فانوس جنوب
کد خبر: 1784       پنجشنبه 25 آبان 1396 در 10:57
| ف | | |

عضو هیات مدیره راه‌آهن خبر داد:

راه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در محور اهواز - تهران

راه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در محور اهواز - تهران

اولین قطار پنج ستاره در روز 5 آذر ماه در ریل راه‌آهن استان خوزستان به مقصد تهران حرکت خواهد کرد

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین قطار پنج ستاره در روز 5 آذر ماه در ریل راه‌آهن استان خوزستان به مقصد تهران حرکت خواهد کرد.

سعید رسولی در نشست با خبرنگاران در دفتر مدیریت  شرکت راه آهن جنوب در اهواز اظهار کرد: تقاضای مردم منطقه جنوب بهبود و پیشرفت خطوط ریلی و ارائه خدمات بهتر و در خور شان آنها بوده که این خواسته به حق است و باید در جهت ارائه خدمات در شان مردم استان خوزستان توجه و اهتمام صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی مسافری در دست بخش غیر دولتی است؛ افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حمایتی در حد توان خود به شرکت‌های غیردولتی کمک اقتصادی می‌کند بنابراین هر تغییر و پیشرفتی در حمل و نقل مسافربری باید توسط شرکت‌های غیر دولتی و با حمایت راه آهن جمهوری اسلامی صورت گیرد.

 عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اعلام این خبر که  فعالان در شرکت قطارهای فدک با راه اندازی قطار 5 ستاره فدک در راه‎‌آهن استان خوزستان موافقت کردند، خاطر نشان کرد: بنا است تا در هفته یک روز قطار 5 ستاره فدک در محور تهران- اهواز برقرار شود و این امر از تاریخی زودتر از  یکم دی ماه و با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم راه اندازی می‌شود.

وی  ادامه داد: به برکت نام بسیج مستضعفین اولین قطار 5 ستاره در روز 5 آذر ماه در ریل راه‌آهن استان خوزستان به مقصد تهران به راه می‌افتد.

رسولی با اشاره به اینکه استان خوزستان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، گفت: در استان خوزستان با وجود کارخانجات عظیم فولاد و به تبع آن لزوم جابه‌جایی مواد اولیه این کارخانه‌ها هیچگونه محدودیت برای جابه‌جایی بار و مسافر در درون استان وجود ندارد به طوری که ریل‌های قطار درون شبکه‌ای چهار بانده هستند.

وی افزود: در مسیر جنوب به شمال تنگنای ظریفتی وجود دارد به این منظور که قریب به 60 سال این محور بهسازی و بازسازی نشده بود و به این خاطر با کاهش ظرفیت روبه‌رو شده اما طی یک سال گذشته این محور در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و برای بهسازی در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال کار بازسازی آن به اتمام برسد.

این مقام مسئول در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر روزانه 5 هزار تن شمش از فولاد خوزستان به بندر امام و همچنین 5 هزار تن سنگ آهن از بندر امام به مقصد فولاد خوزستان حمل می‌شود.

وی اضافه کرد: در سیاست‌های کلی برنامه ششم و بیانات مقام معظم رهبری در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور موید این نظر است که توسعه حمل و نقل از اهمیت خاص برخوردار است.

رسولی بیان کرد: در قانون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمده که زیرسازی در دست کاخانه‌ای است که برای اتصال به شبکه ریلی اقدام کرده و روسازی به طور رایگان در دست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در سال جاری هدف‌گذاری شده که حدود 200 کیلومتر خط فرعی در خطوط ریلی کشور داشته باشیم و این مسیرها تقریبا ظرفیت بار را دو برابر می‌کند و انتظار داریم که صاحبان کارخانجات با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات آنها می‌شود از این خطوط و حمل و نقل ریلی استقبال کنند.

وی تصریح کرد: حمل و نقل کارخانجات از طریق جاده باعث بروز حوادث جاده‌ای و افزایش آلایندگی‌های زیست محیطی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با صاحبان کارخانجات و رایزنی‌های متعدد و پیگیری‌های فراوان سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین توجه استاندار به این موضوع  گفت: در آینده با توجه به این پیگیری ها انتظار می‌رود که اتصال این کارخانجات به حمل و نقل ریلی بار انجام شود.

رسولی گفت: در حال حاضر بخشی از بارهای؛ گروه ملی، فولاد خوزستان، لوله‌سازی اهواز، سیلو گندم اهواز، پتروشیمی بندر امام و بندر خرمشهر به  شبکه ریلی متصل هستند.

وی  در پایان در خصوص بهسازی و بازسازی  ایستگاه راه‌اهن اهواز اعلام کرد:  در هفته جاری یک عقد تفاهم‌نامه با شرکت آلمانی منعقد شد تا با سرمایه‌گذاری آنها یک مرکز ایستگاه راه‌آهن مدرن و به روز برای اولین بار در کشور در اهواز احداث شود و مانند سایر ایستگاه‌ها که در سایر کشورها وجود دارد دارای مراکز خرید، اقامت و .. باشد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است