فانوس جنوب
کد خبر: 1835       دوشنبه 06 فروردين 1397 در 11:28
| ف | | |

پاپی زاده پاسخ داد:

عامل خشک شدن تالاب های خوزستان چیست؟/ ریزگردهای داخلی برای مردم غیرقابل تحمل است

عامل خشک شدن تالاب های خوزستان چیست؟/ ریزگردهای داخلی برای مردم غیرقابل تحمل است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: منشاء ریزگردهای داخلی خوزستان خشکی تالاب های این منطقه است.

عباس پاپی زاده با انتقاد از وضع آلودگی هوای شهرهای بزرگ، گفت: دولت باید چاره‌ای برای حل مشکل ریزگردها بیندیشد، مردم شهرهای جنوبی به خصوص دزفول نمی‌توانند نفس بکشند.
 
نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی، افزود: بارها مردم با نمایندگان خوزستان و شهرهای جنوبی، تماس‌های بسیاری داشته و نسبت به آلودگی هوا و هجوم ریزگردها گلایه کردند؛ بنابراین باید راهکارهای اساسی برای آن اندیشیده شود.
 
وی با بیان اینکه ریزگردها و آلودگی هوا خسارات جبران‌ناپذیری به زیرساخت‌ها وارد می‌کند، تصریح کرد: پدیده ریزگردها موضوع نوظهوری است که در ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر شاهد آن هستیم. پدیده ریزگردها زندگی، سلامت و اقتصاد مردم را تحت تاثیر اثرات منفی خود قرار می دهند. بحث سد سازی های بی رویه که در استان خوزستان اتفاق افتاده است و بحث انتقال آب استان خوزستان که شاهد آن هستیم، موضوع بسیار مهمی در این زمینه است.
 
پاپی زاده با اشاره به اینکه امروز شاهد خشک شدن تالاب های استان خوزستان هستیم، گفت: این تالاب ها به دلیل دارا بودن بستری از بافت ریز و نرم و ذرات قابل حرکت یک معضل بزرگ برای مردم شده است.
 
این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: در سال های قبل ما فقط مسئله ریزگردهایی را داشتیم که از کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، اردن و عربستان وارد کشور می شدند، البته ریزگردهای خارجی با ریزگردهای داخلی بسیار متفاوت هستند؛ ریزگردهای خارجی دارای ویژگی هایی هستند که در عین حال که مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورند اما در شرایط دشوار قابل تحمل هستند، اما ریزگردهای داخلی به دلیل ویژگی هایی که دارند قابل تحمل نیستند و مشکلات عدیده ای را ایجاد می کنند.
 
پاپی زاده گفت: منشاء ریزگردهای داخلی تالاب های استان هستند، تالاب های استان خوزستان که در جوار شهرهای بزرگ استان مانند اهواز هستند، خشک شده اند، ضمن اینکه عملا پوشش سبز گیاهی این مناطق از بین رفته است؛ بنابراین ذرات گرد و غبار به راحتی با وزش باد در هوا پخش شده و بلافاصله وارد شهرهای استان می شوند.
 
وی افزود: ریزگردهای داخلی برخلاف ریزگردهای خارجی چون فاصله بسیار کمی با شهرهای استان دارند در بازه زمانی کوتاه وارد شهر ها می شوند، این ریزگردها غلظت بسیار بالایی دارند و دارای دانه‌های درشت هستند؛ بنابراین این ریزگردها با سرعت زیادی وارد شهرها می شوند به طوری که گاهی قابل پیش بینی نیستند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: بخشی از این ریزگردها منشاء خارجی دارند و از کشورهای همسایه مانند عراق و سوریه وارد ایران می شوند و ناشی از عدم مدیریت دولت ها هستند، اما نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم؛  اگر بتوانیم ریزگردهای داخلی را برطرف کنیم قسمت عمده ای از مشکلات مردم را حل کرده ایم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است