فانوس جنوب
کد خبر: 1878       سه شنبه 20 شهريور 1397 در 13:56
| ف | | |

توقف ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز در ایستگاه نوسازی

توقف ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز در ایستگاه نوسازی

گرانی درباره وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در اهواز وقتی بیشتر می شود که معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در کارگروه از رده خارج کردن خودروهای اسقاطی بر جایگزینی عملیات بازسازی بجای نوسازی و خرید خودرو در اهواز تاکید می کند.

 

بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز با فرسودگی مواجه است و این درحالی است که دولت نیز برای تامین و اختصاص یارانه از توان لازم برخوردار نیست.

 

خودروهای موجود باید کیفی سازی شوند

 

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در جلسه شورای کارگروه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود باید خودروهای تاکسی، اتوبوس های درون شهری و خودروهای ون با تلاش شهرداری بازسازی و کیفی سازی شوند.

 

فرامند هاشمی زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر از نظر کمیت و تعداد مشکلی برای بازسازی خودروهای عمومی وجود ندارد بیان داشت: با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو در بازار و عدم پیش بینی این میزان رشد قیمت لذا شهرداری باید گستره بازسازی و تعمیرات خود در این زمینه را با سرعت و تعداد بیشتری انجام دهد.

 

وی گفت: اگر امکان این وجود داشت که می توانستیم خودروهای مورد نیاز را از منطقه آزاد اروند تامین کنیم شاید وضعیت حال حاضر کمتر به چشم دیده می شد ولی محدودیت هایی وجود دارد و عملا این اقدام منتفی است.

 

عضو شورای اداری استان با اشاره به اینکه هم مالکان و هم مسافران خودروهای تاکسی ، اتوبوس درون شهری و مینی بوس از توان مالی پایینی برخوردار هستند، بیان داشت: میزان درآمد رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی این اجازه را نمی دهد که آنها بتوانند مستقیما خودروی جدیدی را جایگزین کنند.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: در گذشته پایین ترین مدل خودروی خارجی در استان با مبلغ 450 میلیون ریال خرید و فروش می شد اما همان خودرو هم اکنون قیمتی بالغ بر 900 میلیون ریال پیدا کرده و به همین دلیل تفاوت به وجود آمده در قیمت قابل جبران نیست.

 

هاشمی زاده پرداخت یارانه برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده را فعلا غیر ممکن دانست و افزود: تسهیلات بانکی برای متقاضیان وجود دارد اما رانندگان امکان بازپرداخت تسهیلات را ندارند.

 

وی اقدام شهرداری برای تامین 155 دستگاه تاکسی داخلی و 116 خودروی خارجی در دوره های گذشته را اساسی و مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مجوزهای صادر شده قرار بود تعداد 500 خودرو خارجی وارد سیستم ناوگان تاکسیرانی شهرداری اهواز شود که به دلیل افزایش قیمت ها و نیز محدودیت واردات این اقدام متوقف شد.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه برای عبور از این بحران، دولت دستورات لازم مبنی بر بازسازی خودروهای موجود را داده است، عنوان کرد: با بازسازی هایی که صورت می گیرد عمر خودروها افزایش خواهد یافت و این اقدام از محل اعتبارات داخلی شهرداری انجام می شود.

 

این عضور شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد: به منظور متعادل سازی بازار خودرو این احتمال وجود دارد که دولت اجازه واردات خودرو را در آینده مجددا صادر کند.

 

احضار رئیس سازمان تاکسیرانی اهواز به دادستانی

 

رئیس سازمان تاکسیرانی اهواز که به عنوان نماینده شهرداری در جلسه کارگروه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده حاضر شده بود، گفت: فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی در شهر اهواز بسیار بالا است.

 

محمد رستم منش تعداد تاکسی های اسقاطی اهواز را یک هزار و 280 دستگاه از بین سه هزار و 400 دستگاه تاکسی اعلام کرد و گفت: برای جایگزین کردن خودروهای از رده خارج در حال حاضر خودرویی وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل و قوانین خودروهای تولید سال 1386 به پایین اسقاطی محسوب می شود اما با توجه به شرایط به وجود آمده امکان از رده خارج کردن این خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومی را نداریم.

 

وی با اشاره اینکه شهر اهواز به شدت با کمبود خودروی مناسب مواجه است، عنوان کرد: به همین دلیل اخیرا طی چند نوبت به معاونت قضایی دادستانی مرکز استان احضار شده و اینجانب را به بخاطر وضعیت موجود ناوگان حمل و نقل عمومی مقصر دانسته اند.

 

تاکسی های آنلاین مجوز ندارند اما کمک حال بوده اند

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز همچنین از نداشتن مجوز فعالیت تاکسی های آنلاین در سطح کلانشهر اهواز خبر داد و گفت: این درحالی است که تاکسی های آنلاین توانسته اند کمک حال خوبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی باشند.

 

وی ادامه داد: نرخ پایین کرایه یکی از دلایل مهم استقبال مردم از اینگونه تاکسی ها است اما با این وجود باید نسبت به اخذ مجوز لازم از سازمان تاکسیرانی اقدام کنند.

 

 113 اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می شود

 

معاون حمل و نقل و ترافیک اداره کل دفترفنی استانداری خوزستان نیز در کارگره از رده خارج کردن خودروهای فرسوده عنوان کرد: در حال حاضر بازسازی 30 اتوبوس در شهر اهواز ممکن است و بر اساس تصمیمات صورت گرفته باید 113 اتوبوس دیگر اسقاط و از رده خارج شوند.

 

ایمان هدایت با اشاره به اینکه منابع دولت محدود است و این شرایط محدود به استان خوزستان و یا شهر اهواز نیست، تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر به شدت سخت شده است.

 

وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو و نیز قطعات از جمله دلایل به وجود آمدن این شرایط در سراسر کشور است.

 

دبیر شورای ترافیک استان خاطرنشان کرد: بعد از سال ها دولت طی سال گذشته موفق به اختصاص 52 دستگاه اتوبوس به این کلانشهر شد اما بر اساس شاخص های تعریف شده نیاز شهر اهواز 800 دستگاه اتوبوس است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است