فانوس جنوب
کد خبر: 1834       دوشنبه 06 فروردين 1397 در 11:21
| ف | | |

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد؛

افزایش 15 درصدی گردشگران در روزهای آغازین سال 97

افزایش 15 درصدی گردشگران در روزهای آغازین سال 97

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به افزایش پانزده درصدی تعداد گردشگران ورودی به استان در چهارروز نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه در سال 96 ابراز امیدواری کرد: این روند رو به رشد تا پایان تعطیلات همچنان ادامه داشته باشد.

علی‎رضا ایزدی درخصوص آمار گردشگران و مسافران ورودی به استان در چهار روز نخست سال جدید اظهار داشت: تا امروز (چهارم فروردین) بالغ بر دو میلیون نفر گردشگر ورودی به استان خوزستان داشته‎ایم که از این تعداد بالغ بر 900 هزار نفر در اماکن خصوصی، دولتی و مجموعه‎های اقامتی اعم از مدارس و پارک‎ها اسکان داده شده‎اند. 
 
وی در ادامه این آمار را حاکی از افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد: این روند رو به رشد تا پایان تعطیلات همچنان ادامه داشته باشد و به مدد خدا و آب‎وهوای خوب استان پایه‎ خوبی برای توسعه گردشگری در نوروز 97 در استان خوزستان رقم زنیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎ که موضوع گردشگری به معنای واقعی عرضه و تقاضا محسوب می‎شود افزود: باتوجه به جشنواره‎ها و فعالیت‎هایی که امسال توسط مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز استان به ریاست آقای دکتر شریعی (استاندار خوزستان) در قالب نوروزگاه‎ها برگزار شده‎اند، پیش‎بینی ما این است که همین ارتباط‎های چهره به چهره و تبلیغات صورت‎گرفته قطعا منجر به ایجاد روند روبه رشد در باب گردشگری خواهد شد؛ کما این‎که در بیشتر نقاط استان در حال حاضر جشنواره‎های فرهنگی هنری متعددی در قالب نوروزگاه در حال برگزاری است که خوشبختانه با استقبال چشمگیر نیز از سوی مردم مواجه شده است.
 
او با تأکید بر این‎ که برگزاری چنین برنامه‎هایی قطعاً تبلیغ مناسبی برای استان خواهد بود و روند رو به رشد در حوزه گردشگری استان را ارتقا خواهد داد اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد آمار بهتری نسبت به سال‎های گذشته در استان به لحاظ گردشگران ورودی باشیم.
 
ایزدی سطح کیفی خدمات‎رسانی به گردشگران را در نوروز امسال مطلوب توصیف و از مردم سراسر ایران دعوت کرد تا به خوزستان، سرزمین آب و آفتاب سفر کنند و از زیبایی‎هایی بی حد وحصر طبیعی و تاریخی استان لذت ببرند.
 
وی با اشاره به ظرفیت خوب استان خوزستان در موضوع کاروان راهیان نور نیز تصریح کرد: سالیانه حدود چهار میلیون نفر در قالب کاروان‎های راهیان نور به استان سفر می‎کنند که در سایه تعامل و تبلیغات مناسب می‎توان بستری را فرآهم کرد تا این تعداد علاوه بر بازدید از مناطق ارزشمند جنگ‎زده، بتوانند سایر نقاط طبیعی و تاریخی استان را نیز ببینند.
 
وی با بیان این ‎که درصورت تحقق این امر، تولید ثروت و اقتصاد نیز رخ خواهد داد افزود: یک سری اقدامات نیز درخصوص ایجاد بازارچه‎های صنایع دستی و معرفی بیشتر جاذبه‎های گردشگری تاریخی برای راهیان نور انجام گرفته است و امیدواریم با تعریف مسیرهای مناسب برای این گروه‎ها آن‎ها را به مکث و ایستایی بیبشتر در استان دعوت کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است