداره استاندارد در ارتباط با رفاه و سلامت مردم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اظهار کرد: حدود 3 سال است که علاوه بر وظایف روتینی که در دستور کار اداره استاندارد وجود دارد به آنها اعلام کردیم که اقداماتی مرتبط با بحث رفاه و سلامت مردم  را نیز به دستورکارها اضافه کنند و 17 طرح ارائه شده توسط این سازمان به طور مستقیم و غیرمستقیم با رفاه و سلامت مردم ارتباط دارند.

وی افزود: تمام این طرح‌ها را با وسواس انتخاب کردیم و تأثیر گزار هم بود؛ دستگاه‌های اجرایی اگر طرح‌هایی را مدنظر دارند که به بهبود وضعیت رفاه و سلامت مردم کمک می‌کنند می‌توانند این طرح‌ها را به اداره استاندارد ارائه داده و ما نیز اعتبارات لازم جهت بهبود وضعیت رفاهی مردم را به آنها تخصیص خواهیم داد.

 

منبع:فارس

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است