فانوس جنوب
کد خبر: 1795       شنبه 04 آذر 1396 در 10:40
| ف | | |

طرح پاییزه کتاب در اهواز آغاز شد / جای خالی کتابفروشی بین الملل اهواز

 طرح پاییزه کتاب در اهواز آغاز شد / جای خالی کتابفروشی بین الملل اهواز

طرح پاییزه کتاب هم زمان با سراسر کشور در اهواز کار خود را آغاز کرد / در این طرح سه کتابفروشی رشد، محام و شرق اهواز قرار دارند و تخفیف 25 درصدی به خریداران کتاب ارایه می‌دهند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طرح پاییزه کتاب هم زمان با سراسر کشور در اهواز کار خود را آغاز کرد.
 
محمد جوروند دوم آذر در حاشیه روز کتابگردی و بازدید از سه کتابفروشی رشد، محام و شرق اهواز اظهار کرد: در این طرح سه کتابفروشی رشد، محام و شرق اهواز قرار دارند و تخفیف 25 درصدی به خریداران کتاب ارایه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه روز کتابگردی طرح بسیار خلاقانه ای است افزود: امروز با همراهی تعدادی از نویسندگان، شاعران و ناشران از سه کتابفروشی مطرح اهواز بازدید شد و استقبال بسیار خوب مردم نشان داد که حوزه کتابخوانی همچنان امیدوارکننده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: تلاش داریم حمایت از کتابفروشی‌ها، ناشران و همه کسانی که به نحوی با حوزه کتاب مرتبط هستند جدی‌تر و به صورت مستمر انجام شود. 
 
وی تاکید کرد: حضور ناشران در این کتابگردی در واقع چشم انداز روشنی است تا میان ناشران خوزستانی و کتابفروشی‌ها ارتباط برقرار شود و کتابفروشی های استان کتابهای ناشران خوزستانی را در کنار دیگر کتابهایشان عرضه و ارایه کنند.
 
جوروند تصریح کرد: کتابهایی که امروز در کتابفروشی های اهواز مشاهده شد از نظر کیفیت و کمیت خوب و متنوع هستند و با توجه به استقبال مردم از این کتابفروشی ها می توان گفت کتاب در سبد خانوارهای خوزستانی قرار دارد. 
 
وی با بیان این که هر چند وقت یک بار از کتابفروشی ها اهواز بازدیدی خواهند داشت توضیح داد: کتابفروشی‌های خوزستان باید تبدیل به کافه کتاب شوند تا ضمن فروش کتاب در کنار آن پاتوقی برای نویسندگان، نقد و رونمایی از کتاب هم باشند.
 
وعده مدیر کل ارشاد خوزستان برای حمایت از کتابفروشی بین الملل اهواز
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به وضعیت کتابفروشی بین الملل اهواز بیان کرد: این کتاب فروشی بخش خصوصی داشت که متاسفانه در دوره ای به خاطر مشکلاتی که داشت برچیده شد.
 
وی افزود: در حال حاضر اعلام میکنم حاضریم در بحث اعطای وام این کتابفروشی با تمام وجود از آن حمایت کنیم تا دوباره راه اندازی شود.
 
جوروند ادامه داد: کتابفروشی بین الملل اهواز با قدمت 80 ساله خود حس نوستالژی برای ما خوزستانی ها داشت که امیدواریم با همان انبوه و وسعت دوباره راه اندازی شود. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: هنوز هم هرگاه از میدان شهدای اهواز عبور می‌کنم و جای خالی این کتابفروشی را می‌بینم بغض می کنم و خاطراتم زنده می شود به قول شاعر'دوران خوش آن بود که با یار به سر شد.' 
 
وی بیان کرد: برای توسعه محل کتابفروشی ها وامی تا مبلغ سه میلیارد ریال با سود هشت درصد به کتاب فروشی ها اعطا می شود لذا کتابفروشی ها می توانند برای دریافت این وام مراجعه کنند.
 
اهواز پایتخت کتاب فرصتی که به خوبی اجرا نشد
 
جوروند تصریح کرد: پایتخت کتاب، فرصتی برای اهواز بود که به رغم ارایه طرح ها، به صورت کامل و خوب اجرا نشد.
 
وی ادامه داد: شهرهایی مثل بوشهر و نیشابور با این که مثل اهواز در سطح جهان معرفی نشدند اما طرح ها خوبی را اجرا کردند اما طرح های پایتخت کتاب اهواز دچار انقطاع شد با این حال آمادگی داریم طرح هایی که برای پایتخت کتاب اجرا شد و نیمه کار ماند را با توجه به شرایط فعلی ادامه دهیم و با قدرت و پشتیبانی آن‌ها را عملیاتی کنیم. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: نمایشگاه کتاب خوزستان نیز 25 بهمن سال جاری برگزار می‌شود که در این دوره از نمایشگاه قصد داریم نسبت به سال های دیگر فرصت های متفاوتی مانند ایجاد غرفه هایی برای ناشران استانی، نویسندگان بومی و کتابفروشی ها برای نخستین بار ایجاد کنیم.
 
وی بیان کرد: در سالهای گذشته فروش کتاب در نمایشگاه نزدیک به 6 میلیارد ریال بود اما سال گذشته قریب 12 میلیارد ریال فروش کتاب داشتیم که نشان از علاقه مندی مردم به کتاب و کتابخوانی است.
 
معرفی طرح پاییزه کتاب
 
دومین طرح پاییزه کتاب با تخفیف 20 تا 25 درصدی دوم آذرماه همزمان با روز کتابگردی در کتابفروشی‌های عضو طرح سراسر کشور آغاز می‌شود و تا 22 آذر ماه در مراکز استان‌ها و 2 دی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود. کتابفروشان در اولین روز از این طرح به مناسبت روز کتابگردی کتاب‌های خود را با 10 درصد تخفیف بیشتر (تخفیف 30 تا 35 درصدی) عرضه می‌کنند.
 
کتابفروشی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir در دومین 'پاییزه کتاب' ثبت نام کنند. طرح 'پاییزه کتاب' با شعار «هر ورقش دفتری‌ست...» بعد از طرح‌های «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب» و «پاییزه کتاب» هفتمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.
 
در دومین طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با 20 درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است